هزینه تعمیر جلوبندی لیفان x50

تعمیر جلوبندی لیفان x50

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی لیفان x50 می توانید به بهترین جلوبندی سازی در شرق تهران مراجعه کنید. جلوبندی قسمت جلویی و زیرین خودرو است. قسمت هایی مانند کمک فنر، فنر، سگ دست، شغال دست، اکسل، سیستم فرمان و … جزئی از جلوبندی خودرو هستند. در مقاله امروز از سایت اتو رگلاژ، با عنوان تعمیر جلوبندی لیفان X50  می خواهیم جلوبندی این خودرو را به طور کلی برای شما بررسی کنیم. همچنین می خواهیم تعمیر و خرابی این قسمت را مورد بررسی قرار داده و نکات مهم را برای شما شرح دهیم. پس اگر می خواهید درمورد جلوبندی خودرو خود خصوصا لیفان ایکس 50 اطلاعات کسب کنید، این مقاله مناسب شماست. پس تا انتها همراه ما باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی لیفان x50 و عقب بندی لیفان x50 می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

هزینه تعمیر جلوبندی لیفان x50

جلوبندی چیست؟

جلوبندی همان قسمت جلویی و زیرین خودرو است که وظایف مهمی را انجام می دهد. این وظایف شامل حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ، هدایت، جلوگیری از چپ کردن خودرو و احساس راحتی هنگام رانندگی هستند. همانطور که می دانید این وظایف، اصلی ترین وظایف خودرو محسوب می شوند. قسمت دیگری به نام سیستم تعلیق وجود دارد که با جلوبندی رابطه تنگاتنگی دارد. اما هر کدام قطعات مختلفی را دارا هستند. جلوبندی شامل تمام قطعات جلویی، میل فرمان و فرمان است. اما سیستم تعلیق از قطعاتی مانند چرخ های جلو و کمک فنر های جلو برخودار است.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی لیفان x50 و عقب بندی لیفان x50 می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی لیفان ایکس 50 کدام است؟

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-میل موج گیر و یا میل تعادل

-سیستم تعلیق خودرو

-تایر ها

-توپی چرخ

-بلبرینگ ها

-سیبک ها

-بوش ها

-طبق

-فرمان

-میل فرمان

-اکسل

-سیبک مفصلی

-دسته موتور

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی لیفان x50 و عقب بندی لیفان x50 می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

نشانه های خرابی جلوبندی  لیفان x50

سواری خشک و سفت

یکی از نشانه های خرابی جلوبندی خودرو سوری خشک و سفت است. در صورتی که احساس کردید خودروی شما خشک و سفت سواری می دهد و یا دیگر احساس راحتی ندارید، یعنی جلوبندی خودرو شما خراب شده است. احساس کردن تمام پستی و بلندی های جاده، یکی از نشانه های این خرابی محسوب می شود.

جهت ترمیم و تعویض شیشه جلو لیفان x50 می توانید به شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

خرابی سیستم فرمان خودرو

در صورت خرابی فرمان خودرو، این قطعه لرزیده و احتمالا می لرزد. همچنین فرمان برعکس فرمان دهی راننده عمل کرده و بر طرفین منحرف می شود.

روغنی بودن قطعات جلوبندی خودرو

در صورتی که قطعات جلوبندی شما چرب و یا روغنی بود یعنی جلوبندی خودرو شما خراب است. این روغنی بودن مخصوصا در کمک فنر ها مشاهده می شود.

خرابی سیستم تعلیق خودرو

برای تست این خرابی می توانید یک روش را امتحان کنید. در این روش باید دستان خود را روی کاپوت خودرو بگذارید و آن را به پایین فشار دهید. سپس دستان خود را بردارید اگر خودرو شما بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد، یعنی سیستم تعلیق شما خراب شده و به بازبینی و تعمیر نیاز دارد.

آج های ناهمگون روی تایر ها

در صورتی که لاستیک خودرو شما در مدت زمان کوتاهی ساییده شده است و یا ساییدگی ناهمگون روی آج تایر خودرو مشاهده می شود، به معنای خرابی جلوبندی خودرو است.  علاوه بر این شنیدن صدای سوت مانند از چرخ ها هنگام دور زدن نیز بر مبنی خرابی جلوبندی است.

برخی از دلایل خرابی جلوبندی لیفان x50

لاستیک های خراب

در بسیاری از پارامتر های جلوبندی سالم آج تایر ها، کیفیت آن ها و نحوه قرار گیری شان تاثیر مثبت دارد. آج لاستیک چپ و راست می توانید غریبلک را تا حدود بلرزاند.

بالانس نبودن چرخ ها

اگر چرخ های خودرو شما بالانس نباشند، فرمان خودرو می لرزد و اگر به آن بی توجهی کنید، جلوبندی خراب می شود.

ناکافی بودن عملکرد میل تعادل

میل تعادل توسط دو بوش در جلوبندی خودرو قرار گرفته است، در صورت خرابی این بوش ها غریبلک فرمان می لرزد و اصطلاحا فرمان می زند. این بوش ها در بی سر و صدا کار کردن سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو نقش مهمی ایفا می کنند.

خرابی بلبرینگ

خراب شدن بلبرینگ چرخ با صدای خاصی دارد که نشان دهنده معیوب بودن این قطعه است. یادتان باشد که تنظیم بلبرینگ چرخ بسیار مهم بوده و در عمر بلبرینگ تاثیر دارد.

وظایف قطعات جلوبندی لیفان x50

 1.سیبک

سیبک فرمان قطعه ای می باشد که هم چرخ ها را به سیستم تعلیق متصل می کند و هم موجب چرخش چرخ ها می شود. این قطعه به شکل کروی بوده و موجب چرخش سه محور مختصاتی می شود که بدین ترتیب باعث هدایت و فرمان دهی به قسمت جلویی خودرو می شود. علاوه بر این سیبک حرکت های نا خواسته مانند ورود به یک دست انداز را خنثی می کند. سیبک فرمان از طرفی به طبق های خودرو و از طرفی دیگر به متعلقات چرخ متصل می شود. فرمان خودرو را به هر طرف بچرخد سیبک خودرو نیز به همان طرف می چرخد. سیبک ها همیشه تحت فشار نیروهای کششی می باشند و در تلاش هستند تا میزان اصطکاک بیت قطعات را کاهش دهند.

2. رام

رام قطعه ای فلزی است که از دو سمت به شاسی ها وصل می شود و قسمت های دیگر جلوبندی از طریق این قطعه به اتاق وصل می شوند.

3.طبق

این قطعه بازو هایی هستند که سیستم تعلیق خودرو را به شاسی آن وصل می کنند. طبق ها توسط بوش ها به شاسی خودرو از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ خودرو منتقل می کند.

4-فنر

فنر که به آن لول فنر نیز می گویند قطعه ای است که اتاق روی آن قرار دارد. این قطعات با توجه به قابلیت ارتجاعی که دارند، ضربات بیشتر جاده را تحمل می کنند. ارتفاع زدن و تغییر فنر در خودرو غیر استاندارد می باشد.   

5-کمک فنر

کمک فنر قطعه دیگری است که در نزدیکی چرخ ها متصل است تا نوسانات فنر را کنترل و روان کند. یک سر فنر به اتاق شاسی و سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق متصل می شود. در این شرایط حرکت فنر باعث فزایش و کاهش طول کمک فنر می شود.

ویکی پدیا بهترین منبع برای بررسی این خودرو و امکانات آن است.

هزینه تعمیر جلوبندی لیفان x50

برای تعیین هزینه اجرت تعمیر جلوبندی لیفان x50 موارد زیر اهمیت دارد:

-مشخص شدن قطعه ای که خراب شده است.

-بررسی شدت خرابی آن

-کار ها و خدماتی که روی آن قطعه قرار است انجام شود.

-قطعات و متریال مورد استفاده در تعمیر یا تعویض خودرو مورد نظر

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با اتو رگلاژ تماس حاصل فرمائید.

خدمات تعمیر جلوبندی لیفان x50 اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید