تعمیر جلوبندی ساندرو

تعمیر جلوبندی ساندرو

ما در این مقاله می خواهیم درباره ی  تعمیر جلوبندی ساندرو و اجرت تعمیر جلوبندی ساندرو بحث کنیم. جلوبندی در تمام خودرو ها بسیار مهم و حیاتی است. چرا که این قطعه در هدایت، حرکت، سکون، هندلینگ و ایجاد راحتی در هنگام حرکت و رد شدن از ناهواری ها اهمیت زیاد دارد. از همین رو در صورتی که هر کدام از این قطعات موجود در جلوبندی دچار ایراد شوند، یکی از این مواد  به مشکل بر می خورند.در این مقاله تصمیم به بررسی جلوبندی خودرو ساندرو و تعمیر جلوبندی ساندرو گرفتیم. پس اگر می خواهید با این قسمت و قطعات آن آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و از صفحه خارج نشوید.

تعمیر جلوبندی ساندرو

خودرو ساندرو

این ماشین خودرویی است که در سال 2008 توسط رنو در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. همچنین درست یک سال بعد یعنی از سال 2009 تاکنون در تمام کشور های اتحادیه اروپا و در کشور های دیگری مانند آمریکای لاتین، آمریکای جنوبی، آفریقا، آسیای میانه و خاورمیانه عرضه می شود.

خط تولید این خودرو نیز در کشور هایی مانند رومانی، فرانسه، ترکیه، آرژانتین، برزیل، کلمبیا، پرتوریا، آفریقای جنوبی، کازابلانکا، مراکش، روسیه و ایران توسط پارس خودرو تولید می شود. طراحی خودرو ساندرو خودرو های موتور جلو- محور جلو است. ساندرو در سه نسل تا به حال تولید شده است.

جلوبندی ساندرو

جلوبندی همان قسمت جلویی و زیری خودرو است که وظایف مهمی دارد. این وظایف همانطور که اشاره کردیم، شامل هدایت، تعادل، سکون، حرکت و راحت تر کردن ناهمواری ها و دست انداز ها است. سیستم تعلیق خودرو و جلوبندی رابطه تنگانگی با یکدیگر دارند و بسیاری افراد این دو را با یکدیگر اشتباه می گیرند. اما این دو تفاوت هایی با یکدیگر دارند و آن هم این است که سیستم تعلیق شامل کمک فنر ها و چرخ های عقب خودرو نیز شده اما جلوبندی تنها قسمت جلوی خودرو را شامل می شود و شامل فرمان و میل فرمان نیز هستند.

بخش دیگری از خودرو معمولا نام دیگر آن را بار ها می شونید، زیربندی خودرو است. زی ر بندی جلوبندی خودرو متفاوت بوده و درواقع در قسمت زیر جلوبندی و سیستم تعلیق خودرو قرار گرفته است که با پیچ شدن به سیستم تعلیق از آن ها در برابر خیس شدن، اصابت ضربه مستقیم و … محافظت می کند.

 

سستم تعلیق و جلوبندی باعث حغفظ تعادل خودرو در حال حرکت و حتی در حالت سکون می شود. سلامت و عملکرد صحیح سیستم تعلیق خودرو آسایش و راحتی بیتشری را برای سرنشینان خودرو فراهم می کنند. سیستم جلوبندی ساندرو حرکت را در ناهمواری ها، چاله ها، پیچ جاده ها، دست انداز ها و … تسهیل و یا همان هندل می کند.

تعمیر جلوبندی ساندرو

یکی علائم خرابی و آسیب دیدگی در جلوبندی این خودرو این است که راننده به شخصه تغییرات آزار دهنده ای را هنگام رانندکی مشاهده می کند. به این صورت که وی با عبور از چاله ها و دست انداز هایی که در خیابان هستند، صدایی را از زیر خودرو یا سمت چپ یا راست خودو می شوند. یا اینکه در اتوبان هنگام رها کردن فرمان خودرو شما به سمتی کشیده می شود و با گذر زمان لاستیک شما ساییده می شود.

در صورت مشاهده هر کدام از این موارد، باید به این نتیجه برسید که جلوبندی شما دچار آسیب شده است و به تعمیر نیاز دارد. از این رو شما باید سریعا آن را پیش تعمیرگاه ببرید.

اما اگر این کا را نکنید، اتاق خودرو شما پس از مدتی به شدت صدا خواهد داد. چرا که ضربه مستقیم به این قسمت و داشورد و همچنین درب ها منتقل خواهد شد و این خسارت دیگر قابل جبران نخواهد بود. چرا که اگر اتاق ماشین سر و صدا داشته باشد، بعد از مدتی حتی با تعمیر جلوبندی این مشکل رفع نخواهد شد.

مهم ترین دلیل خرابی بلبرینگ ساندرو

اگر جنس بلبرینگ ها اصل باشد، اگر ضربه ای به آن ها وارد نشود به راحتی خراب و یا آسیب نمی بینند. بلبرینگ چرخ های رنو ساندرو جنس با کیفیتی دارد و تنها زمانی خراب می شوند. به همین دلیل اگرخودرو در تصادف یا چاله های بزرگ افتاده باشد. علائم خرابی آن هم هنگام رانندگی از چرخ ها شنیده می شود و باید هر چه سریع تر برای تعویض آن اقدام کنید.

تعمیر جلوبندی ساندرو به صورت تخصصی در تعمیرگاه اتو رگلاژ انجام می شود. یکی از مواردی که موجب خرابی این قسمت در خودرو ساندرو می شود،  تنظیم نبودن فشار باد لاستیک ها است. همچنین مقدار باد تایر ها، مقدار آج لاستیک و ساییدگی آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و ممکن است موجب خرابی جلوبندی خودرو رنو ساندرو بشود. مورد بعدی که ممکن است توجه نکردن به آن در خرابی جلوبندی تاثیر داشته باشد، بالانس چرخ های جو محسوب می شود. این مورد به راحتی می تواند باعث لرزش فرمان شده و در مدت زمان مختلف در صورتی که چرخ ها بالانس نباشد، این موضوع می تواند باعث خرابی جلوبندی می شود.

وظیفه میل تعادل در سیستم جلوبندی ساندرو

همانطور که از نام این قسمت مشخص است، جهت حفظ تعادل در ماشین ساندرو قرار دارد. این میله با شکل خاص و نحوه اتصالش، در سر پیچ ها نیروی پیچش را بین دو چرخ تقسیم کرده و از خم شدن بیش از حد خودرو به یک سمت جلوگیری می کند. این قطعه با دو بوش در محل خود محکم نگه داشته می شود. اگر این دو بوش خراب شوند، غریبلک فرمان می لرزد و یا به اصطلاح فرمان می لرزد. بوش های میل تعادل در بی سر و صدا کردن سیستم تعلیق و جلوبندی نقش بسیار زیادی دارند. همانطور که اطلاع دارید، می تواند جهت تعمیر و در صورت نیاز تعویض قطعاتی از جلوبندی ساندرو خود به تعمیرگاه اتو رگلاژ که آدرس و شماره تلفن تماس در این صفحه تماس حاصل فرمایید.

تعمیرگاه ساندرو

یکی دیگر از قسمت هایی که در سیستم جلوبندی تاثیر گذار است، بلبرینگ چرخ ها محسوب می شود و خرابی این قسمت عیب های زیادی را به وجود آورد که یکی از آن ها لرزش فرمان است. نکته ای که باید آن را مد نظر قرار دهید این است که خرابی بلبرینگ چرخ در سیستم جلوبندی ساندرو صدای خاصی از خود ایجاد می کند که از آن می تواند به معیوب بودن این قطعه پی برد. یکی از عیب هایی که بسیار در سیستم جلوبندی ساندرو پیش میاید، صدای غیر طبیعی از جلوی خودرو می باشد.

هزینه تعمیر جلوبندی ساندرو

در خصوص هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت جلوبندی ساندرو باید بگوییم که شما باید فاکتور هایی مانند قطعه ای که خراب شده است، شدت خرابی آن و کاری که روی آن انجام می شود را در نظر بگیرید. اما اگر می خواهید به طور دقیق از هزینه و اجرت آن مطلع شوید با اتو رگلاژ تماس بگیرید.

خدمات  جلوبندی رنو ساندرو اتو رگلاژ

یکی دیگر از قطعات خودرو که از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند، شیشه خودرو می باشد. به همین دلیل برای تعمیر و تعویض این قسمت می توانید به شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید