تعمیر جلوبندی ام جی gt

تعمیر جلوبندی ام جی gt

تعمیر جلوبندی یکی از مسائلی است که در تمامی خودرو ها باید در نظر گرفته شود. چرا که در صورت بی توجه به خرابی خودرو و نشانه های آن ممکن است خودرو شما،  با خراب شدن ناگهانی شما را در جاده سرگردان رها کند.به همین ترتیب شما باید با جلوبندی و نشانه های خرابی آن شوید و بلافاصله بعد از مشاهده آن به نزدیک ترین جلوبندی سازی یا تعمیرگاه مراجعه کنید. در نتیجه با ما در مقاله تعمیر جلوبندی ام جی gt در سایت اتو رگلاژ همراه باشید چرا که می خواهیم درمورد جلوبندی این خودرو و نکات مربوط به آن بپردازیم.

جهت تعمیر جلوبندی ام جی gt و عقب بندی ام جی gt با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی ام جی gt

جلوبندی چیست؟

همانطور که از نامش پیداست جلوبندی همان قسمت جلویی و زیرین خودرو ها محسوب می شود که دقطعات مختلفی در آن وجود دارد. جلوبندی با سیستم تعلیق رابطه تنگاتنگی دارد اما هر کدام دارای قطعات مختلفی هستند. به عنوان مثال جلوبندی شامل قطعاتی مانند تمام قسمت های جلویی، میل فرمان و فرمان است. اما سیستم تعلیق دارای قطعاتی مانند کمک فنر های جلو و چرخ های جلو می شود.

جهت تعمیر جلوبندی ام جی gt و عقب بندی ام جی gt با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی چه وظایفی دارد؟

این قسمت وظایف مهمی را برعهده دارد که از جمله از این وظایف شامل به حرکت در آوردن خودرو، متوقف کردن آن، ایجاد تهادل هنگام رانندگی، هدایت کردن و هندلینگ، جلوگیری از چپ شدن خودرو و ایجاد احساس راحتی هستند.

برای خرید و فروش لوازم یدکی عمده می توانید به عمده فروشی لوازم یدکی خودرو عبدالهی مراجعه کنید.

جلوبندی چه قطعاتی را شامل می شود؟

-سیبک

-سگ دست

-شغال دست

-رام

-کمک فنر و فنر ها

-چرخ ها

-توپی چرخ

سیستم تعلیق

-میل موجگیر یا میل تعادل

-طبق

-بوش

-میل فرمان و فرمان

-مفصل قرقری

-گردگیر فرمان

-چهار شاخ فرمان

-اکسل

-دسته موتور

-میل فرمان و فرمان

-تایر ها

قطعات جلوبندی چه وظایفی دارند؟

-سیستم فرمان

سیستم فرمان خودرو یکی از اجزی مهم جلوبندی خودرو به شمار می رود که شامل فرمان، چرخ دنده، غریبلک فرملن، جعبه، میل فرمان و اتصالات دیگر می شود. این قسمت برای کنترل حرکت خودرو وظیفه هدایت آن را برعهده دارد. در سیستم فرمان خودرو یک نیروی مورد نیاز جهت گردش لاستیک ها در مسیر، احتیاج دارد. این نیرو از توسط دست راننده تعمیر می شود. ین سیستم به اندازه یک موتور و گیبرکس درعملکرد صحیح خودرو تاثیر گذار است.

2- سیستم تعلیق

سیستم تعلیق که نام دیگر آن فنر بندی است، قسمتی در جلوبندی خودرو می باشد که از اتاق، شاسی، سرنشینان و متعلقات آن تشکیل شده است. کمک فنر، فنر، جرم فنر بندی شده و جرم فنر بندی نشده از جمله قطعات به کار رفته در سیستم تعلیق هستند.

3- رام

رام یکی دیگر از اجزای جلوبندی خودرو است که بخش های دیگر جلوبندی را به اتاق خودرو وصل می کند. جنس این قطعه فلزی بوده و از دو طرف به شاسی وصل می شود.

4- فنر

یکی دیگر از قطعات اصلی جلوبندی آزرا که خاصیت کشسانی دارد، فنر است. به طوری که اگر نیرویی به آن وارد شود، خاصیت ارتجاعی و برگشتنی آن موجب می شود تا از برداشته شدن نیرو به حالت اولیه باز گردد.

5- کمک فنر

 یکی دیگر از اجزای جلوبندی خودرو کمک فنر است که به دلیل خاصیت کشسانی بیشتری که نسبت به فنر ها دارند، این قسمت نقش مهمی در خنثی کردن نوسانات کوچک جاده را بر عهده دارد. کمک فنر قطعه ای است که مکانیکی بوده و نزدیک هر چرخ خودرو نصب می شود. یک سر این قسمت به اتاق شاسی خودرو وصل شده و سر دیگر آن به قسمت محرک سیستم تعلیق مانند طبق یا پوسته وصل می شود.

6- سیبک

سیبک قطعه دیگری در جلوبندی ست که به شکل کروی بوده و فلز ساخته شده است. این قسمت درون محفظه ای فولادی شکل با روکش سمت دیگر به متعلقات چرخ وصل شده است. سیبک فرمان وظیفه هداست خودرو را بر عهده دارد و با چرخش خودرو به هر طرف سیبک هم به همان طرف می چرخد.

7- سیبک مفصلی (قرقری) فرمان

برای وصل کردن جعبه فرمان به سیبک فرمان از سیبک مفصلی یا قرقری استفاده می شود. سیبک قرقری فرمان به علت وصل بودن به جعبه فرمان بازیی فرمان نیز شناخته می شود. قطعه سیبک فرمان مفصلی با انتقال نیروی کششی جعبه فرمان به سیبک فرمان موجب انسجام و یکپارچگی جعبه فرمان می شود.

8-طبق یا سینی

قطعه بعدی طبق است که از جنس فلز بوده و از طریق سیستم تعلیق به شاسی خودرو وصل می شود. طبق یا سینی در حقیقت بازویی است که از طرفی از طریق بوش به شاسی خودرو متصل بوده و همچنین برای اتصال به چرخ خودرو از اتصال کاسه و گوی استفاده می شود. همچنین تنظیم زاویه چرخ ها نیز بر عهده طبق خودرو است.

نشانه های خرابی جلوبندی کدامند؟

-اولین نشانه ای که بر مبنای خرابی جلوبندی است، سواری خشک و سفت و نداشتن احساس راحتی در خودرو است. همچنین ممکن است شما تمام پستی و بلندی های جاده رو احساس خواهید کرد.

-روغنی بودن قطعات جلوبندی مانند کمک فنر ها

-آج های ناهمگون روی تایر خودرو و ساییده شندن آن ها

-خرابی فرمان و لرزیدن و زدن آن در سرعت های بالا و انحراف آن به طرفین ( در چنین شرایطی فرمان شما خلاف فرمان دهی راننده عمل می کنند و به طرف دیگری می پیچد)

-خراب بودن سیستم تعلیق و انجام آزمون تکان

آزمون تکان چیست؟

ازمون تکان برای تست خربی سیستم تعلیق صورت می گیرد و بدین گونه است که شما خودرو خود را در مکانی پارک می کنید. سپس دستان خود را روی کاپوت خودرو گذاشته و آن را به سمت پایین فشار می دهد. بعد دستان خود را بر می دارید، اگر خودرو شما بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد یعنی جلوبندی شما و یا سیستم تعلیق شما ایراد دارد و باید برای تعمیر و عیب یابی آن اقدام کیند.

اجرت تعمیر جلوبندی ام جی gt

برای اجرت تعمیر جلوبندی این خودرو و هزینه تعمیر جلوبندی gt  باید بدانید که اینکه کدام قطعه خراب شده است و شدت خرابی آن چقدر است، می تواند در هزینه تعمیر جلوبندی خودرو شما تاثیر داشته باشد. همچنین کاری که روی خودرمو شما انجام می شود و قطعات و متریال مورد استفاده در خودرو دو مورد مهم دیگر در هزینه تعمیر جلوبندی خودرو مورد نظر شما هستند.

خدمات تعمیر جلوبندی ام جی gt اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید