تعمیر جلوبندی پاجرو

تعمیر جلوبندی پاجرو

امروز با مقاله دیگری در مورد تعمیر جلوبندی پاجرو از سایت اتو رگلاژ با شما همراه هستیم. در این مقاله قرار است درمورد جلوبندی پاجرو به شما توضیح دهیم. بی شک تا به حال بار ها نام خودرو های میتسوبیشی به گوشتان خورده است. این خودرو ها بسیار پر طرفدار بوده و در ایران نیز توجه افراد زیادی را به خود جذب کرده است. هنگامی که شما خودرو خود را خریداری می کنید، درواقع این تازه شروع کار شما است. به این دلیل که شما باید درمورد جلوبندی آن خودرو، قطعات آن و مشکلاتی که ممکن است برای خودرو پاجرو پیش بیایید تحقیق کنید. اما دیگر نگران نباشید امروز ما تمامی اطلاعات مهم درمورد تعمیر جلوبندی پاجرو را برایتان جمع اوری کردیم، پس اگر این خودرو فوق العاده را خریداری کرده اید، این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

خودرو پاجرو

ابتدا بیایید با اتومبیل میتسوبیشی پاجرو آشنا شویم. این خودرو یک خودروی شاسی بلند است که توسط شرکت میتسوبیشی ساخته شده است. نکته جالبی که درمورد نام این خودرو وجود دارد این است که پاجرو درواقع از نام یک گربه بومی منطقه فلات پاتوگونای جنوبی آرژانتین به نام لئوپارس پاجروز گرفته شده است. البته این نام در زبان اسپانیایی یک اصطلاح سو استفاده گر محسوب می شود. این خودرو بجز جاماییکا، برزیل و اسپانیا در اروپا به نام میتسوبیشی شوگان شناخته می شود.تعمیر جلوبندی پاجرو

این خودرو در کشور ژاپن در یک خرده فروشی که کار پلازا نام داشت، فروخته می شد و فروش آن در کشور ایالات متحده آمریکا در سال 2006 متوقف شد. هنگامی که نسل چهارم خودرو میتسوبیشی وارد بازار شد، فروش آن در سایر نقاط جهان تکرار شد. در قسمت های بعدی درمورد تعمیر جلوبندی پاجرو با شما صحبت خواهیم کرد.

021771454779

تعمیر جلوبندی پاجرو

حال که با این خودرو آشنا شدید، به سراغ موضوع اصلی یعنی تعمیر جلوبندی پاجرو آن می رویم. جلوبندی این خودرو همان بخش جلویی و زیرین آن محسوب می شود. جلوبندی درواقع به محور حرکتی جلو خودرو مربوط است. این قسمت یکی از مهم ترین قسمت های خودرو محسوب می شود و با حذف آن نمی توان نام آن را خودرو گذاشت. در این شرایط به عنوان مثال اکر شما بخواهید مسیری 40 کیلومتری را بدون سیستم جلوبندی حرکت کنید، آنقدر خسته و بی انرژی می شوید که پیاده راه رفتن برایتان بهتر از رانندگی است. از همین رو سیستم تعلیق و جلوبندی ماشین از اهمیت بالایی برخوردار هستند. وظیفه جلوبندی خودرو خنثی ناهواری های جاده و مسیر می باشد.  حتما برایتان سوال پیش آمده که جلوبندی خودرو شامل چه اجزایی است ؟ برای جواب این سوال در بخش های بعدی با ما همراه باشید.

اجزای قطعات جلوبندی

جهت تعمیر جلوبندی پاجرو باید با قطعات آن آشنا شوید. جلوبندی شامل قطعات مختلفی است که در این بخش آن ها را برای شما نام برده و در بخش های بعدی وظیفه هر کدام را برای شما توضیح می دهیم.

1.طبق ها

2.سیبک ها

3.میل موجگیر یا میل تعادل

4.میل تعادل

5.سگ دست

6. شغال دست

7.دستگاه تعلیق

8.سیستم فرمان

9.اکسل

10.فنر

11. کمک فنر

-فنر و کمک فنر ها

فنر ها وزن اتاقک خودرو را تحمل می کنند. این فنر دارای حالت ارتجاعی، ارتعاش پذیری و انعطاف پذیری بسیار بالا است. این ویژگی موجب می شود تا ناهمواری جاده ها ضرباتی که به اتاق خودرو وارد می شود، کاهش یابد. فنر ها دارای انواعی هستند که شامل فنر های لول، پیچی و تختی می باشند. مدل لول معروف ترین نوع فنر ها می باشد. فنر های تخت معمولا در سیستم تعلیق چرخ های عقبی خودرو مورد استفاده قرار می گیرند. این قسمت در تعمیر جلوبندی پاجرو تاثیر زیادی دارد.

کمک فنر ها نوسانات فنر را کنترل و یا میرا می کنند کمک فنر ها در نزدیکی چرخ ها قرار دارند. و به چند قسمت تقسیم می شوند:

-کمک فنر اهرمی

-و کمک فنر هیدرولیکی

-فنر بادی یا گازی

-کمک فنر هیدرواستاتیکی

– فنر تلسکوپی

-سیستم تعلیق

قسمت دیگری که تعمیر جلوبندی پاجرو مهم است سیستم تعلیق می باشد. سیستم تعلیق که نام دیگر آن سیستم فنر بندی است، تکان ها و لرزش های شدید ناشی از عبور سطوح ناهوار را خنثی می کند و از ورود آن ها به ماشین و اتاق خودرو جلوگیری می کند. این قطعه علاوه بر این موجب ارتباط موثر با اصحکاک مناسب میان چرخ ها و سطح جاده می شود. سیستم تعلیق دو کار مهم دیگری انجام می شود که شامل کیفیت بالا سواری دادن، قابلیت هدایت و کنترل می باشند. این دو کار خلاف یکدیگر عمل می کنند و در صورتی که عملکرد یکی از آن ها بهبود یابد، دیگری دچار مشکل می شود.

-سیبک ها

سیبک ها که با نام های گوی و کاسه نیز شناخته می شوند. این قسمت کروی شکل بوده و اتومبیل را به سیستم تعلیق خودرو متصل می کند و باعث چرخیدن آن ها می شود. این قطعه در جهت محور مختصات XYZ می چرخد، باعث فرمان دهی به قسمت جلویی خودرو می شود. به این صورت که هنگامی که فرمان خودرو می چرخد سیبک نیز به همان سمت می چرخد.

-اکسل

این قسمت شامل محور مرکزی چرخ یا دنده می شود. اکسل معمولا توسط یاتاقان، ثابت نگه داشته می شود تا چرخ و دنده این مکان را داشته باشد و بتوانید به راحتی دور اکسل بچرخد.

-سگ دست

اصلی ترین و مهم ترین قسمت جلوبندی سگ دست نام دارد. زیرا این قطعه، قسمت لولا مانند است که در کنار نگهداری چرخ ها، چرخش آن ها روی محور فرمان نیز،  وظیفه سگ دست محسوب می شود. اجزای چرخ، سیستم تعلیق و جلوبندی ماشین مانند فرمان خودرو، دیسک های ترمز و … روی آن قرار دارند. در نتیجه این قسمت از اهمیت بسیار بالایی برخودار است.

-شغال دست

این قطعه در جلوبندی قرار دارد و سیبک فرمان خودروُ میل فرمان و میل کمک به آن متصل است.

-میل تعادل یا میل موجگیر

میل تعادل که نام دیگر  آن میل موجگیر استُ جهت افزایش تعادل خودرو و جلوگیری از چپ کردن خودرو در پیچ های مختلف جاده ها و … ساخته شده است. میل تعادل نیرو بین چرخ ها را در حین حرکت تنظیم می کند و هنگامی که از پیچ ها عبور می کنید، مخصوصا اگر سرعتتان زیاد باشد این قسمت نمی گذارد خودرو شما به سمت بیرون پیچ برود و یا چپ کند. میل تعادل یکی از قسمت هایی است که در تعمیر جلوبندی پاجرو باید به آن توجه داشته باشید.

-طبق ها

این قطعه شکل بازو بوده و شاسی خودرو خودرو را به سیستم تعلیق وصل می کند.

-رام

قطعات جلوبندی خودرو، توسط رام که قطعه ای فلزی می باشد و به اتاق خودرو وصل می شود.

-چرخ ها

در چرخ خودرو ها چند پارامتر از اهمیت بسیار بالایی برخودار هستند. این پارامتر ها شامل : بالانس بودن چرخ آن ها، آج های سطح لاستیک ها و میزان ساییدگی آن ها و …

نشانه های خرابی جلوبندی در خودرو

برای تعمیر جلوبندی پاجرو شما باید با نشانه هایی که حاکی از خراب شدن جلوبندی این خودرو دارند آشنا شوید.

-لرزیدن فرمان و یا اصطلاح زدن آن

-شنیدن صدای های غیر عادی و نامعمول

-کشیده شدن فرمان به یک طرف

-کشیده شدن ماشین به یک طرف مخصوصا در سرعت های بالا

یادتان باشد که برای تعمیر جلوبندی پاجرو در صورتی که یکی از نشانه ها را مشاهده کردید سریعا به یک تعمیرگاه مراجعه فرماید و برای تعمیر جلوبندی پاجرو خود اقدام کنید.

برای تعویض شیشه پاجرو می توانید به شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید:

خدمات تعمیر جلوبندی پاجرو در جلوبندی سازی اتو رگلاژ 

اتو رگلاژ بهترین تعمیر جلوبندی در تهران می باشد. به خصوص متخصص تعمیر جلوبندی پاجرو است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید