تعمیر جلوبندی هیوندای آوانته

تعمیر جلوبندی آوانته

امروز می خواهیم درمورد یکی از قطعات خودرو با شما صحبت کنیم.  خودرو مورد نظر ما نسل سوم هیوندای النترا بوده هیوندای آوانته نام دارد. قطعه ای که می خواهیم در طول مقاله به بررسی آن بپردازیم، جلوبندی است. جلوبندی یکی از مهم ترین قسمت های خودرو محسوب می شود که وظیفه هدایت، حرکت و حتی سکون خودرو را بر عهده دارد. اما چیزی که درمورد این قسمت مهم است، تعمیر، آشنایی با دلیل خرابی، دلایل خرابی و نکات مهم دیگر این قسمت می باشد. در نتیجه با تعمیر جلوبندی آوانته در ادامه در سایت اتو رگلاژ با ما همراه باشید.

جهت تعمیر جلوبندی آوانته و عقب بندی آوانته با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی هیوندای آوانته

خودرو هیوندای آوانته

این خودرو نسل سوم هیوندای النترا است که با کد XD در سال 2001 وارد بازار جهانی شد و در سال 2003 فیس لیفت شد. خودرو آوانته در زمان مونتاژش در ایران یک خودرو لوکس محسوب می شد و به دلیل استهلاک بودن و کیفیت سواری بالا میان مردم محبوب شد. با موتور 2 لیتری اتمسفر و گیربکس 4 دنده اتوماتیک و 5 دنده دستی در ایران به فروش رسید

.جهت تعمیر جلوبندی آوانته و عقب بندی آوانته با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی هیوندای آوانته

معمولا جلوبندی در این خودرو و تمام خودرو ها یک تعریف واحد دارد. آن هم این است که جلوبندی درواقع به محور زیرین و جلویی خودرو گفته می شود. این قسمت وظایف مهمی دارد که این وظایف شامل حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ، جلوگیری از چپ شدن خودرو، احساس راحتی هنگام رانندگی و یاری رساندن برای رد شدن از ناهمواری های خیابان و جاده ها هستند. سیستم تعلیق خودرو قسمت دیگری است که شاید چندین بار نام آن را کنار جلوبندی شنیده باشید. این قسمت با جلوبندی خودرو ارتباط تنگاتنگی دارد. اما تفاوت آن ها در این است که جلوبندی شامل تمام قسمت های خودرو، میل فرمان و فرمان می شود اما سیستم تعلیق دارای قطعاتی مانند چرخ های جلو و کمک فنر است.

جهت تعمیر جلوبندی آوانته و عقب بندی آوانته با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی هیوندای آوانته

برای تعمیر جلوبندی باید با قطعات آن آشنا شوید. این قطعات شامل موارد زیر هستند.

-سگ دست

-شغال دست

-رام

-سیستم فرمان

-میل فرمان

-توپی

-سیبک

-بوش

-طبق

-سیستم تعلیق

-کمک فنر و فنر

-چرخ

نشانه خرابی جلوبندی هیوندای آوانته

-وجود آج های ناهماهنگ روی سطح لاستیک ها

یکی از مهم ترین علائم خرابی جلوبندی شکل گیری آج های ناهمگون روی سطح تایر ها محسوب می شود. در چنین شرایطی، لاستیک های خودرو بعد از مدت زمان کوتاهی ساییده و همچنین فرسوده می شوند.

علاوه بر این، اگر نقاط صاف و مسطح روی سطح لاستیک ها مشاهده کردید یعنی سیستم جلوبندی شما موجب خرابی شده است. این موارد باعث بهم خوردن تعادل و بالانس سیستم تعلیق خودرو می شود. بدین ترتیب این موضوع باعث می شود تا فشار نابراری به لاستیک ها وارد شود که در نتیجه بالانس چرخ ها بهم بخورد و در جلوبندی خودرو مشکلاتی پیش بیاید.

-وجود روغن روی اجزا و قطعات سیستم تعلیق

روغن زدگی و یا روغنی بودن قطعاتی همچون کمک فنر یکی دیگر از نشانه های بروز مشکل در جلوبندی به شمار می رود. در صورتی که بعد از بررسی قسمت های زیرین خودرو، روی قطعات خودرو روغن و یا چربی مشاهده کردید به عنوان مثال در قسمت فنر یا کمک فنر یعنی جلوبندی شما دچار نقص و ایراد جدی شده است.

اگر مایعات از اجزای مذکور نشت کند یعنی جلوبندی و سیستم تعلیق خودرو هیوندای آوانته شما از مارکرد نادرست و نامطلوبی برخودار است. در نتیجه باید در سریع ترین زمان ممکن برای رفع ایراد آن اقدام کنید.

-لرزش یا کشیده شدن فرمان خودرو

نشانه بعدی برای خرابی جلوبندی خودرو لرزیدن یا کشیده شدن فرمان خودرو محسوب می شود. این ایراد هنگام پیچیدن بیشتر از هر زمانی خودش را نشان می دهد. در این شرایط، خودرو در جهت برعکس فرمان دهی اتومبیل عمل کرده و به سمت دیگری کشیده می شود.

-نقص فنی در سیستم تعلیق خودرو

وجود عیب و خرابی در سیستم تعلیق خودرو، یکی دیگر از علائم خرابی خودرو می باشد. در صورت ایجاد نقص فنی در این قسمت هندلینگ و هدایت پذیری خودرو به مشکل بر می خورد.

جهت مطمئن شدم از خراب بودن این قسمت یک تست ساده و راحت وجود دارد. آن هم این است که وقتی خودروی درجایی پارک است دستان خود را روی کاپوت خودرو گذاشته و آن را به سمت پایین فشار دهید. در صورتی که خودرو بیش از دو یا سه بار بالا پایین شد، یعنی سیستم جلوبندی خودرو شما فرسوده شده است.

چگونه از خراب شدن جلوبندی هیوندای آوانته جلوگیری کنیم؟

هنگامی که نشانه ها و علائم خرابی نمایان شد، باید در اسرع وقت برای برطرف کردن مشکلات اقدام کنید. با این وجود می توانید یک سری اقداماتی انجام دهید تا از خرابی و معیوب شدن سیستم تعلیق خودرو پیشگیری کنید.

1-بررسی و ارزیابی دقیق جها اطمینان سالم بودن لاستیک ها یکی از اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خرابی جلوبندی است.

2-بالانس نبودن چرخ ها مخصوصا چرخ های جلو موجب کاهش عیب های احتمالی جلوبندی خودرو می شود. همچنین باعث سخت و سفت شدن فرمان و ایجاد مشکل در هدایت پذیری و هندلینگ خودرو می شود.

3-مورد بعدی بالانس و تنظیم فرمان است که بسیار مفید می باشد. تنظیم زوایای فرمان خودرو، باعث کاهش لرزش و عملکرد و چرخش مناسب فرمان می شود.

4-یکی دیگر از اقداماتی که می تواند باعث جلوگیری خراب شدن جلوبندی خودرو شود استفاده از اجزا و قطعات با کیفیت، مرغوب و استاندارد است. همچنین کنترل نوسانات و ضربات وارد شده در جاده نیز از طریق کمک فنر ها صورت می گیرد.

5- مورد بعدی سالم بودن دیسک ها، سیستم ترمز است. همچنین برای جلوگیری از خرابی سیستم جلوبندی شما باید از سلامت میل تعادل و سیبک خودرو نیز اطمنینان حاصل کنید.

هزینه تعمیر جلوبندی هیوندای آوانته

برای تعمیر جلوبندی خود و اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت تعمیر جلوبندی هیوندای آوانته باید بدانید که قطعه خراب شده برای تایین قیمت تعمیر آن از اهمیت زیادی برخودار است. همچنین شدت خرابی آن نیز مهم می باشد. فراموش نکنید کاری که روی خودرو شما انجام می شود نیز در تایین قیمت موثر است. کیفیت متریال و اصل یا فیک بودن قطعه هم دو مورد مهم در تغییر قیمت تعمیر جلوبندی خودرو محسوب می شوند. اما برای اطلاع دقیق از قیمت ها می توانید با اتو رگلاژ تماس حاصل فرمائید.

خدمات تعمیر جلوبندی هیوندای آوانته اتو رگلاژ

اگر به دنبال یه تعمیرگاه شیشه خودرو مناسب می گردید ما به شما شیشه اتومبیل عبدالهی را پیشنهاد می کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید