تعمیر جلوبندی هاوال

شاید براتون پیش آمده باشد که هنگام رانندگی صدا هایی همچون تق تق، منحرف شدن فرمان، روغنی بودن قطعات جلوبندی و … را مشاهده کرده باشید. تمامی این نشانه ها، علائم خرابی جلوبندی می باشد. جلوبندی قسمت جلویی و زیرین خودرو است که با سیستم تعلیق خودرو ارتباط نزدیکی دارد. حال در مقاله تعمیر جلوبندی هاوال قصد داریم تا به بررسی جلوبندی، قطعات جلوبندی، اجرت تعمیر جلوبندی هاوال و بسیاری از موضوعات مهم دیگر بپدازیم. پس اگر می خواهید با جلوبندی و مشخصات فنی، امکانات، اندازه ها و …. این خودرو آشنا شوید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

برای اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی هاوال و عقب بندی هاوال با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی هاوال

برای اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی هاوال و عقب بندی هاوال با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی هاوال

جلوبندی شامل قسمت های جلویی و زیرین خودرو می شود که با سیستم تعلیق رابطه نزدیکی دارد. این قسمت دارای تمام قطعات جلویی خودرو، میل فرمان و فرمان می شود. با این تفاوت که سیستم تعلیق شامل چرخ های جلو و کمک فنر های جلو می شود. این قسمت وظایف مختلفی را برعهده دارد که این وظایف شامل حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ، هدایت، جلوگیری از چپ شدن خودرو و ایجاد احساس راحتی هنگام رد شدن از ناهمواری هایی همچون دست انداز ها می شود. در ادامه به قطعات جلوبندی هاوال اشاره خواهیم کرد.

قطعات جلوبندی هاوال

-رام

-سیبک ها

-بوش طبق

-فنر و کمک فنر ها

-چرخ ها

-سیستم فرمان

-سیستم تعلیق خودرو

-سگ دست

-شغال دست

-میل موجگیر یا میل تعادل

-میل فرمان

-بلبرینگ

-اکسل

-توپی چرخ

-سیبک

-سسیبک مفصلی

-دسته موتور

وظایف قطعات جلوبندی هاوال

رام:

 اولین قطعه رام است که یک قطعه فلزی بوده و از دو سر به شاسی ها متصل است و بقیه قسمت های جلوبندی از طریق رام به اتاق وصل می شوند.

فنر:

 قطعه بعدی فنر یا لول است که وزن اتاق روی آن قرر دارد. فنر ها قابلیت ارتجاعی بالایی دارند و به همین دلیل بیشترین ضربات جاده روی آن ها قرار دارد.ارتفاع زدن و تعییر فنر در خودرو غیر استاندارد به شمار می رود.

کمک فنر:

کمک فنر در نزدیکی چرخ ها واقع شده تا نوسانات فنر را کنترل و روان کند. یک سر فنر به اتاق یا شاسی و سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق همچون پوسته اکسل یا طبق وصل است. در چنین شرایطی حرکت فنر باعث  افزایش و کاهش طول کمک فنر می شود.

انواع کمک فنر: کمک فنر انواع مختلفی دارد که شامل کمک فنر هیدرولیکی یا روغنی، گازی یا بادی، کمک فنر تلسکوپی، هیدرواستاتیکی و کمک فنر اهرمی هستند.

سیبک ها:

 سیبک فرمان قسمتی است که علاوه بر متصل کردن چرخ ها به سیستم تعلیق خودرو، موجب چرخیدن چرخ ها نیز می شود. این قطعه کروی شکل، موجب چرخیدن سه محور مختصاتی که نتیجه هدایت و فرمان دهی به قسمت جلوی خودرو می شود. علاوه بر این سیبک باعث سازی حرکت های ناخواسته همچون ورود به یک دست انداز شده و فرمان خودرو به هر طرف بچرخد، سیبک نیز به همان طرف می چرخد. این قطعه تحت فشار نیرو های کششی است و در تلاش می باشد تا از میزان اصحکاک وجود آمده بین قطعات بکاهد. همچنین تحمل بخشی از وزن خودرو بر عهده سیبک می باشد.

5-طبق:

 طبق ها بازو هایی هستند که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو متصل می کند. طبق ها توسط بوش ها به شاسی خودرو و از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ متصل می شود.

6-میل تعادل یا میل موج گیر:

  میل تعادل یا مکانیک ه در بیشتر موارد جهت بالا بردن تعادل خودرو و جلوگیری از چپ شدن آن کاربرد دارند. این قطعه وظیفه تقسیم نیرو میان چرخ ها هنگام حرکت در پیچ ها را انجام داده و از خم شدن بیش از حد خودرو به طرفین جلوگیری می کنند. میل فنر دو سر فنر های چپ و راست را به هم متصل می کند و این کار استقلال عملکردی فنر های چپ و راست را کاهش می دهد. تعادل بین دو طبق پایین نصب می شود و به همین دلیل طبق هی پایین در جهت مخالف حرکت کرده و میل تعادل را می پیچانند. میل تعادل در برابر پیچش مقاومت می کند. این کار باعث سفت شدن سیستم تعلیق هنگام پیچیدن خودرو می شود و در نتیجه اتاق خودرو کمی کج می شود.

7-سگ دست:

 سگ دست نگهداری چرخ و چرخاندن آن ها روی محور فرمان را بر عهده دارد. در حقیقت سگ دست یک قطعه منند لولا است که قطعاتی همچون دیسک های ترمز، فرمان خودرو، کمک ها، توپی و اتصالات به آن متصل هستند. این قطعه اصلی ترین قطعه جلوبندی به شمار می رود که اجزای دیگر چرخ و سیستم تعلیق روی آن نصب می شوند.

نشانه های خرابی جلوبندی هاوال

سواری خشک و سفت

اگر با گذشت زمان هنگام رانندگی دیگر مانند قبل احساس راحتی ندارید و یا احساس می کنید خودرو شما سفت و خشک سواری می دهد، نشانه خرابی جلوبندی خودرو فرسوده شدن تعلیق آن است. به همین ترتیب این قسمت ها در خودرو شما نیاز به تعمیر و بازبینی دارد. در این حالت هنگامی که در خودرو نشسته اید، تمام پستی و بلندی هی جاده را احساس خواهید کرد.

اختلالات فرمان خودرو

نشانه بعدی که به معنای خرابی جلوبندی است، اختلالات در فرمان خودرو محسوب می شود. در این شرایط فرمان خودرو شما کشیده شده و یا اصطلاحا می زند. بدین معنا که هنگام پیچیدن خودرو، فرمان خودرو شما خلاف جهت دهی تان عمل می کند. در بیشتر موارد علت این اختلال در خرابی جلوبندی است. به عنوان مثال احتمال دارد زاویه چرخ ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو دچار اختلالاتی شده باشد. علاوه بر این لرزش فرمان در سرعت های خاص هم فرمان شما می لرزد که این موضوع هم به دلیل بالانس نبودن چرخ ها است. همچنین در صورتی که خودرو شما گیج بزند و به طرفین منحرف شود، باز هم حاکی از خرابی جلوبندی دارد.

آج های ناهمگون روی چرخ های خودرو

در صورتی که ساییدگی روی لاستیک خودرو خود مشاهده کردید و یا آج های ناهمگون روی آن ها دیدید نشان از خرابی جلوبندی خودرو دارد. همچنین شنیدن صدای سوت مانند از چرخ ها به خصوص در هنگام دور زدن معمولا در اثر خرابی بلبرینگ چرخ ها است.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

در صورتی کهه کمک فنر های خودرو شما چرب و روغنی است، بدین معناست که جلوبندی خودرو شما ایراد دارد.

هزینه تعمیر جلوبندی هاوال

اجرت تعمیر جلوبندی هاوال و هزینه تعمیر جلوبندی  این خودرو و خودرو های دیگر به قطعه خراب شده، شدت خرابی آن، کیفیت متریال مورد استفاده، قطعات، کار ها و خدماتی که روی آن قطعه انجام می شود بستگی دارد. چرا که هر قطعه با قطعه دیگر متفاوت است. از طرفی دیگر شدت خرابی قطعات به طور یکسان نمی باشد و یا توجه به این موضوع، خدماتس که روی این قطعات انجام می شود نیز متفاوت خواهد بود. همچنین کیفیت قطعات مورد استفاده در تعمیر یا تعویض جلوبندی خودرو با توجه به شرکت و کشور متفاوت خواهد بود. با بررسی این موارد، هزینه تعمیر جلوبندی هاوال نیز مشخص می شود. به همین ترتیب شما می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید و از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

تعمیر جلوبندی هاوال اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید