تعمیر جلوبندی ویتارا

تعمیر جلوبندی ویتارا

جلوبندی یکی از قسمت های اصلی جلوبندی محسوب می شود که شامل قطعاتی همچون رام، سگ دست، شغال دست و … می شود. این قسمت باعث حرکاتی همچون حرکت، سکون، تعادل و …. شده و چپ شدن آن جلوگیری می کند. از همین رو در مقاله امروز با عنوان تعمیر جلوبندی ویتارا قصد داریم تا جلوبندی این خودرو، قطعات، نشانه خرابی، دلایل خرابی و … را بررسی کنیم. پس در صورتی که به آشنایی با جلوبندی این خودرو و مشخصات آن تمایل دارید، پیشنهاد می کنیم که این صفحه را ترک نکنید و در سایت اتو رگلاژ همراه ما باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی ویتارا و عقب بندی ویتارا با شماره 09194143400 مدیریت آقای امیری تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی ویتارا

مشخصات خودرو ویتارا

نام خودرو: سوزوکی ویتارا اتوماتیک 2400

کشور سازنده:ژاپن

سال (طراحی): 2009

مشخصات فنی

موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور: 2400 سی سی

تنفس موتور: تنفس طبیعی

انتقال نیرو: دو دیفرانسیل

حداکثر قدرت: 169 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر: 227 نیوتن موتور در 3800 دور در دقیقه

جعبه دنده: 4 دنده اتوماتیک

شتاب 0 تا 100: 12 ثانیه

حداکثیر سرعت: 175 کیلومتر در ساعت

وزن: 1552 کیلوگرم

اندازه (میلی متر): 4470 طول- 1810 عرض- 1695 ارتفاع

فاصله بین دو محور: 2639 میلی متر

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی ویتارا و عقب بندی ویتارا با شماره 09194143400 مدیریت آقای امیری تماس بگیرید.

مصرف سوخت و استاندارد ها

مصرف سوخت ترکیبی: 9.7 لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک: 66 لیتر

استاندارد آلایندگی: یورو 4

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی ویتارا و عقب بندی ویتارا با شماره 09194143400 مدیریت آقای امیری تماس بگیرید.

امکانات

-ترمز و پایداری: جلو و عقب دیسکی تهویه شونده- ترمز ضد قفل به همراه توزیع کننده الکترونیکی (ABS+ EBD)

-کیسه هوا: کلاس 5 دو عدد یربگ SRS برای راننده و سرنشین جلو- کلاس 8: دو عدد ایربگ SRS جانبی روی صندلی جلو نصب شده

سیستم صورتی: امکان برقراری ارتباط بلوتوث- دو عدد مانیتور پشت سری برای سرنشینان عقب- مانیتور LCD هفت اینچ لمسی برای سرنشین جلو

جلوبندی ویتارا

جلوبندی همان قسمت جلویی و زیرین خودرو است که با سیستم تعلیق ارتباط نزدیکی دارد. البته تفاوت هایی نیز با هم دارند و این تفاوت در قطعات آن ها است. جلوبندی شامل تمام قسمت های جلویی خودرو، میل فرمان و فرمان می شود. اما سیستم تعلیق دارای قسمت هایی مانند کمک فنر و چرخ های جلو است.

وظیفه جلوبندی ویتارا

جلوبندی وظایف متعددی را برعهده دارد و در صورتی که ایرادی نداشته باشید تمامی این وظایف را به نحو احسنت انجام می دهد. در نتیجه خرابی در هر کدام از قطعات جلوبندی وظایف آن را مختل می سازد. این قسمت وظایفی همچون حرکت، سکون، تعادل، هدایت، جلوگیری از چپ شدن خودرو، ایجاد احساس راحتی هنگام رانندگی و مخصوصا سطوح ناهموار می شود.

قطعات جلوبندی ویتارا

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-کمک فنر و فنر

-میل فرمان و فرمان

-اکسل

-دسته موتور

-بلبرینگ ها

-سیبک ها

-طبق

-بوش

توپی چرخ

-تایر ها

نشانه های خرابی

در صورت خراب بودن جلوبندی نشانه های وجود دارد که با کمک آن ها شما می توانید به خرابی جلوبندی خود پی ببرید. فراموش نکنید که در وجود این نشانه بی درنگ به جلوبندی سازی و تعمیرگاه مراجعه کنید و برای تعمیر قطعات جلوبندی خود اقدام کنید چرا که اگر این کار را نکنید، مشکل جلوبندی شما شدید تر خواهد شد و هزینه بیشتری به دنبال خواهد داشت.

سواری خشک و سفت

اگر با گذشت زمان دیگر احساس راحتی نداشتید و یا احساس کردید که خودرو شما خشت و سفت سواری می دهد، یعنی جلوبندی شما ایراد دارد. علاوه بر این شما تمام پستی و بلندی های مسیر را احساس خواهید کرد.

روغنی و چرب بودن قطعات جلوبندی

نشانه خرابی بعدی جلوبندی روغنی بودن قطعات جلوبندی خصوصا کمک فنر ها است. از همین رو شما با دیدن این نشانه می توانید به خرابی جلوبندی خود پی ببرید.

خرابی سیستم تعلیق جلوبندی

برای مطمئن شدن از خرابی این قطعه باید ازمون تکان را انجام دهید. در صورت خرابی سیستم تعلیق در ازمون تکان خودرو شما بیش از 2 یا 3 بار بالا و پایین می شود. برای انجام این آزمون شما باید دستان خود را روی کاپوت خودرو بگذارید و آن را به سمت پایین

خرابی سیستم فرمان

در صورت خرابی جلوبندی خودرو شما علائمی مانند لرزیدن و یا اصطلاحا زدن فرمان از خود نشان می دهد. در چنین مواقعی فرمان شما خلاف فرمان دهی راننده عمل کرده و به طرف مخالف می پیچد.

آج روی تایر ها

در صورت خرابی جلوبندی، لاستیک های شما در مدت زمان کوتاهی ساییده شده و یا آج های ناهمگون روی آن ها ایجاد می شود. شنیدن صدای سوت مانند هم یکی دیگر از نشانه های خرابی این قسمت محسوب می شود.

دلایل خرابی جلوبندی ویتارا

خرابی ترمز

نیروز ترمز باید بین چرخ ها به یک اندازه تقسیم شود، در غیر این صورت یک چرخ بیشتر از دیگری تحت فشار قرار می گیرد. در نتیجه دور به سرعت انجام می شود و فرمان به یک طرف منحرف می شود.

ضعیف بودن فنر و کمک فنر

اگر کمک فنر و فنر خودرو شما شعیف شده باشد، سیستم هدایت خودرو تحت تاثیر قرار می گیرد. در نهایت فرمان خودرو کشیده می شود.

خرابی بازوی سگ دست

اگر این قطعه خراب شود، فرمان به یک سمت کشیده می شود. اما خوشبختانه تعمیر و تعویض آن کار چندان سخت و هزینه بری نیست.

آسیب شاسی خودرو

در صورتی که شاسی خودرو آسیب دیده باشد، سریعا به به تنظیمات اولیه باز می گردد و ابعاد شاسی را بهم می ریزد. خودرویی که در اثر تصادق شاسی آن تغییر حالت پیدا کرده باشد، به سرعت در سیستم جلوبندی مشکل پیدا می کند. برگردندن شاسی به حالت اولیه و تنظیم کارخانه بسیار سخت و ختی گاهی غیر ممکن خواهد بود. کشیده شدن فرمان به یک سمت، خراب شدن سریع پلوس ها و پاره شدن گردگیر از نشانه های خرابی شاسی خودرو است.

سیبک خراب

خرابی و لقی سیبک باعث لرزش فرمان و زدن آن می شود. سیبک نباید حرکت عمودی چندانی داشته باشد.

خرابی بلبرینگ ها 

خرابی بلبرینگ چرخ صدای خاصی دارد که نشان دهنده معیوب بودن این بلبرینگ خودرو شما است. فراموش نکنید که تنظیم بلبرینگ چرخ از اهمیت بالایی برخودار است و در عمر بلبرینگ  و کارکرد آن تاثیر دارد.

هزینه تعمیر جلوبندی ویتارا

برای هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو باید چند نکته را در نظر داشت. اولین مورد این این است که قطعه خراب شده شما در خودرو از اهمیت زیدی برخودار است. چرا که هر قطعه با قطعه دیگر تفاوت دارد. دومین مورد شدت خرابی می باشد که ممکن است در یک قطعه کمتر و در قطعه دیگری بیشتر باشد. همچنین با توجه به این دو مورد کاری که روی خودرو شما انجام می شود نیز متفاوت خواهد بود و روی اجرت تعمیر جلوبندی ویتارا و هزینه آن تاثیر می گذارد. البته متریال مورد استفاده و قطعات هم در تعیین قیمت تعمیر جلوبندی ویتارا بی تاثیر نیستند.

خدمات تعمیر جلوبندی ویتارا اتو رگلاژ

برای بررسی بیشتر این خودرو و جلوبندی آن به ویکی پدیا مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید