تعمیر جلوبندی ام وی ام X55

تعمیر جلوبندی ام وی ام X55

ما امروز می خواهیم در مورد تعمیر جلوبندی ام وی ام x55 و هزینه تعمیر جلوبندی mvm x55 صحبت کنیم .جلوبندی خودرو یکی از قسمت هایی است که برای حرکت، سکون، تعادل، هندلینگ و … در خودرو از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این قسمت محور جلویی و زیرین خودرو را شامل می شود. یکی از موضوعاتی که در جلوبندی خودرو مهم است قطعات و خرابی آن است. از همین رو ما باید به نشانه های خرابی جلوبندی خودرو خود توجه کنیم یا حتی اگر آن ها را نمی شناسیم، درمورد شان تحقیق کنیم. به همین ترتیب امروز در مقاله تعمیر جلوبندی ام وی ام x55 می خواهیم جلوبندی این خودرو جزئیات مهم مربوط به آن را برای شما بیان کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی ام وی ام x55 و عقب بندی ام وی ام x55 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

خودرو ام وی ام x55

ماشین چری تیگو 5 ایکس که به آن ام وی ام x55 نیز می گویند یک خودرو کراس اوور است که از طریق شرکت چینی چری اتومبیل با نام تجاری چری تیگو تولید می شود. این خودرو یک مدل برقی دیگر دارد که تیگو ئی نام داشته و با خودروی کوین شوجن پلت فرم مشتکی دارد و در ال 2019 عرضه شده است. خودرو ام وی ام ایکس 55 از سال 2017 تا کنون در حال تولید است و توسط کشور های واها، چین، آناپلیس، گوییاس و برزیل مونتاژ شده است.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی ام وی ام x55 و عقب بندی ام وی ام x55 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی ام وی ام x55

جلوبندی خودرو همانطور که اشاره کردیم شامل قسمت های جلویی و زیرین خودرو می شود که قطعات مختلفی دارد. این قسمت در حرکت، تعادل؛ هندلینگ، هدایت و حتی سکون خودرو تاثیر زیادی دارد. البته این قسمت موجب جلوگیری چپ شدن خودرو شده و همچنین هنگام رد شدن از سطوح ناهموار مانند دست انداز ها یا چاله ها احساس راحتی ایجاد می کند. به طور کلی با وجود جلوبندی شما هنگام رانندگی احساس راحتی می کنید. در ادامه می خواهیم برخی از قطعات جلوبندی این خودرو و نشانه های خرابی آن را برای شما بررسی کنیم.

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی ام وی ام x55 و عقب بندی ام وی ام x55 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی ام وی ام x55

  • -رام
  • -سگ دست
  • -شغال دست
  • -میل موج گیر و یا میل تعادل
  • -سیستم تعلیق خودرو
  • -تایر ها
  • -توپی چرخ
  • -بلبرینگ ها
  • -سیبک ها
  • -بوش ها
  • -طبق

جهت اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی ام وی ام x55 و عقب بندی ام وی ام x55 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظایف قطعات جلوبندی ام وی ام x55

-رام

اولین قطعه رام است که از دو سر به شاسی ها وصل شده و بقیه قسمت های جلوبندی از طریق رام به اتاق وصل می شود.

-فنر

فنر که به آن لول فنر نیز می گویند قطعه ای است که اتاق روی آن قرار دارد. این قطعات با توجه به قابلیت ارتجاعی که دارند، ضربات بیشتر جاده را تحمل می کنند. ارتفاع زدن و تغییر فنر در خودرو غیر استاندارد می باشد.   

-کمک فنر

کمک فنر قطعه دیگری است که در نزدیکی چرخ ها متصل است تا نوسانات فنر را کنترل و روان کند. یک سر فنر به اتاق شاسی و سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق متصل می شود. در این شرایط حرکت فنر باعث فزایش و کاهش طول کمک فنر می شود.

نشانه های خرابی جلوبندی ام وی ام X55

سواری خشک و سفت

یکی از نشانه های خرابی جلوبندی خودرو سوری خشک و سفت است. در صورتی که احساس کردید خودروی شما خشک و سفت سواری می دهد و یا دیگر احساس راحتی ندارید، یعنی جلوبندی خودرو شما خراب شده است. احساس کردن تمام پستی و بلندی های جاده، یکی از نشانه های این خرابی محسوب می شود.

خرابی سیستم فرمان خودرو

در صورت خرابی فرمان خودرو، این قطعه لرزیده و احتمالا می لرزد. همچنین فرمان برعکس فرمان دهی راننده عمل کرده و بر طرفین منحرف می شود.

روغنی بودن قطعات جلوبندی خودرو

در صورتی که قطعات جلوبندی شما چرب و یا روغنی بود یعنی جلوبندی خودرو شما خراب است. این روغنی بودن مخصوصا در کمک فنر ها مشاهده می شود.

خرابی سیستم تعلیق خودرو

برای تست این خرابی می توانید یک روش را امتحان کنید. در این روش باید دستان خود را روی کاپوت خودرو بگذارید و آن را به پایین فشار دهید. سپس دستان خود را بردارید اگر خودرو شما بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد، یعنی سیستم تعلیق شما خراب شده و به بازبینی و تعمیر نیاز دارد.

آج های ناهمگون روی تایر ها

در صورتی که لاستیک خودرو شما در مدت زمان کوتاهی ساییده شده است و یا ساییدگی ناهمگون روی آج تایر خودرو مشاهده می شود، به معنای خرابی جلوبندی خودرو است.  علاوه بر این شنیدن صدای سوت مانند از چرخ ها هنگام دور زدن نیز بر مبنی خرابی جلوبندی است.

برخی از دلایل خرابی جلوبندی ام وی ام X55

لاستیک های خراب

در بسیاری از پارامتر های جلوبندی سالم آج تایر ها، کیفیت آن ها و نحوه قرار گیری شان تاثیر مثبت دارد. آج لاستیک چپ و راست می توانید غریبلک را تا حدود بلرزاند.

بالانس نبودن چرخ ها

اگر چرخ های خودرو شما بالانس نباشند، فرمان خودرو می لرزد و اگر به آن بی توجهی کنید، جلوبندی خراب می شود.

ناکافی بودن عملکرد میل تعادل

میل تعادل توسط دو بوش در جلوبندی خودرو قرار گرفته است، در صورت خرابی این بوش ها غریبلک فرمان می لرزد و اصطلاحا فرمان می زند. این بوش ها در بی سر و صدا کار کردن سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو نقش مهمی ایفا می کنند.

خرابی بلبرینگ

خراب شدن بلبرینگ چرخ با صدای خاصی دارد که نشان دهنده معیوب بودن این قطعه است. یادتان باشد که تنظیم بلبرینگ چرخ بسیار مهم بوده و در عمر بلبرینگ تاثیر دارد.

هزینه تعمیر جلوبندی ام وی ام x55

برای تعمیر جلوبندی و اجرت تعمیر جلوبندی ام وی ام x55 نکاتی هائز اهمیت است که باید به آن ها توجه کنید. اولین نکته قطعه ای که خراب شده است، می باشد. شدت خرابی این قطعه هم بسیار مهم است، چرا که هر قطعه قیمت مخصوص به خودش را دارد و با توجه به شدت خرابی آن ها کاری که روی قطعات جلوبندی شما انجام می شود، متفاوت خواهد بود. همچنین دو مورد مهم دیگر که کیفیت قطعات و متریال مورد استفاده هستند، در تعیین قیمت جلوبندی متفاوت خواهد بود. به همین ترتیب می توانید از طریق تماس با کارشناس ما شرایط خود را بیان کنید و از قیمت تعمیر جلوبندی و اجرت تعمیر جلوبندی ام وی ام X55 با خبر شوید.

خدمات تعمیر جلوبندی ام وی ام X55 اتو رگلاژ

جهت تمایل برای کسب اطلاعات درمورد جلوبندی این خودرو و مشخصات آن می توانید به ویکی پدیا مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید