تعمیر جلوبندی لیفان 520

تعمیر جلوبندی لیفان 520

با ما همراه باشید تا از اجرت تعمیر جلوبندی لیفان 520 مطلع شوید. تا حالا برایتان پیش آمده که هنگام رانندگی فرمان خودروتان بلرزد و بر خلاف فرمان دهی شما عمل کند؟ و  یا خودرو شما به طرفین منحرف شود؟ اگر جوابتان بله هست باید بگوییم که این ها همه نشانه های خرابی جلوبندی می باشد. درواقع جلوبندی قسمت جلویی و زیرین خودرو را شامل شده و فرمان، چرخ، کمک فنر و … جزئی از قطعات جلوبندی هستند. امروز در این مقاله می خواهیم به چلوبندی، قطعات، نشانه های خرابی و بسیاری از موضوعات مهم دیگر اشاره کنیم. پس اگر می خواهید با جلوبندی خودرو خود و نکات مهم آن آشنا شوید در مقاله تعمیر جلوبندی لیفان 520 همراه ما باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی لیفان 520 و عقب بندی لیفان 520 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی لیفان 520

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی لیفان 520 و عقب بندی لیفان 520 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

مشخصات خودرو لیفان 520

نام خودرو: لیفان 520

کور سازنده: چین

سال (طراحی): 2006

مشخصات فنی

موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور: 1587 سی سی

تنفس موتور: تنفس طبیعی


انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت: 106 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: 137 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه

جعبه دنده: 5 دنده دستی

شتاب 0 تا 100: 13 ثانیه

حداکثر سرعت: 170 کیلومتر در ساعت

وزن: 1130 کیلوگرم

اندازه (میلی متر): 4370 طول- 1700 عرض- 1473 ارتفاع

فاصله بین دو محور: 2540 میلی متر

مصرف سوخت و استاندارد ها

مصرف سوخت ترکیبی: 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک: 51 لیتر

استاندارد آلایندگی: یورو 3

امکانات لیفان 520

ترمز و پایداری: ABS- EBD

کیسه هوا: ایربگ راننده و سرنشین

سیستم صوتی: رادیو و CD

دیگر تجهیزات: قفل مرکزی- سیستم کولر-رینگ آلومنیومی اسپرت- آیینه های جانبی برقی- چراغ مه شکن جلو و عقب- چراغ ترمز سوم- فرمان هیدرولیک با سیستم چرخ دنده ای، تلسکوپی- قفل ایمنی کودک- در باز کن صندوق غقب و باک از داخل- صندلی عقب تاشو- گرم کن شیشه عقب- سیستم هشدار دهنده وضعیت لنت ترمز- شیشه بالا بر برقی جلو و عقب- فرمان تلسکوپی قابل تنظیم- دارای استاندارد یورو 3

جهت ترمیم و تعویض شیشه عقب لیفان 520 به مرکز شیشه اتومبیل در تهران مراجعه کنید. عبدالهی گلس با بیش از 3 دهه تجربه در زمینه تعویض و ترمیم شیشه خودرو می تواند بهترین گزینه برای انتخاب شما عزیزان باشد. بدون شک و تردید می توانید به این مجموعه بپیوندید.

جلوبندی لیفان 520

همانطور که از نام این قسمت می توان متوجه شد، جلوبندی همان قسمت  جلویی و زیرین خودرو است که با قسمت دیگری به نام سیستم تعلیق رابطه نزدیکی دارد. اما هر کدام قطعات متفاوتی دارند به عنوان مثال جلوبندی شامل تمام قطعات جلویی، میل فرمان و فرمان است اما سیستم تعلیق شامل چرخ ها و کمک فنر های جلویی می شود. وظایف جلوبندی شامل حرکت، سکون، حرکت، تعادل، هندلینگ، هدایت، جلوگیری از چپ شدن خودرو و ایجاد احساس راحتی هستند.

قطعات جلوبندی لیفان 520

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-کمک فنر و فنر ها

-توپی چرخ

-تایر ها

-دسته موتور

-بلبرینگ

-سیبک

-طبق

-سیبک مفصلی

-میل فرمان و فرمان

-میل موجگیر و میل تعال

-اکسل

-سیبک مفصلی

نشانه های خرابی جلوبندی لیفان 520

1-فنر:

قطعه بعدی فنر یا لول است که وزن اتاق روی آن قرر دارد. فنر ها قابلیت ارتجاعی بالایی دارند و به همین دلیل بیشترین ضربات جاده روی آن ها قرار دارد.ارتفاع زدن و تعییر فنر در خودرو غیر استاندارد به شمار می رود.

2-کمک فنر:

کمک فنر در نزدیکی چرخ ها واقع شده تا نوسانات فنر را کنترل و روان کند. یک سر فنر به اتاق یا شاسی و سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق همچون پوسته اکسل یا طبق وصل است. در چنین شرایطی حرکت فنر باعث  افزایش و کاهش طول کمک فنر می شود.

3-انواع کمک فنر:

کمک فنر انواع مختلفی دارد که شامل کمک فنر هیدرولیکی یا روغنی، گازی یا بادی، کمک فنر تلسکوپی، هیدرواستاتیکی و کمک فنر اهرمی هستند.

4-سیبک ها:

سیبک فرمان قسمتی است که علاوه بر متصل کردن چرخ ها به سیستم تعلیق خودرو، موجب چرخیدن چرخ ها نیز می شود. این قطعه کروی شکل، موجب چرخیدن سه محور مختصاتی که نتیجه هدایت و فرمان دهی به قسمت جلوی خودرو می شود. علاوه بر این سیبک باعث سازی حرکت های ناخواسته همچون ورود به یک دست انداز شده و فرمان خودرو به هر طرف بچرخد، سیبک نیز به همان طرف می چرخد. این قطعه تحت فشار نیرو های کششی است و در تلاش می باشد تا از میزان اصحکاک وجود آمده بین قطعات بکاهد. همچنین تحمل بخشی از وزن خودرو بر عهده سیبک می باشد.

5-طبق:

طبق ها بازو هایی هستند که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو متصل می کند. طبق ها توسط بوش ها به شاسی خودرو و از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ متصل می شود.

6-میل تعادل یا میل موج گیر:

 میل تعادل یا مکانیک ه در بیشتر موارد جهت بالا بردن تعادل خودرو و جلوگیری از چپ شدن آن کاربرد دارند. این قطعه وظیفه تقسیم نیرو میان چرخ ها هنگام حرکت در پیچ ها را انجام داده و از خم شدن بیش از حد خودرو به طرفین جلوگیری می کنند. میل فنر دو سر فنر های چپ و راست را به هم متصل می کند و این کار استقلال عملکردی فنر های چپ و راست را کاهش می دهد. تعادل بین دو طبق پایین نصب می شود و به همین دلیل طبق هی پایین در جهت مخالف حرکت کرده و میل تعادل را می پیچانند. میل تعادل در برابر پیچش مقاومت می کند. این کار باعث سفت شدن سیستم تعلیق هنگام پیچیدن خودرو می شود و در نتیجه اتاق خودرو کمی کج می شود.

7-سگ دست:

سگ دست نگهداری چرخ و چرخاندن آن ها روی محور فرمان را بر عهده دارد. در حقیقت سگ دست یک قطعه منند لولا است که قطعاتی همچون دیسک های ترمز، فرمان خودرو، کمک ها، توپی و اتصالات به آن متصل هستند. این قطعه اصلی ترین قطعه جلوبندی به شمار می رود که اجزای دیگر چرخ و سیستم تعلیق روی آن نصب می شوند.

هزینه تعمیر جلوبندی لیفان 520

برای هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت تعمیر جلوبندی لیفان 520 باید بدانید که اول باید قطعه ای که خراب شده است، تشخیص داده شود. سپس باید شدت خرابی آن بررسی شود چرا که در تمامی خودرو ها شدت خرابی به یک شکل نیست. مورد بعدی کار و تعمیراتی است که روی خودرو شما انجام می شود  و با توجه به قطعه خراب شده و شدت آن در هر خودرویی متفاوت است. متریال و قطعات مورد نیاز هم در قیمت تعمیر جلوبندی خودرو شما بی تاثیر نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر و صحبت با کارشناسان ما می توانید با ما تماس حاصل فرمایید و خدمات مشاوره رایگان را دریافت کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی لیفان 520 اتو رگلاژ

ویکی پدیا بهترین منبع برای بررسی این خودرو و جلوبندی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید