تعمیر جلوبندی هایلوکس

تعمیر جلوبندی هایلوکس

ما در این مقاله می خواهیم به تعمیر جلوبندی هایلوکس بپردازیم. برای استعلام قیمت و هزینه تعمیر جلوبندی هایلوکس با ما همراه باشید. جلوبندی یکی از قسمت های مهم تمام خودرو ها است که درواقع قسمت جلویی و زیرین آن را شامل می شود. این قطعه وظایف مهمی را بر عهده دارد. به نوان مثال این خودرو در حرکت و حتی سکون آن نیز نقش دارد. به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم گرفتیم تا درمورد این قسمت مهم، قطعات آن، نشانه و دلایل خرابی، نکات مهم و موارد مهم دیگر با شما صحبت کنیم. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که در جلوبندی خودرو به مشکل خوردید، با مقاله تعمیر جلوبندی هایلوکس با ما همراه بوده و آن را تا انتها مطالعه کنید.

تعمیر جلوبندی هایلوکس

جلوبندی چیست ؟

همانطور که کمی پیش اشاره کردیم، جلوبندی همان قسمت زیرین و جلویی خودرو محسوب می شود. جلوبندی ارتباط تنگاتنگی با سیستم تعلق خودرو دارد. اما تفاوت آن ها در این است که سیستم تعلیق خودرو فنر ها و چرخ های عقب خودرو را شامل شده و جلوبندی خودرو تنها قسمت جلوی خودرو اطلاق می شود و شامل فرمان و میل فرمان می شود. قسمت دیگری از خودرو است که معمولا در کنار جلوبندی خودرو آن را می شنوید، زیربندی خودرو است. زیربندی خودرو با جلوبندی خودرو متفاوت می باشد. محل قرار گیری این قطعهدر زیر جلوبندی و سیستم تعلیق است.

جهت تعمیر جلوبندی هایلوکس با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظایف جلوبندی هایلوکس

-بر عهده داشتن حرکت و سکون خودرو

-هندلینگ و تعادل خودرو

-جلوگیری از چپ شدن خودرو

-ایجاد راحتی هنگام رانندگی و رد شدن از سطوح ناهموار و دست انداز ها

قطعات جلوبندی هایلوکس

-چرخ ها و اجزای مربوط به آن

-سیستم تعلیق

-فنر و کمک فنر ها

-فرمان و میل فرمان

-سیبک ها

-سگ دست

-شغال دست

-بلبرینگ

-اکسل

-رام

-طبق ها

-میل موجگیر و میل تعادل

در ادامه وظیفه هر کدام از این قطعات در جلوبندی هایلوکس را برای شما شرح خواهی داد.

وظیفه قطعات جلوبندی هایلوکس

فنر و کمک فنر ها

وزن اتاقک خودرو روی فنر ها قرار دارد. لازم به ذکر است که این حالت ارتجاعی داشته و ارتعاش پذیری و انعطاف پذیری بالایی دارد. این ویژگی موجب می شود تا در سطوح ناهمواری مانند جاده ها، از شدت ضربات به اتاق خودرو کاسته شود. این قطعه انواع مختلفی دارد که شامل فنر های لول، پیچی و تخت، متداول ترین نوع فنر ها، مدل لول است. در سیستم تعلیق چرخ های عقبی خودرو از فنر های تخت استفاده می شود.

سیستم تعلیق خودرو

سیستم تعلیق و یا سیستم فنر بندی خودرو، وظیفه خنثی کردن تکان ها و لرزش های شدید ناشی ا سطوح ناهموار را برعهده داشته تا به اتاق خودرو و سرنشینان، این نوسانات منتقل نشود. سیستم تعلیق همچنین موجب ارتباط موثر با اصحکاک مناسب میان چرخ ها و سطح جاده می شود. کیفیت سواری دادن و قابلیت هدایت و کنترل، دو موضوع مهم در سیستم تعلیق ماشین محسوب می شوند که خلاف یکدیگر عمل می کنند. بدین ترتیب بهبود کیفیت یکی از آن ها دوجب ایجاد اختلال در دیگری می شود.

سیبک ها

گوی و کاسه یا همان سیبک قطعه ای کروی شکل می باشد که چرخ های خودرو را به سیستم تعلیق خودرو متصل کرده و آن ها را به چرخش در میاورد. با چرخیدن این قطعه محور مختصلا XYZ، به علت فرمان دهی به قسمت جلویی می شود. بدین صورت هنگامی که فرمان می چرخد، سیبک نیز به همان جهت می چرخد. سیبک ها، ارتشاعات ناشی از رد شدن روی ناهمواری های سطح جاده را نیز تا حدودی کاهش می دهد. این قطعه بخشی از وزن خودرو را تحمل می کند و باعث جلوگیری اصحکاک قطعات جلوبندی خودرو می شود.

اکسل

اکسل محور مرکزی چرخ یا دنده می باشد. این قطعه معمولا توسط یاتاقان ثابت نگه داشته شده تا چرخ و دنده این امکان را داشته باشد که به راحتی دور اکسل بچرخد.

سگ دست

اصلی ترین قسمت جلوبندی در تمام خودرو ها سگ دست است. دلیل این موضوع این است که این قطعه به شکل لولا بوده و علاوه بر نگهداری چرخ ها، چرخش آن ها روی محور فرمان را نیز بر عهده دارد. همچنین این قطعه به دلیل اینگه قطعاتی مانند اجزای چرخ و سیستم تعلیق و جلوبندی روی آن ها سوار است، بسیار مهم می باشد.

شغال دست

قطعه ای در قسمت جلوبندی خودرو است که سیبک فرمان خودرو، میل فرمان و میل کمک را به آن متصل می کند.

میل تعادل یا میل موجگیر

میل تعدل یا همان میل موجگیر، همان طور که از نام آن پیدا است، جهت افزایش تعادل خودرو و جلوگیری از چپ کردن خودرو در پیچ ها ساخته شده است. و میل تعادل نیرو خودرو را بین چرخ ها در حین حرکنت تقسیم کرده و هنگام عبور از پیچ ها خصوصا در سرعت های بالا از خم شدن خودرو به سمت پیچ، جلوگیری می کند.

طبق ها

این قطعه وظیفه بازویی شکل اتصال شاسی حودرو به سیستم تعلیق را بر عهده دارد.

رام

رام قطعات جلوبندی خودرو به اتاق خودرو وصل می کند. این قطعه از جنس فلز است.

چرخ ها

پارامتر های مهمی در خصوص چرخ ها وجود دارد که حتما باید مورد توجه قرار بگیرند. از جمله این پارامتر ها شامل بالانس بودن چرخ ها، آج های سطح لاستیک ها و میزان ساییدگی ان ها محسوب می شود.

عیب یابی جلوبندی هایلوکس

هر کدام از قطعات خودرو مانند قطعات چلوبندی وظایف مهمی را بر عهده دارند. بدین ترتیب مجموع آن ها موجب حرکت خودرو می شود. بدین ترتیب این اجزا بهم متصل هستند و روی یکدیگر تاثیر می گذارند و کوچک ترین مشکل در هر کدام از آن ها باعث ایجاد مشکل در عملکرد اجزای دیگر می شود و کل سیستم خودرو به مشکل می خورد.  به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم که خودرو خود را در مدت زمان مشخصی به یک تعمیرگاه نشان دهید تا در صورت بروز مشکل آن را سریعا رفع کنند.

هزینه تعمیر جلوبندی هایلوکس

برای هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت تعمیر جلوبندی هایلوکس، باید به شما بگوییم که این موضوع به موضوعات زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال هزینه تعمیر جلوبندی خودرو شما با توجه به کاری که روی خودرو انجام می شود متفاوت است. همچنین به قطعه ای که خراب شده است نیز بستگی دارد. اما شما می توانید برای اطلاع از قیمت آن و جزئیات مختلف با ما تماس بگیرید.

خدمات تعمیر جلوبندی هایلوکس اتو رگلاژ

جهت انجام کلیه خدمات شیشه خودرو خود می توانید به شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهندو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید