تعمیر جلوبندی کارناوال

تعمیر جلوبندی کارناوال

بی شک تا به حال حداقل یک بار نام جلوبندی خودرو به گوشتان خورده است با ما همراه باشید برای تعمیر جلوبندی کارناوال و اطلاع از قیمت تعمیر جلوبندی کارناوال . این قسمت همانطور که از نامش پیدا است، به قسمت جلویی و یا زیرین خودرو اطلاق می گردد. در صورت نبود این قسمت خودرو شما با یک ارابه چوبی تفاوت نداشته و عملا بلا استفاده خواهد بود. چرا که جلوبندی موجب حرکت و سکون و بسیاری از موارد مهم در خودرو می شود. امروز در مقاله تعمیر جلوبندی کارناوال می خواهیم به جزئیات مهم تعمیر جلوبندی، جلوبندی این خودرو، وظیفه آن، قطعات و بسیاری از نکات دیگر به طور کامل بپردازیم. پس این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

تعمیر جلوبندی کارناوال

خودرو کارناوال

قبل از اینکه به سراغ جلوبندی این خودرو برویم، بهتر است تا درمورد این خودرو کمی با شما صحبت کنیم. خودرو کیا کارنیوال خودرویی است که از سال 1998 تاکنون تولید شده است.این ماشین در بازار جهانی نیز با نام کیا سدونا شناخته می شود. خودرو کیا کارنیوال نماینده کیا در کلس MPV محسوب می شود. کارنیوال یک خودرو جا دار با ردیف 3 صندلی می باشد که قابلیت 7 سرنشین را دارد. شرکت کیا در این سری از خودرو های خود رفاه خریداران خود را در اولویت قرار داده است.

جلوبندی چیست؟

این قطعه محور و جلویی و زیرین خودرو را شامل می شود. همانطور که اشاره کردیم جلوبندی وظایف مهمی دارد و دو مورد از آن ها حرکت و سکون است. وظایف دیگری مانند تعادل، هندلینگ، ایجاد راحتی هنگام رانندگی و سطوح هموار همچون دست انداز ها می شود. علاوه بر این جلوبندی در مواقع ضروری از چپ شدن خودرو شما جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که این قسمت با سیستم تعلیق رابطه نزدیکی دارد. اما سیستم تعلیق شامل چرخ های جلو و کمک فنر ها می  شود. اما جلوبندی تمام قسمت های جلو خودرو، میل فرمان و فرمان را شامل می شود. جلوبندی در خودرو قطعات مختلفی دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

قطعات جلوبندی کارناوال

جلوبندی کارناوال یا به طور کلی جلوبندی تمام خودرو ها در حرکت خودرو تاثیر دارند و در صورت خراب شدن هر کدام از آن ها حرکت ، سکون و تعادل خودرو دچار مشکل می شود. این قطعات به شرح زیر هستند:

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-سیبک ها

-طبق ها

-بوش ها

-تایر ها

-سیستم تعلیق خودرو

-میل فرمان و فرمان

-کمک فنر و فنر ها

-میل موجگیر یا میل تعادل

وظایف و علت خرابی جلوبندی کارناوال

سیستم فرمان

نقش سیستم فرمان در جلوبندی کارناوال

تمام کنترل و تعادل خودرو راننده از طریق سیستم فرمان صورت می گیرد. این قسمت از قطعه جعبه فرمان و با سگ دست به چرخ خودرو و وصل می شود. بدین ترتیب موجب یکپارچه شدن نظام جلوبندی می شود. هنگامی که کوچکترین مشکلی در سیستم جلوبندی خودرو وجود داشته باشد با نشانه هایی که در سیستم فرمان به وجود میاید می توان به آن پی برد.

سیبک ها

نقش سیبک ها در خودرو چیست؟

این قسمت تنها قطعه ای است که برای اتصال جعبه فرمان و قطعاتی همچون طبق و قطعات ثابت به سگ دست و تشکیلات فنر می باشد. سیبک ها هنگامی که ماشین به سمت چپ و راست در حال چرخش باشد، حفظ تعادل چرخ را برعهده دارد. در این حالت چرخ خودرو می تواند به راحتی حرکت کرده و مشکلی در حرکت خودرو و زاویه چرخ ها به وجود نیایدو

از کجا بفهمیم سیبک خودرو مان خراب شده است؟

-بهم خوردن تنظیمات غریبلک خودرو

-شنیدن صدای غیر طبیغی از سیستم جلوبندی خودرو

-بهم خوردن زاویه چرخ ها

فنر و کمک فنر های جلو

همه چیز درباره فنر خودرو

فرض کنید خودرو با وزن بالایی که دارد، روی هیچ قطعه ای قرار نگیرد، چه اتفاقی می افتد؟ در این جواب باید به شما بگوییم تمام نیروهای وارد شده از طریق اتاق خودرو و بدنه آن و یا تمام وزن خودرو از طریق فنر ها مهار می شوند. خصوصا هنگامی که خودرو در حال حرکات است، می بینید که ضربات مختلفی در خودرو به وجود میاید. با وجود وزن فنر ها ضربت به طور یکسان و بدون وارد کردن خسارات به موتوری و بدنه خودرو به زمین انتقال می یابد.

استاندارد های خاص در سیستم جلوبندی خودرو

-وزن خودرو

-ارتفاع خودرو

-سایز لاستیک ها

-میزان فشار وارده در هنگام رانندگی

-استاندارد بدنه

-قدرت موتور خودرو

-قدرت گیبرکس خودرو

چگونه بفهمیم فنر کارناوال خراب شده است؟

اگر فنر این خودرو خراب شود، هنگام رانندگی با آن صدا های خشنی به گوشتان خواهد خورد. همچنین خودرو شما کج نیز می شود. بدین ترتیب ممکن است فنر شما شکسته نیز بشود.

کمک فنر چیست؟

کمک فنر ها موجب آسان شدن کار برای فنر ها می شوند. اگر یدتان باشد در خودرو های گذشته هنگامی که ناهمواری هایی مانند دست انداز ها مواجه می شدید، خودرو به گونه ای از آن عبور می کرد که تمام سیستم خودرو شما بهم می ریخت علت این موضوع نبودن سیستم کمک فنر است.

سگ دست و شغال دس

این قطعه از یک طرف به طبق ها و از طرف دیگر به کمک فنر خودرو متصل است.

سگ دست در جلوبندی خودرو چه نقشی دارد؟

-انتقال وزن بدنه خودرو به چرخ ها

-وظیفه انتقال نیرو جهت حرکت چرخ ها به سمت چپ و راست

چگونه بفهمیم سگ دست خودرو خراب شده است؟

هنگامی که سگ دست در اثر ضربه و یا فشار نا متعارف تاثیر زیادی را روی چرخ ها می گذارید، بدین معناست که این قطعه خراب شده است. بدین ترتیب سیستم جلوبندی در خودرو بهم ریخته و آسیب های دیگری به طبق ها و کمک فنر خودرو نیز می رسد.

طبق ها

این قطعه ز طریق بوش های پلاستیکی به سیستم رام وصل می شوند. از طرفی دیگر طبق به سیبک در موقعیت زیر سگ دست اتصال پیدا می کند. هنگامی که خودرو با نقاط ناهموار مواجه می شود، طبق بالا پایین شده و تعادل را بین فنر ها ایجاد می کند.

هزینه تعمیر جلوبندی کارناوال

قطعه خراب شده در این خودرو، شدت خرابی آن، کاری که در خودروی شما انجام می شود و متریال مورد استفاده پارامتر های مهم در تغییر قیمت تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت تعمیر جلوبندی کارناوال محسوب می شود. با این وجود کارشناسان ما در اتو رگلاژ پاسخگو شما خواهند بود تا درمورد قیمت تعمیر و اجرت این خودرو با خبر شوید. در نتیجه در صورت تمایل با ما تماس بگیرید.

شیشه اتومبیل عبدالهی تمام خدمات شیشه خودرو شما را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب انجام می دهد.

خدمات تعمیر جلوبندی کارناوال اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید