تعمیر جلوبندی هوندا crv

تعمیر جلوبندی هوندا crv

امروز در مقاله تعمیر جلوبندی هوندا crv می خواهیم به سراغ جلوبندی این خودرو برویم. در این مقاله ما نشانه های خرابی جلوبندی، دلایل آن و … را شرح می دهیم. به محور جلویی و زیرین خودرو جلوبندی گفته می شود که شامل قطعات متعددی است. جلوبندی باعث حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ و هدایت آن می شوند.  همچنین از چپ شدن خودرو شما نیز جلوگیری کرده و با سیستم تعلیق نیز رابطه تنگاتنگی دارد. در این صورت اگر می خواهید با جلوبندی این خودرو و نکات مهم مربوط به آن آشنایی کامل پیدا کنید، این مقاله مناسب شماست. پس آن را تا انتها مطالعه کنید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی هوندا crv و عقب بندی هوندا crv با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی هوندا crv

خودرو هوندا crv

ماشین هوندا سی آر وی یک خودرو کامپکت اس یووی می باشد که از سل 1996 میلادی توسط شرکت خودسازی ژاپنی هوندا تولید می شود. این خودرو از مدل هوندا سیویک الگو برداری شده و یک خودرو اسپرت به شمار می رود. از این خودرو در نوع مدل چهلر چرخ متحرک و چرخ های جلو متحرک تولید شده اما در بریتانیا و استرالیا تنها مدل چهار چرخ آن عرضه شده است. خودرو هوندا سی آر وی در چهار نسل تولید شده است. در ادامه به جلوبندی این خودرو و قطعات آن می پردازیم.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی هوندا crv و عقب بندی هوندا crv با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی هوندا crv

همانطور که ابتدای مقاله ذکر کردیم جلوبندی به قسمت های جلویی و زیرین خودرو گفته می شود. این قسمت با سیستم تعلیق رابطه تنگاتنگی دارد. البته ناگفته نماند که با وجود این رابطه تنگاتنگ، تفاوت هایی نیز دارد. تفاوت این دو در این است که جلوبندی شامل تمام قیمت هایی جلویی، میل فرمان و فرمان می شود. اما سیستم تعلیق دارای قطعاتی مانند چرخ های جلو و کمک فنر های جلو است.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی هوندا crv و عقب بندی هوندا crv با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظیفه جلوبندی crv

جلوبندی وظایف مهمی را انجام می دهد. این وظایف مهم شامل سکون، حرکت، تعادل، هدایت و هندلینگ می شوند. همچنین این قسمت مانع چپ شدن خودرو شما می شود. با وجود جلوبندی شما هنگام رانندگی حتی در سطوح ناهموار مانند دست انداز ها را احساس می کنید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی هوندا crv و عقب بندی هوندا crv با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی هوندا crv

  • -بلبرینگ
  • -رام
  • -سگ دست
  • -شغال دست
  • -کمک فنر ها و فنر ها
  • -دسته موتور
  • -میل فرمان و سیستم فرمان
  • -تایر ها
  • -سیبک ها
  • -طبق
  • -بوش
  • -میل تعادل یا میل موجگیر
  • -توپی سر کمک
  • -جک هیدرولیک فرمان
  • -گردگیر فرمان
  • -مهره تنظیم فرمان
  • -سیبک فرمان

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی هوندا crv و عقب بندی هوندا crv با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

برخی از وظایف جلوبندی هوندا crv

برای تعمیر جلوبندی هوندا crv در اولین مرحله باید با وظیفه برخی از قطعات مهم آن آشنا شوید.

-سیستم فرمان

این قطعه تمام کنترل و تعادل خودرو را از طریق راننده انجام می دهد. همچنین سیستم فرمان از جعبه فرمان توسط سگ دست و سیبک ها به چرخ خودرو وصل می شود. بدین ترتیب نظام خودرو را یکپارچه می کند. هنگامی که کوچیکترین خللی در سیستم جلوبندی خودرو پیش بیاید، اولین آثار و علائم این مشکلات در جلوبندی در سیستم فرمان قابل تشخیص است. حتی جلوبندی ها نیز عیب یابی خودرو را از همین قسمت انجام می دهند.

-سیبک

قطعه بعدی سیبک است که جهت اتصال فرمان و قطعاتی همچون طبق و قطعات ثابتی همچون سگ دست و تشکلات فنر، در سیستم جلوبندی قرار دارد. سیبک هنگامی که خودرو به سمت راست یا چپ بچرخد، وظیفه حفظ تعادل چرخ را دارد که بدین ترتیب چرخ خودرو قادر به حرکت بوده و مشکلی در جا به جایی خودرو و زاویه چرخ به وجود نمی یاید.

-کمک فنر

کمک فنر و فنر قطعه ای جدا هستند که درواقع این قسمتت کار را برای فنر ها آسان تر می کند. اگر یادتان باشد در خودرو های قدیمی هنگامی که ناهمواری هایی همچون دست انداز به وجود می آمد ، خودرو هنگام عبور کردن حتی سیستم آن نیز دچار اختلال می شد. دلیل این موضوع  نبودن سیستم کمک فنر است. به همین دلیل حال که در خودرو های امروزی این قسمت وجود دارد باید بفهمیم که وظیفه کمک فنر چیست. وظایف کمک فنر به شرح زیر می باشد:

نشانه های خرابی جلوبندی هوندا crv

-کشیده شدن خودرو به یک سمت

-سواری خشک  و خشن

-روغن زدگی از کمک فنر ها

-پاسخ خودرو نسبت به آزمون تکان (آزمون مربوط به خرابی سیستم تعلیق خودرو)

-وجود سر و صدا در حین حرکت یا پیچیدن

-لرزیدن یا زدن فرمان  و عمل نکردن فرمان طبق فرمان دهی راننده

-منحرف شدن خودرو به طرفین

دلایل خرابی جلوبندی هوندا crv

لاستیک های خراب

در بسیاری از پارامتر های جلوبندی سالم آج تایر ها، کیفیت آن ها و نحوه قرار گیری شان تاثیر مثبت دارد. آج لاستیک چپ و راست می توانید غریبلک را تا حدود بلرزاند.

بالانس نبودن چرخ ها

اگر چرخ های خودرو شما بالانس نباشند، فرمان خودرو می لرزد و اگر به آن بی توجهی کنید، جلوبندی خراب می شود.

کافی نبودن عملکرد میل تعادل یا میل موجگیر

میل تعادل توسط دو بوش در جلوبندی ماشین قرار گرفته است. اگر این بوش ها خراب شود، غریبلک فرمان می لرزد و سپس فرمان می لرزد. این بوش ها در بی سر و صدا کردن سیستم تعلیق و جلوبندی ماشین نقس مهمی ایفا می کند. میل تعادل در سر پیج ها نیروی پیچش را تقسیم کرده و تعادل خودرو را حفظ می کنند. این میله از خم شدن بیش از حد خودرو جلوگیری می کند. اگر خراب شوند غریبلک فرمان می لرزد یا به اصطلاح فرمان می زند. خرابی این قسمت و عدم تعادل حفظ خودرو موجب آسیب های جدی به جلوبندی خودرو می شود.

اختلالات در فرمان خودرو

نشانه بعدی در خرابی خودرو، کشیده شدن فرمان و زدن آن اس. بدین منظور که هنگامی که شما می پیچید، فرمان خودرو خلاف فرمان دهی شما عمل می کند. در بیشتر موارد این موضوع حاکی از خرابی جلوبندی ماشین است. به عنوان مثال زاویه چرخ ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو با اختلالات مختلفی رو به رو می شود. به علاوه در سرعت های خاص نیز فرمان خودرو شا می لرزد که دلیل آن معمولا بالانس نبودن چرخ ها یا وجود اختلال در سیبک ها عنوان شده است.

هزینه تعمیر جلوبندی هوندا crv

یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت تعمیر جلوبندی هوندا crv است. برای هزینه جلوبندی این خودرو چند نکته اهمیت دارد. اولین نکته قطعه خراب شده، دومین نکته شدت خرابی آن، نکته سوم کاری که روی خودرو شما انجام می شود و اما آخرین نکته متریال و کیفیت مورد استفاده در تعمیر این خودرو هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت ها می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید.

خدمات تعمیر جلوبندی هوندا crv اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید