تعمیر جلوبندی فورچونر

تعمیر جلوبندی فورچونر

با مقاله ای جدید از سایت اتو رگلاژ با شما همراه هستیم موضوع امروز ما درمورد تعمیر جلوبندی فورچونر است. جلوبندی درواقع به قسمت جلویی و زیرین خودرو ها اطلاق می گردد. در این قسمت قطعات مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن ها به طریقی وصل هستند. در نتیجه در صورت خراب شدن هر کدام از آن ها امکان خراب شدن قطعات دیگر نیز وجود دارد. به همین دلیل اگر می خواهید با قطعات جلوبندی این خودرو و خودرو فورچونر آشنایی کامل پیدا کنید، این مقاله مناسب شما است. پس در ادامه با ما همراه باشید و از سایت اتو رگلاژ خارج نشوید.

تعمیر جلوبندی فورچونر

جلوبندی فورچونر

جلوبندی درواقع همان قسمت جلویی و زیرین خودرو گفته می شد. وظیفه این قسمت در خودرو تغادل، هندلینگ، حرکت و حتی سکون خودرو می شود. همچنین قسمت جلوبندی در خودرو باعث ایجاد احساس راحتی هنگام رانندگی شده و کاری می کند تا شما هنگام عبور از ناهمواری ها احساس راحتی داشته باشید.

جلوبندی درواقع با سیستم تعلیق رابطه نزدیکی دارد و برخی از افراد این دو را با یکدیگر اشتباه می گیرند. در حالی که جلوبندی شامل میل فرمان و قسمت جلویی خودرو می شود. اما سیستم تعلیق چرخ های خودرو شما را شامل می شود. ادامه به قطعات جلوبندی فورچونر اشاره خواهیم کرد.

قطعات جلوبندی فورچونر

-رام

-سگ دست.

-َشغال دست

-سیبک ها

-طبق ها

-فنر و کمک فنر ها

-توپی چرخ

-سیستم تعلیق خودرو

-میل تعادل یا میل موجیگر

تعمیر جلوبندی فورچونر

در این بخش برای تعمیر جلوبندی فورچونر می خواهیم علائم و نشانه های خرابی جلوبندی، دلایل آن و مطالبی که تعمیر جلوبندی مربوط می شود را بیان کنیم.

نقش سیستم فرمان در جلوبندی خودرو چیست؟

کله کنترل و تعادل خودرو را راننده از طریق سیستم فرمان انجام می دهد. سیستم فرمان از جعبه فرمان و توسط سگ دست و سیبک ها  به چرخ وصل شده و موجب یکپارچه شدن جلوبندی می شود. اولین آثار و علائم این مشکلات در جلوبندی را در سیستم کنترل فرمان خودرو می توان تشخیص داد. حتی جلوبندی ساز ها هم عیب یابی را از همین قسمت شروع می کنند.

وظیفه سیبک ها در خودرو چیست ؟

سیبک قطعه ای است که جعبه فرمان قطعاتی همچون طبق و قطعات ثابت به سگ دست و تشکیلات فنر را به یکدیگر متصل می کند. این قطعه هنگامی که ماشین به سمت چپ و راست در حال چرخش باشد وظیفه حفظ تعادل چرخ را دارد که این حالت چرخ خودرو بتواند به راحتی  حرکت کند و مشکلی در جابجایی ماشین زاویه چرخ ها به وجود نیاید.

نشانه  های خراب شدن سیبک خودرو

-بهم خوردن تنظیم غریبلک خودرو

-شنیدن صدای غیر طبیعی از سیستم جلوبندی خودرو

-بهم خوردن زاویه چرخ ها

فنر و کمک های جلو خودرو چگونه کار می کند؟

فرض کنید با وجود اینکه خودرو ها وزن زیادی دارند، فنر ها نباشند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ تمام نیرو های وارد شده از طرف اتاق و بدنه در مجموع وزن کلی خودرو توسط فنر ها مهار می شوند. خصوصا هنگامی که خودرو حرکت می کند. شاهد ضربات متعدد خواهیم بود که به دلیل وجود فنر خودرو، وزن این ضربات به طور یکسان و بدون وارد کردن هیچ نوه حسارتی به موتور و بدنه خودرو به زمین انتقال می یابد.

استاندارد های تولید فنر ها در سیستم جلوبندی

-وزن خودرو

-ارتفاع خودرو

-سایز لاستیک ها

-میزان فشار وارده در هنگام رانندگی

-استاندارد بدنه

-قدرت موتور خودرو

-قدرت گیربکس خودرو

نشانه های خرابی فنر خودرو

هنگامی که فنر خودرو خراب می شود هنگام رانندگی صدای خشکی به گوشتان می خورد. عمده نقص فنی فنر خودرو در جلوبندی خودرو را شکستن فنر تشکیل می دهد.

وظیفه سگ دست در جلوبندی خودرو چیست؟

-این قطعه وشیفه انتقال وزن بدنه خودرو به چرخ ها را دارد.

-سک دست وظیفه انتقال نیرو جها حرکت چره ها به سمت چپ و راست را بر عهده دارد.

نشانه  های خرابی سگ دست خودرو

هنگامی که سگ دست به علت ضربه و یا فشار نا متعارف خراب می شود. این تاثیر بیشتر روی چرخ ها است. بدین ترتیب سیستم جلوبندی چرخ خراب شده و آسیب های دیگری به طبق ها و کمک فنر ها می رسد.

وظیفه میل موجگیر در خودرو چیست؟

میل موجگیر تعادل خودرو را محقق می سازد و از خطرات چپ شدن خودرو جلوگیری می کند. این قطعه از طریق دو اتصال محوی به شاسی خودرو متصل می شوند. این قطعه درواقع یک رابط بین چرخ ها محسوب می شود. میل موجگیر یا همان میل تعادل ممکن است خودرو را در بدترین حالت از خطر چپ شدن نیز محافظت کند.

بلبرینگ و توپی چرخ ها چگونه کار می کنند؟

هر دو این قطعه با سگ دست مونتاژ شده و وظیفه تعادل و انتقال نیرو جهت سهولت در چرخیدن چرخ  ماشین به سمت چپ و راست را دارند.

نشانه خرابی بلبرینگ چرخ ماشین

-هنگامی که داید با سرعت بالا در یک مسیر حرکن می کنید، یک لحظه فرمان خودرو را رها کنید اگر خودرو منحرف شد یعنی بلبرینگ و توپی چرخ ایراد دارد.

-در صورت خرابی این قسمت فرمان خودرو می لرزد و مشکل آن نیز می تواند از پلوس خودرو و از بلبرینگ چرخ باشد.

-جهت تشخیص خرابی این قطعه  و دلیل اصلی آن، لرزش خودرو بلبرینگ و یا انجام این مراحل است: 1- ابتدا خودرو خود را خاموش کنید. سپس جک را زیر چرخ سمت چپ خودرو قرار دهید. 2- بعد از آن جک را بالا ببرید تا زمانی که لاستیک از زمین فاصله بگیرد. 3- چرخ خودرو را با دست بچرخانید. 5- در صورتی که چرخ در حالت طبیعی کار نکرد و گیر کرد، بدانید که بلبریگ چرخ خودرو شما دچار نقص شده و باید تعویض گردد.

هزینه تعمیر جلوبندی فورچونر

هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت تعمیر جلوبندی فورچونر به موارد زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال یکی از آن ها قطعه ای است که دچار نقص یا خرابی شده است، دومین مورد شدت خرابی آن می باشد. مورد بعدی کاری است که روی این قطعه انحام می شود و اما آخرین مورد متریالی است که بری تعمیر و تعویض آن قطعه انجام می گیرد. اما شما می توانید با ما تماس بگیرید و از آن ها مطلع شوید.  

خدمات تعمیر جلوبندی فورچونر اتو رگلاژ

در شیشه اتومبیل عبدالهی انواع خدمات شیشه خودرو شما انجام می شود. در نتیجه جهت کسب اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید