تعمیر جلوبندی لندمارک

تعمیر جلوبندی لندمارک

جلوبندی به قسمت جلویی و زیرین گفته می شود که قطعاتی همچون کمک فنر، سیستم فرمان، فرمان و … در آن واقع شده اند. این قطعات در فعالیت هایی مانند حرکت، سکون، تعادل، جلوگیری از چپ کردن خودرو و … نقش دارند. این قسمت همچنین با سیستم تعلیق خودرو ارتباط نزدیکی دارد. از همین رو می خواهیم در مقاله تعمیر جلوبندی لندمارک  در سایت اتو رگلاژ درمورد جلوبندی این خودرو و قطعات مهم و مربوط به آن صحبت کنیم. پس اگر می خواهید با جلوبندی این خودرو کامل اشنا شوید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی لندمارک و عقب بندی و میزون فرمون لندمارک با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی لندمارک

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی لندمارک و عقب بندی و میزون فرمون لندمارک با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

مشخصات خودرو لندمارک

نام خودرو: لندمارک

کشور سازنده: چین

سال (طراحی): 2012

موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور: 2378 سی سی

تنفس موتور: تنفس طبیعی

انتقال نیرو: دو دیفرانسیل

حداکثر قدرت: 128 اسب بخار در 2500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: 200  نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه

جعبه دنده: 5 دنده دستی

اندازه ها

وزن: 1885 کیلوگرم

اندازه (میلی متر): 4717 طول- 1790 عرض- 1735 ارتفاع

فاصله بین دو محور: 2850 میلی متر

مصرف سوخت

حجم باک: 74 لیتر

امکانات

کیسه هوا: کیسه هوا برای سرنشینان جلو

ترمز و پایداری: ترمز ضد قفل EBD- ABS- ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کفشکی

دیگر امکانات: سیستم تعلیق جلو جناقی با میله پیچشی و عقب به صورت فنر تخت- سنسور دنده عقب- آینه های جانبی به صورت برقی به همراه چرا راهنما- قفل مرکزی با قابلیت بالا رفتن شیشه ها پس از قفل شدن- رینگ آلومینیومی

جلوبندی لندمارک

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، این قسمت به قسمت های جلوی و زیرین خودرو مربوط می شود که با قسمت دیگری به نام سیستم تعلیق خودرو ارتباط نزدیکی دارد. اما جلوبندی ار قطعاتی همچون تمام قسمت های جلویی، میل فرمان و فرمان تشکیل شده است و سیستم تعلیق دارای قطعاتی مانند چرخ های جلو و کمک فنر جلو می شود. وظیفه جلوبندی خودرو لندمارک و خودرو های دیگر شامل حرکت، جلوگیری از چپ شدن خودرو، سکون، تعادل، ایجاد احساس راحتی هنگام رد شدن از سطوح ناهموار، هدایت و هندلینگ است.

قطعات جلوبندی لندمارک

-سیبک

-سگ دست

-شغال دست

-رام

-کمک فنر و فنر ها

-چرخ ها

-توپی چرخ

سیستم تعلیق

-میل موجگیر یا میل تعادل

-طبق

-بوش

-میل فرمان و فرمان

-مفصل قرقری

-گردگیر فرمان

-چهار شاخ فرمان

وظایف  قطعات جلوبندی لندمارک

1-رام

رام قطعه ای فلزی است که از دو سر به شاسی ها متصل بوده و بقیه قسمت های جلوبندی از طریق رام به اتاق وصل می شود.

2-فنر

فنر که به آن لول فنر نیز می گویند، وزن اتاق روی آن قرار دارد. فنر ها بر با توجه به قابلیت ارتجاعی که دارند، بیشترین ضربات جاده روی آن ها تاثیر می گذارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر خودرو غیر استاندارد به شمار می رود.

3- کمک فنر

قطعه بعدی کمک فنر است که محل قرار گیری آن در نزدیکی چرخ ها می باشد. به این دلیل که موجب کنترل و روان کردن  نوسانات فنر شود. یک سر این قطعه به اتاق یا شاسی و سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق متصب است. در این شرایط وضعیت حرکت فنر موجب افزایش و کاهش طول  کمک فنر می شود.

انواع کمک فنر

-کمک فتر هیدرولیکی یا روغنی

-کمک فنر گازی یا بادی

-تلسکوپی

-کمک فنر هیدرواستاتیکی

-کمک فنر اهرمی

4- سیبک ها

قطعه سیبک است که همان قطعه ای می باشد که چرخ ها را به سیستم تعلیق خودرو متصل می کند و باعث چرخیدن آن ها هم می شود. این قطعه کروی شمل موجب چرخیدن سه محور مختصاتی می شود که در نتیجه قسمت جلوی خودرو را هدایت و فرمان دهی می کند. علاوه بر ین سیبک حرکت های ناخواسته مانند ورود به یک دست انداز را ختصی می کند. سیبک فرمان از یک سو به طبق های خودرو از سوی دیگر به متعلقات چرخ متصل است. فرمان خودرو به هر طرف که بچرخد سیبک هم به همان طرف می چرخد. سیبک ها هموار توسط نیروی های کششی تحت فشار بوده و تلاش می کنند تا ایز میزان اصحکاک به وجود آمده در بین قطعات را کاهش داده و بخشی از وزن آن را تحمل کنند.

5- طبق ها

طبق قطعه بعدی می باشد که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو وصل می کند. این قطعه از طریق بوش ها به شاسی خودرو و از طریق اتصال گوی و کاسه ها به چرخ خودرو وصل می شوند.

6-میل موجگیر یا میل تعادل

میل تعادل که به آن میل مکانیک ها نیز مو گویند، در بیشتر موارد جهت بالا بردن تعادل خودرو و جلوگیری از چپ شدن آن استفاده می شوند. میل تعادل وظیقه تقسیم نیرو بین چرخ ها هنگام حرکت پیج ها را بر عهده داشته و از خم شدن بیش از حد خودرو جلوگیری می کنند. میل تعادل دو سر فنر های چپ و راست را به هم نتصل می کند که این کار باعث می شود تا استقلال عملکردی فنر های چپ و راست کاهش یابد. موج گیر بین دو طبق پایین نصب می شود. هنگامی که خودرو پیچ را طی می کند، اتاق به طرف بیرون پیچ متمایل می شود. در نتیجه این تمایل طبق های پایین در جهت مخالف حرکت کرده و میل تعادل می پیچانند.

لازم به ذکر  است که هر کدام از این قطعات به هم مربوط هستند و در صورت خرابی هر کدام از آن ها، ممکن است قطعه دیگر هم خراب شود. در نتیج در صورت خرابی جلوبندی، سریعا به جلوبندی سازی مراجعه کنید.

اجرت تعمیر جلوبندی لندمارک

برای اجرت تعمیر جلوبندی این خودرو باید بگوییم که اول کارشناس باید خودرو شما را بررسی کند تا مشخص شود کدام قسمت از آن دچار عیب و خرابی شده است. در قدم بعدی باید شدت این خرابی مشخص شود. بعد از آن خدمات و تعمیراتی  که قرار است روی آن قطعه انجام شود هم تشخیص داده می شود. سپس کیفیت متریال و قطعات مورد استفاده در تعمیر و تعویض قطعات جلوبندی خودرو در هزینه تعمیر جلوبندی لندمارک تاثیر زیادی دارد.

شما برای تعمیر جلوبندی و انجام تمامی خدمات جلوبندی خود می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید و به صورت رایگان با کارشناسان ما مشورت کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی لندمارک اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید