تعمیر جلوبندی آریو Z300

یکی از قسمت های مهم خودرو جلوبندی است. جلوبندی با سیستم تعلیق خودرو رابطه تنگاتنگی دارد و قطعات مختلفی را شامل می شود. از جمله از این قطعات می توان به رام، سگ دست، شغال دست و … اشاره کرد. امروز در مقاله تعمیر جلوبندی آریو z300 می خواهیم به جلوبندی این خودرو، نشانه های خرابی آن، دلایل خرابی و … بپردازیم. این قسمت بسیار مهم بوده و در حرکت، سکوت، تعادل، هدایت و … خودو نقش دارد. پس در صورتی که می خواهید با این قسمت و نکات مهم آن آشنا شوید، تا انتهای این مقاله را دنبال کنید و جایی نروید.

جهت اطلاع از قیمت تعمیر جلوبندی آریو z300 و عقب بندی آن با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی آریو Z300

خودرو آریو z300

خودرو آریو z300  خودرو سدان سایز بزرگ است که توسط گروه خودرو سازی سایپا در بین سال های 1393 تا 1399 تولید شده است. این خودرو در تاریخ می 2012 با قیمت 62.900 محوری تا 69.900 یوان به بازار چین عرضه شد. یکی از ویژگی های این خودرو فاصله محوری 2700 میلی متری بوده که بسیار بزرگ و جادار می باشد و صندلی های ردیف عقب آن تا شونده هستند و می توانید فضای صندلی عقب را بیشتر کنید. تولید این خودرو در کشور ایران از اواخر تیر ماه 1399 به دلیل تحریم های امریکا علیه ایران مشکلات واردات قطعات خودرو و ورشکستگی شرکت مادر متوقف شد.

جهت اطلاع از قیمت تعمیر جلوبندی آریو z300 و عقب بندی آن با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی آریو z300

به محور جلویی و زیرین خودرو جلوبندی گفته می شود.جلوبندی با قسمت دیگری به نام سیستم تعلیق رابطه نزدیکی دارد. اما در عین حال تفاوت هایی نیز با هم دارند. جلوبندی  شامل تمام قسمت های جلویی، میل فرمان و فرمان می شود. در صورتی که سیستم تعلیق دارای قطعاتی مانند چرخ های جلو و کمک فنر است. وظایفی همچون حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ و هدایت را جلوبندی انجام می شود.

جلوگیری از چپ شدن خودرو و ایجاد احساس راحتی هنگام حرکت نیز بر عهده جلوبندی است.

جهت اطلاع از قیمت تعمیر جلوبندی آریو z300 و عقب بندی آن با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات تعمیر جلوبندی پژو 2008

  • -رام
  • -سیبک ها
  • -بوش طبق
  • -فنر و کمک فنر ها
  • -چرخ ها
  • -سیستم فرمان
  • -سیستم تعلیق خودرو
  • -سگ دست
  • -شغال دست
  • -میل موجگیر یا میل تعادل
  • -میل فرمان و فرمان
  • -توپی چرخ
  • -دسته موتور
  • -تایر ها
  • -بوش ها

جهت اطلاع از قیمت تعمیر جلوبندی آریو z300 و عقب بندی آن با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

نشانه های خرابی جلوبندی آریو z300

سواری خشک و سفت

اگر با گذشت زمان هنگام رانندگی دیگر مانند قبل احساس راحتی ندارید و یا احساس می کنید خودرو شما سفت و خشک سواری می دهد، نشانه خرابی جلوبندی خودرو فرسوده شدن تعلیق آن است. به همین ترتیب این قسمت ها در خودرو شما نیاز به تعمیر و بازبینی دارد. در این حالت هنگامی که در خودرو نشسته اید، تمام پستی و بلندی هی جاده را احساس خواهید کرد.

اختلالات فرمان خودرو

نشانه بعدی که به معنای خرابی جلوبندی است، اختلالات در فرمان خودرو محسوب می شود. در این شرایط فرمان خودرو شما کشیده شده و یا اصطلاحا می زند. بدین معنا که هنگام پیچیدن خودرو، فرمان خودرو شما خلاف جهت دهی تان عمل می کند. در بیشتر موارد علت این اختلال در خرابی جلوبندی است. به عنوان مثال احتمال دارد زاویه چرخ ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو دچار اختلالاتی شده باشد. علاوه بر این لرزش فرمان در سرعت های خاص هم فرمان شما می لرزد که این موضوع هم به دلیل بالانس نبودن چرخ ها است. همچنین در صورتی که خودرو شما گیج بزند و به طرفین منحرف شود، باز هم حاکی از خرابی جلوبندی دارد.

آج های ناهمگون روی چرخ های خودرو

در صورتی که ساییدگی روی لاستیک خودرو خود مشاهده کردید و یا آج های ناهمگون روی آن ها دیدید نشان از خرابی جلوبندی خودرو دارد. همچنین شنیدن صدای سوت مانند از چرخ ها به خصوص در هنگام دور زدن معمولا در اثر خرابی بلبرینگ چرخ ها است.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

در صورتی کهه کمک فنر های خودرو شما چرب و روغنی است، بدین معناست که جلوبندی خودرو شما ایراد دارد.

خراب بودن سیستم تعلیق خودرو

برای تست این خرابی می توانید خودروی خود را در محلی پارک کرده و با کمک دستان خود آن را به پایین فشار دهید و بعد از آن دستان خود را از روی آن بردارید و اگر خودرو شما بیش از دو یا سخ بار بالا پایین شد یعنی جلوبندی آن به مشکل خورده و شما باید برای بازبینی و تعمیر آن اقدام کنید.

دلایل خرابی جلوبندی آریو z300

خرابی ترمز

نیروز ترمز بین چرخ ها باید به یک اندازه تقسیم شود. اگر این اتفاق نیوفتد،  یک چرخ بیشتر از دیگری تحت فشار قرار می گیرد. بدین ترتیب تغییر دور به سرعت انجام شده و فرمان به یک طرف منحرف می شود.

فنر و کمک فنر ضعیف

اگر فنر و کمک فنر خودرو ضعیف باشد، سیستم خدایت خودرو تحت تاثیر قرار می گیرد. در نتیجه فرمان خودرو شما کشیده می شود.

خرابی بازوی سگ دست

مورد بعدی که باعث کشیده شدن فرمان به یک سمت می شود، خرابی سگ دست است. اما خوشبختانه تعمیر و تعویض این قطعه چندان سخت و یا هزینه بر نیست.

سیبک خراب

سیبک خراب نیز دلیل دیگری برای خرابی جلوبندی است. خرابی و لقی سیبک باعث لرزش فرمان و زدن آن می شود. این قطعه نباید حرکت عمودی چندانی داشته باشد.

در صورت مشاهده هر کدام از این خرابی ها فورا به نزدیک ترین تعمیرگاه خودرو مراجعه کنید و جلوبندی خود را نشان دهید. چرا که در صورت خراب بودن آن و بی توجهی به این خرابی شدید تر خواهد شد و هزینه بیشتری به دنبال خواهد داشت.

اجرت تعمیر جلوبندی آریو z300

برای اجرت تعمیر جلوبندی این خودرو و هزینه تعمیر جلوبندی آریو z300 چند نکته را باید در نظر داشته باشید. به عنوان مثال قطعه ای که خراب شده است و شدت خرابی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین با توجه به تعمیراتی که روی خودرو شما انجام می شود، قیمت تعمیر آن متفاوت خواهد بود. همچنین متریال و کیفیت قطعات نیز در هزینه تعمیر جلوبندی آن موثر می باشد. برای انجام خدمات تعمیر جلوبندی و تعویض قطعات جلوبندی خود می توانید با اتو رگلاژ تماس بگیرید و از کارشناسان ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

خدمات تعمیر جلوبندی آریو Z300 اتو رگلاژ

اگر تمایل دارید که از این خودرو اطلاعات بیشتری کسب کنید، ویکی پدیا بهترین منبع شما است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید