تعمیر جلوبندی کیا ریو

تعمیر جلوبندی کیا ریو

ما در این مقاله می خواهیم در مورد تعمیر جلوبندی کیا ریو و قیمت تعمیر جلوبندی کیا ریو بحث و بررسی کنیم. همانطور که می دانید خودرو برای حرکت، سکون، هدایت، هندلینگ و مهم تر از آن تعادل، به قطعات و قسمت های مختلفی نیاز دارد. یکی از این قطعات جلوبندی آن است. جلوبندی در قسمت جلویی و زیرین خودرو قرار دارد و درواقع اگر این قسمت نباید، دیگر نمی توان نام وسیله نقلیه خود را خودرو گزاشت. به دلیل اهمیت بالای این قسمت ما تصمیم گرفتیم تا اطلاعات مهمی درمورد تعمیر جلوبندی کیا ریو را برای شما جمع آوری کنیم. پس در صورت تمایل برای اطلاع از این قسمت مهم، قطعات آن، دلایل خرابی، نشانه ها و … این مقالع را دنبال کرده و با ما همراه باشید.

جهت تعمیر جلوبندی کیا ریو با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی کیا ریو

خودرو کیا ریو

در بخش اول تصمیم به معرفی این خودرو گرفتیم. خودرو کیا ریو یک اتومبیل کامپکت از شرکت کیا موتورز کره جنوبی است. تولید این خودرو ز سال 2000 شروع شده است و نسل چهارم آن نیست در حال تولید است. از حیطه کلاس، این خودرو در کلاس بندی خودرو ها دارای دو نوع هاپ بک و چهار سدان هستند و دارای موتور چهار سیبندر بنزین سوز و دیزل و محور جلو می باشند. نسل اول خودرو کیا ریو از سال 1384 تا سال 1391 توسط شرکت سایپا مونتاژ شد.

جلوبندی کیا ریو

قبل از اینکه به سراغ معرفی نشانه ها و علائم خرابی این قسمت برویم، بیایید تا با خود آن آشنا شویم. جلوبندی قسمت جلویی و زیرین خودرو است که وظایف مهمی همچون هندلینگ، هدایت، تعادل، حرکت و حتی سکون را انجام می دهد. با وجود این قسمت شم هنگام رانندگی احساس راحتی داشته و هنگام عبور از ناهموری ها اذیت نمی شوید. باید به شما بگوییم که اگر در هر کدام از قسمت های جلوبندی آسیبی وارد شود، تمام این موارد آسیب می بینند. در ادامه قطعات این قسمت را برای شما نام خواهیم برد.

قطعات جلوبندی کیا ریو

1-سگ دست

2-شغال دست

3-رام

4-کمک فنر و فنر ها

5-سیستم تعلیق جلوبندی

6-سیستم فرمان و میل فرمان

7-لاستیک ها

8-سیبک ها

9-طبق ها

10- بوش طبق

وظایف جلوبندی کیا ریو

1-رام

اولین قطعه رام است که قطعه فلزی می باشد و از دو سر به شاسی متصل است. همچنین قسمت های دیگر جلوبندی از طریق رام به یکدیگر وصل هستند.

2-فنر

فنر یا لول فنر قطعه ای است که وزن اتاق روی آن قرار دارد. فنر ها با توجه به خاصیت ارتجاعی که دارند، بیشترین ضربات جاده روی آن ها قرار دارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر در خودرو امری غیر استاندارد به شمار می رود.

3-میل تعادل یا میل موجگیر

قطعه بعدی میل تعادل است که به آن اصطلاح مکانیک ها و یا میل موجگیر نیز گفته می شود. این قسمت در بیشتر موارد برای بالا بردن تعادل خودرو و جلوگیری از چپ شدن خودرو به کار می رود. میل تعادل نیرو میان چرخ ها را هنگام حرکت خودرو در پیچ ها را تقسیم کرده و از خم شدن بیس از حد خودرو به یکی از طرفین جلوگیری می کند.

میل موجگیر دو سر فنر های چپ و راست را به هم وصل کرده که این کار استقلال عملکردی فنر های چپ و راست را کاهش می دهد. این قطعه بین دو  طبق پایین نصب می شود. هنگامی که خودرو از پیچ رد می شود، اتاق به طرف بیرون پیچ متمایل می شود. در نتیجه این تمایل، طب های پایین در جهت مخالف حرکت کرده و میل تعادل را می پیچاند. میل تعدل در برابر پیچش مقاومت می کند. این عمل باعث سفت شدن سیستم تعلیق هنگام پیچیدن خودرو می شود. در نتیجه این اتفاق خودرو کمتر کج می شود.

4-سگ دست

سگ دست نگهداری چرخ، و چرخاندن آن را روی محور فرمان را انجام می دهد. در واقع سگ دست قطعه ای لولا مانند می باشد که دیسک های ترمز، قرمان خودرو، کمک ها و توپی واتصالات چرخ ها به آن متصل می شوند. سگ دست اصلی ترین قطعه جلوبندی می باشد که سایر اجزای چرخ و سیستم تعلیق روی آن قرار می گیرد. 

5-سیبک ها

قطعه بعدی سیبک است که علاوه بر اتصال چرخ ها به سیستم تعلیق خودرو، موجب چرخیدن چرخ ها نیز می شوند. سیبک کروی شکل بوده و سه محور مختصاتی را می چرخاند که باعث هدایت و فرمان دهی خودرو می شود. این قطعه حرکت های ناخواسته مانند ورود به دست انداز را خنثی می کند. سیبک خودرو فرمان را از یک طرف به طبق های خودرو از طرفی دیگر به متعلقات چرخ وصل است. فرمان خودرو به هر طرف بچرخد، سیبک نیز چرخ ها را به همان طرف می چر خاند. سیبک ها همواره تحت فشار نیرو های کششتی هستند و در تلاش هستند تا میزان اصطحکاک بین قطعات خودرو را کاهش دهند. همچنین تحمل بخشی از خودرو بر عهده سیبک است.

6- کمک فنر

کمک فنر قطعه ای محسوب می شود که در نزدیکی چراغ ها قرار دارد و نوسانات فنر را کنترل را روان می کند. یک سر این قطعه به اتاق یا شاسی و سر دیگر به قسمتی از سیستم تعلیق، همچون پوسته اکسل یا طبق وصل می باشد. در این شرایط حرکت فنر باعث افزایش و کاهش طول عمر فنر می شود.

انواع کمک فنر

کمک فنر انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر است:

-بادی یا گازی

-کمک فنر هیدرولیکی یا روغنی

-اهرمی

-کمک فنر تلسکوبی

-کمک فنر هیدواستاتیکی

علائم خرابی کمک فنر

-نشتی کمک فنر

-خوابیدگی یک سمت خودرو

-شیرجه زدن خودرو به سمت جلو هنگام ترمز گرفتن

-بالا و پایین شدن چرخ ها در سطوح ناهوار

-فرسودگی و ساییدگی چرخ ها

-کشیده شدن خودرو به یک سمت

-صدای تقه موقع عبور از دست انداز ها و سطوح نا هموار

هزینه تعمیر جلوبندی کیا ریو

همانطور که می دانید، هزینه تعمیر جلوبندی هر خودرو با خودرو های دیگر یکسان نیست. چرا که کیفیت و برند هر خودرو با خودرو های دیگر متفاوت است. به همین دلیل هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت تعمیر جلوبندی کیا ریو به مواردی مانند قطعه ای که خراب شده است، شدت خرابی آن، کاری که روی آن قطعه انجام می شود و … بستگی دارد. اما برای اطلاع از هزینه ها می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

برای تعمیر شیشه خودرو خود می توانید به یکی از بهترین تعمیرگاه های شیشه یعنی شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

خدمات  تعمیر جلوبندی کیا ریو اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید