تعمیر جلوبندی هوندا آکورد

تعمیر جلوبندی هوندا آکورد

جلوبندی یکی از قسمت های خودرو است که قطعات زیادی را در خود جای داده است. این قطعات شامل تایر ها، بلبرینگ ها، سگ دست، شغال دست و … هستند. جلوبندی به محور جلویی و زیرین خودرو گفته می شود و مزایای زیادی را برای خودرو دارد. علاوه بر این، یک قسمت حیاتی برای خودرو محسوب می شود. حال در ما امروز در مقاله تعمیر جلوبندی هوندا آکورد می خواهیم به جلوبندی، نشانه خرابی، تعمیر آن و بسیاری از نکات مهم دیگر بپردازیم. پس اگر می خواهید با این نکات مهم آشنا شوید، جایی نروید و تا انتهای این مقاله در سایت نیمه شب همراه ما باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی هوندا آکورد و عقب بندی هوندا آکورد با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی هوندا آکورد

جلوبندی هوندا آکورد

همانطور که گفتیم جلوبندی به قسمت جلویی و زیرین خودرو گفته می شود. این قسمت با قطعه دیگری که سیستم تعلیق نام دارد، رابطه تنگاتنگ و نزدیکی دارد. اما این دو تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند تفاوت هایی نیز دارند. تفاوت این دو در این است که جلوبندی شامل تمام قسمت های جلویی خودرو، میل فرمان و فرمان می شود. اما سیستم تعلیق کمک فنر های جلو و چرخ های جلو را شامل می شود.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی هوندا آکورد و عقب بندی هوندا آکورد با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظیفه جلوبندی هوندا آکورد

جلوبندی در این خودرو و یا بهتر است بگوییم تمامی خودرو ها وظایف مهمی را بر عهده دارد و آن هم می باشد که جلوبندی موجب حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ و هدایت در خودرو می شود. همچنین با وجود جلوبندی خودرو شما چپ نمی شود و هنگام رانندگی خصوصا زمانی که دارید از سطوح ناهموار عبور می کنید احساس راحتی دارید. در ادامه قطعات جلوبندی را به شما معرفی می کنیم.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی هوندا آکورد و عقب بندی هوندا آکورد با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی هوندا آکورد

-بلبرینگ

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-کمک فنر ها و فنر ها

-دسته موتور

-میل فرمان و سیستم فرمان

-تایر ها

-سیبک ها

-طبق

-بوش

-میل تعادل یا میل موجگیر

-توپی سر کمک

-جک هیدرولیک فرمان

-گردگیر فرمان

-مهره تنظیم فرمان

-سیبک فرمان

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی هوندا آکورد و عقب بندی هوندا آکورد با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظایف برخی از قطعات جلوبندی هوندا آکورد

جهت تعمیر جلوبندی هوندا آکورد در اولین مرحله باید با وظایف قطعات مهم آن آشنا شوید تا در صورت خرابی آن ها بتوانید به این موضوع پی ببرد. پس این بخش را به خوبی مطالعه کنید.

-سیبک ها

سیبک فرمان قطعه ای است که علاوه بر متصل کردن چرخ ها به سیستم تعلیق ماشین موجب چرخیدن چرخ ها نیز می شود. این قطعه کروی شکل بوده و موجب چرخیدن سه محور مختصاتی شده که در نتیجه هدایت و فرمان دهی به قسمت جلوی خودرو می شود. همچنین سیبک  حرکت های ناخواسته مانند ورود به یک دست انداز را خنثی می کند. این قطعه از طرفی به طبق های خودرو و از سوی دیگر به متعلاقات چرخ وصل می شود. فرمان خودر. به هر طرف بچرخد و سیبک نیز به همان طرف می چرخد. سیبک تحت فشار نیروی کششی بوده و در تلاش است تا میزان اصطحکاک بین قطعات بکاهند و بخشی از وزن خودرو را تحمل می کند.

-طبق

طبق بازو هایی هستند که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو وصل می کند. این قطعات از طریق بوش ها به شاسی خودرو و از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ خودرو وصل می شود.

کمک فنر

کمک فنر قطعه بعدی در جلوبندی است که در نزدیکی چرخ ها قرار دارد تا نوسانات آن را روان و کنترل کند. یک سر فنر به اتاق یا شی و سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق وصل است. حرکت طول عمر را افزایش یا کاهش می دهد.

فنر

فنر یا لول قسمت دیگری است که وزن اتاق روی آن قرار دارد. این قطعات بر طبق قابلیت ارتجاعی که دارند بیشترین ضربات جاده روی آن ها قرار دارد. ارتفاع و زدن آن در خودرو غیر استاندارد به شمار می رود.

رام

قطعه دیگری از جلوبندی رام نام دارد که دو سر این قطعه به شاسی ها وصل بوده و بقیه قسمت های جلوبندی از طریق رام به اتاق وصل می شوند.

هزینه تعمیر جلوبندی هوندا آکورد

هزینه تعمیر این خودرو و اجرت تعمیر جلوبندی هوندا آکورد به موارد زیادی وابسته است. یکی از این موارد قطعه ای که خراب شده و شدت خرابی آن است. همچنین کاری که روی خودرو شما انجام می شود هم می توانید روی قیمت تعمیر جلوبندی خودرو مورد نظر شما تاثیر بگذارد. به علاوه قطعات و متریال مورد استفاده در تعمیر یا تعویض خودرو هم در قیمت آن بی تاثیر نیست.

نشانه های خرابی جلوبندی هوندا آکورد

سواری خشک و سفت

در صورتی که احساس کردید خودرو شما دیگر مانند گذشته احساس راحتی به شما نمی دهد و یا خشک و سفت سواری می دهد یعنی جلوبندی آن مشکل دارد. در این مواقع شما تمام پستی و بلندی های جاده را احساس خواهید کرد.

روغنی بودن قطعات جلوبندی

اگر قطعات جلوبندی شما مخصوصا کمک فنر روغنی را چرب بود یعنی جلوبندی شما دچار اختلال شده است.

خرابی سیستم تعلیق

برای بررسی خرابی سیستم تعلیق می توانید آزمون تکان را انجام دهید. آزمون  تکان به این صورت است که شما با کمک دستان خود تمام وزن خود را روی کاپوت خودرو می اندازید. سپس کاپوت خودرو را به سمت پایین فشار دهید. حال دستان خود را بردارید. اگر خودرو شما بیش از 2 یا 3 بار بالا پایین شد، یعنی جلوبندی و خصوصا سیستم تعلیق شما ایراد داشته و به بازبینی و تعمیر نیاز دارد.

آج های ناهمگون روی تایر ها

در صورتی که روی تایر یا همان لاستیک خودرو شما آج های ناهمگون نمایان شد و یا در مدت زمان کوتاهی ساییده شدند، یعنی اشکال از جلوبندی خودرو شما است. علاوه بر این در صورت شنیده صدای سوت مانند از چرخ ها خصوصا هنگام دور زدن، حتما جلوبندی خود را به یک تعمیرگاه نشان دهید.

دلایل خرابی جلوبندی هوندا آکورد

خراب بودن چرخ ها

مهم ترین پارامتر های جلوبندی سالم شامل آج های تایر ها، کیفیت و نحوه قرار گیری شان هستند. این پارامتر ها آنقدر مهم هستند که حتی تفاوت میزان آج لاستیم چپ و راست نیز می توانید موجب لرزیدن غریبلک فرمان شود.

بالانس نبودن چرخ ها

اگر چرخ های خودرو شما بالانس نباشد فرمان می لرزد و اگر به آن بی توجهی کنید جلوبندی تان خراب می شود.

سیبک خراب

خرابی  و لقی سیبک باعث لرزش فرمان و زدن آن می شود. سیبک نباید حرکت عمودی چندانی داشته باشد.

خرابی بلبرینگ ها

خرابی بلبرینگ چرخ با صدای خاصی همراه است و نشان دهنده معیوب بودن این قطعه است. یادتان باشد که تنظیم بلبرینگ چرخ بسیار مهم بوده و در عمر بلبرینگ و کارکرد آن نقش دارد.

خدمات تعمیر جلوبندی هوندا آکورد اتورگلاژ

در صورتی که می خواهید در مورد تعمیر جلوبندی این خودرو و خودرو خوندا آکورد اطلاعات کسب کنید، می توانید به ویکی پدیا مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید