تعمیر جلوبندی نیسان قشقایی

تعمیر جلوبندی نیسان قشقایی

آیا تا به حال فکر کرده اید که حرکت و تعادل خودرو توسط کدام قسمت از اتومبیل انجام می شود؟ و یا از کجا بفهمیم که این قسمت خراب شده است ؟ در جواب به این سوالات باید به شما بگوییم که به طور کلی فعالیت هایی همچون تعادل، حرکت و … در خودرو از طریق قسمت جلوبندی انجام می شود. جلوبندی همام محور جلویی و زیرین خودرو است که بسیار اهمیت دارد. در این صورت اگر می خواهید بدانید که از کجا بفهمید که جلوبندی خودرو شما خراب شده است، در مقاله تعمیر جلوبندی نیسان قشقایی در سایت اتو رگلاژ همراه ما باشید.

جهت تعمیر جلوبندی نیسان قشقایی می توانید با شماره09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی نیسان قشقایی

جلوبندی نیسان قشقایی

همانطور که کمی پیش بیان کردیم، جلوبندی همان محور جلویی و زیرین خودرو است که نقش حرکت، سکون، تعادل و هندلینگ در خودرو را انجام می دهد. علاوه بر این، جلوبندی کار مهم دیگری نیز انجام داده که آن هم جلوگیری از چپ شدن خودرو است. همجنین با وجود جلوبندی شما می توانید هنگام رانندگی احساس راحتی داشته باشید و از سطوح ناهموار مانند دست انداز ها به راحتی عبور کنید. قسمت دیگری به نام سیستم تعلیق وجود دارد که با جلوبندی ارتباط نزدیکی دارد. با این وجود این دو قسمت تفاوت هایی نیز دارند. به عنوان مثال جلوبندی شامل تمام قسمت های جلویی خودرو، میل فرمان و فرمان می شود.  اما سیستم تعلیق دارای قطعاتی همچون کمک فنر و چرخ های جلو است. در ادامه به نشانه های خرابی این قسمت می پردازیم.

جهت تعمیر جلوبندی نیسان قشقایی می توانید با شماره09194143400 تماس بگیرید.

نشانه های خرابی جلوبندی نیسان قشقایی

 کشیده شدن فرمان و لرزیدن آن

یکی  از نشانه های معیوب بودن جلوبندی در خودرو نیسان قشقایی، لرزش و کشیده فرمان به یک سمت است. این نشانه هنگام پیچیدن بیشتر خودش را نشان می دهد. اگر این مشکل باشد، اتومبیل برعکس فرمان دهی عمل می کند و به سمت دیگری کشیده می شود.

قسمت هندلینگ و جلوبندی خودرو، روی مرکز بالانس خودرو، زاویه لاستیک ها و نوع فرمان دهی تاثیر زیادی می گذارد. در صورتی که در این قسمت ایرادا باشد فرآیند کنترل، هدایت و فرمان پذیری خودرو دچار اختلالاتی می شود.

جهت تعمیر جلوبندی نیسان قشقایی می توانید با شماره09194143400 تماس بگیرید.

روغنی بودن اجرا و قطعات سیستم تعلیق

روغن زدگی و روغنی بودن قطعاتی همچون کمک فنر یکی دیگر از نشانه های خرابی جلوبندی خودرو است. در این شرایط اگر بعد از بررسی قسمت های زیرین اتومبیل روی کمک فنر و فنر روغن مشاهده کردید،‌ به احتمال بسیار زیاد، سیستم جلوبندی خودرو شما با نقص و ایراد فنی مواجه شده است.

اگر کارکرد قطعات سیستم جلوبندی و تعلیق خودرو کارکرد نادرت و نا مطلوبی داشته باشند، از اجزای خودرو مایعات نشت می کند. بدین ترتیب در سریع ترین زمان ممکن برای رفع ایراد جلوبندی خودرو خود اقدام کنید.

نمایان شدن آج های ناهمگون بر سطح تایر ها

درواقع یکی از مهم ترین علائم خرابی جلوبندی در این خودرو شکل گیری آج های ناهمگون روی سطح لاستیک ها است. در صورتی که این مشکل پیش بیاید، لاستیک های خودرو شما در مدت زمان کوتاهی ساییده و فرسوده می شوند.

علاوه بر این اگر روی لاستیک ها نقاط صاف و مسطح باشد، می تواند نشانه  خرابی و معیوب شدن سیستم جلوبندی شود. در نتیجه این عوامل باعث بر هم خوردن تعادل و بالانس سیستم تعلیق می شوند. بدین ترتیب فشار نا برابری به لاستیک ها وارد می شود که موجب بهم خوردن بالانس چرخ ها و بروز مشکلات در جلوبندی خودرو می شود.

نقص فنی در سیستم تعلیق

ایجاد خرابی و ایراد در سیستم تعلیق علائم بعدی خرابی در جلوبندی محسوب می شود. نقص فنی در این سیستم در عملکرد و کارکرد هندلینگ و هدایت پذیری خودرو تاثیر منفی و نا مطلوبی می گذراد.

جهت اطمینان حاصل کردن از معیوب بودن سیستم تعلیق می توانید  ماشین خود را در مکانی پارک کرده و سپس دستان خود را روی کاپوت خودرو بگذارید و به پایین فشار دهید. حال دستان خود را بردارید اگر کاپوت خودرو شما از ۲ یا ۳ بار بیشتر بالا و پایین شد یعنی سیستم تعلیق شما خراب شده و به بازبینی و تعمیر نیاز دارد.

سواری خشک و سفت

در صورتی که بعد از گذشت مدتی احساس کردید راحتی شما هنگام رانندگی کمتر شده است، یعنی جلوبندی خودرو شما دچار خرابی یا ایراد شده است. در این شرایط شما باید برای بازبینی و تعمیر جلوبندی و سیستم تعلیق خود در اسرع وقت اقدام کنید. لازم به ذکر است که در این شرایط شما تمام پستی و بلندی های جاده را احساس می کنید‌.

جهت تعمیر جلوبندی نیسان قشقایی می توانید با شماره09194143400 تماس بگیرید.

هزینه تعمیر جلوبندی نیسان قشقایی

برای هزینه تعمیر جلوبندی اولین نکته ای که باید بدانید این است که قطعه ای که خراب شده، در تایین هزینه تعمیر جلوبندی شما اهمیت زیادی دارد. همچنین برای اجرت تعمیر جلوبندی نیسان قشقایی باید بگوییم که شدت خرابی هم بسیار مهم می باشد. نکته بعدی کاری که روی خودرو شما انجام می شود است. علاوه بر این کیفیت متریال مورد استفاده در تعمیر جلوبندی خودرو هم اهمیت دارد. اصل یا جعلی بودن قطعه هم نکته دیگری است که باید به آن توجه کرد. اما برای اطلاعات بیشتر و اطلاع از قسمت قطعات جلوبندی نیسان قشقایی و تعمیر آن می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید.

مشخصات خودرو نیسان قشقایی

قبل از اینکه به سراغ مشخصات این خودرو برویم باید به شما بگوییم که این خودرو  بک ماشین کراس اوور از شرکت نیسان بوده که از ۲۰۰۷ در بازار عرضه شده است.

مشخصات فنی

موتور: ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور: ۲۰۰ سی سی

تنفس موتور: تنفس طبیعی

انتقال نیرو: دو دیفرانسیل

حداکثر قدرت: ۱۴۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: ۱۹۶ نیوتن متر در ۴۸۰۰ دکر در دقیقه

جعبه دنده: ۶ دنده خودکار

شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۱۱ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۷۸ کیلومتر در ساعت

وزن: ۱۴۹۰ کیلوگرم

اندازه ( میلی متر): ۴۳۲۱ طول- ۱۷۸۱ عرض- ۱۶۲۱ ارتفاع

فاصله بین دو محور: ۲۶۲۹ میلی متر

مصرف سوخت ها و استاندارد ها

سوخت داخل شهر: ۱۰.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت خارج از شهر: ۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

سوخت ترکیبی: ۸.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک: ۶۵ لیتر

استاندارد آلایندگی: یورو ۴

برای انجام تمامی خدمات سیستم جلوبندی و تعلیق خودرو  خود می توانید با اتو رگلاژ تماس گرفته و از کارشناسان ما صحبت کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی نیسان قشقایی اتو رگلاژ

برای انجام خدمات شیشه خودرو خود می توانید به شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید