تعمیر جلوبندی وراکروز

تعمیر جلوبندی وراکروز

امروز می ‌خواهیم درمورد یکی از مهم ترین قسمت های خودرو یعنی جلوبندی آن با شما صحبت کنیم. همانطور که می دانید این قسمت از اتومبیل یکی از حیاتی ترین قسمت های آن است که اشکال در هر کدام از قطعات آن به حرکت خودرو آسیب وارد می کند. جلوبندی شامل قطعاتی همچون طبق، سگدست، فنر و کمک فنر، فرمان، بوش طبق و … می باشد که در ادامه بیشتر درمورد آن ها صحبت می کنیم. اما امروز ما می خواهیم درمورد تعمیر جلوبندی وراکروز با شما صحبت کنیم. این خودرو از سال 2006 تا 2015 در کره جنوبی طراحی می شد و ما در ادامه قصد داریم تا اطلاعات بیشتری درمورد آن به شا بدهیم. پس با ما همراه باشید.

خودرو هیوندای وراکروز

هیوندای وارکروز ( Hyundai Veracruz ) که به آن هیوندای آی ایکس 55 نیز می گویند، از سال 2006 الی 2015 درکره جنوبی طراحی می شد. طراحی این خودرو موتور جلو، خودرو محور جاو و خودرو چهار چرخ محرک بوده. طول طبیعی آن 6/190 اینچ یا همان 840/4 میلی متر است و عرض آن نیز 6/76   معادل 950/1  میلی متر می باشد. سیستم جعبه دهنده وراکروز به صورت خودکار عمل می کند. این اتومبیل در سال 2006 برای رقابت با خودرو لکسوس آرایکس 350 به بازار عرضه شد و در بازار خودرو بسیار موفق عمل کرد. این خودرو جزو کراس اوور های متوسط دسته بندی می شود.

امکانات رفاهی خودرو هیوندای وارکروز

– سیستم های کمکی راننده که شامل کروز کنترل، کنترل کشش، کنترل پایداری می شوند.

– هشدار دهنده که این سیستم نیز شامل مواردی مانند سنسور عقب، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر ها می شود.
– سیستم بعدی سیستم های ترمز است، مانند ترمز کمکی، ترمز ضد قفل و توزیع نیروی ترمز می باشد.

– امکان رفاعی بعدی امکانات کابین است. اعم از سانروف، صندلی های چرم و گرمکن صندلی های ردیف جلو

جلوبندی چیست ؟

حال که با این خودروی بی نظیر آشنا شدید، برای تعمیر جلوبندی وراکروز بیایید تا با جلوبندی ماشین آشنا شویم. همچنین جهت تعمیر جلوبندی وارکروز لازم است تا با جلوبندی ماشین آشنا شوید. جلوبندی ماشین به قست زیرین و جلویی آن اطلاق می گردد. که وظیفه آن این است که شما در هنگام حرکت احساس راحت تری داشته باشید. همچنین با کمک جلوبندی ماشین شما می توانید از سطوح ناهمواری به راحتی عمل کنید.

سیستم تعلیق و جلوبندی ماشین چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟

سیستم تعلیق و جلوبندی ماشین رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند و ممکن است افرادی این دو را با یکدیگر اشتباه بگیرند اما تفاوتی با یکدیگر دارند و آن هم این است که سیستم تعلیق شامل چرخ ها و کمک فنر های خودرو می شود با این تفاوت که جلوبندی ماشین شامل قطعات جلویی ماشین، فرمان و میل فرمان می شود.

قطعات جلوبندی خودرو

تعمیر جلوبندی وراکروز شامل نکات مختلفی است که یکی از این نکات آشنایی با جلوبندی، اجزای آن و کارایی آن ها می باشد. از همین رو در این بخش ما می خواهیم قطعات جلوبندی را به شما معرفی کنیم. همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم جلوبندی خودرو شامل قطعات است کخ این قطعات به شرح زیر می باشد :

– میل موجگیر یا همان میل تعادل

– طبق ها

– رام

– بلبرینگ

– اکسل

– شغال دست

– سگ دست

– فرمان و میل فرمان

– فنر و کمک فنر ها

– سیستم تعلیق

– چرخ ها و اجزای مربوط به آن ها

– سیبک

همچنین نوسانات فنر به وسیله کمک فنر کنترل و یا میرا می شود. کمک فنر ها در نزدیکی چرخ های اتومبیل قرار دارند و انواع مختلفی دارند که شامل :

– کمک فنر اهرمی

– بادی و یا گازی

– هیدرولیکی

– کمک فنر هیدرواستاتیکی

– تلسکوپی

وظیفه برخی از اجزای جلوبندی وراکروز

 

جهت تعمیر جلوبندی وراکروز شما باید از عملکرد قطعات جلوبندی اطلاعات داشته باشید که عملکرد اجزای برخی از قطعات جلوبندی خودرو وراکروز به شرح زیر می باشد :

سگدست : سگ دست اصلی ترین قسمت جلوبندی محسوب می شود زیرا این قسمت قطعه لوله مانندی می باشد که علاوه بر نگهداری چرخ ها، چرخش آن ها بر محور فرمان بر عهده این قطعه است.

شغال دست : قطعه بدی شغال دست است که سیبک فرمان، میل فرمان و میل کمک به آن متصل هستند.

اکسل : اکسل شامل محور مرکزی چرخ یا دنده است. این قطعه معمولا با کمک یاتاقان ثابت نگه داشته می شود تا چرخ و یا همان دنده بتوانند راحت دور اکسل بچرخند.

سیبک ها : سیبک که نام دیگر آن گوی و کاسه می باشد. قطعه ای کروی شکل است که چرخ های اتومبیل را به سیستم تعلیق متصل می کند و باعث چرخیدن آن ها می شود. چرخ این قطعه در جهت مختصات XYZ باعق می شود تا فرمان دهی به قسمت جلویی خودرو برسد، به این صورت که هنگامی که فرمان خودرو می چرخد. سیبک ا، ارتشعات ناشی از گذر از روی ناهمواری های سطح جاده را نیز تا حدی کاهش می دهد. سیبک ها بخشی از وزن خودرو را تحمل می کنند و اصحکاک میان قطعات خودرو را جلوگیری می کنند.

سیستم تعلیق : سیستم تعلیق یا همان سیستم فنر بندی تکان ها  و لرزش های شدید ناشی از عبور از سطوح ناهموار را از بین می برد تا ماشین و سرنشینان این نوسانات منتقل نشوند. سیستم تعلیق علاوه بر این موجب ارتباط موثر با اصطحکاک مناسب میان چرخ ها و سطح جاده می شود. کیفیت رانندگی آن و قابلیت هدایت و کنترل، دو مزایای مهم در سیستم تعلیق خودرو محسوب می شود که خلاف یکدیگر عمل می کنند، به این صورت که بهبود کیفیت یکی باعث اشکال در دیگری می شود.

میل تعادل یا میل موج گیر: میل تعادل که نام دیگر  میل موج گیر است، همان طور که از نامش پیداست،  این قطعه جهت افزایش تعادل خودرو و مهم تر آن جلوگیری از چپ کردن خودرو در پیچ ها کار می کنید. میل موجیگر، به تقسیم نیروی بین چرخ ها کمک کرده و همچنین هنگامی که از پیچ ها به ویژه در سرعت های بالا عبور می کنید، این قسمت مانع از خم شدن خودرو به سمت بیرون پیچ، می شود.

خدماتی که در اتو رگلاژ می توانید از آن ها بهره مند شوید شامل موارد زیر می باشد :

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید