تعمیر جلوبندی تیگو 5

با مقاله ای جدید در مورد تعمیر جلوبندی تیگو 5 و عقب بندی تیگو 5 از سایت اتو رگلاژ همراه ما هستید. شاید برایتان پیش آمده باشد پس از گذشت مدت طولانی برای حل مشکل خودرو خود به می روید و با هزینه های سرسام آور تعمیرات آن رو به رو می شوید. در چنین شرایطی بی شک برایتان سوال پیش می آید که چگونه هزینه تعمیر خودرو شما به این مقدار رسیده است؟ خوشبختانه امروز ما در مقاله تعمیر جلوبندی تیگو ۵ می خواهیم به همین موضوع بپردازیم و به سوالات شما پاسخ دهیم. پس تا انتهای این مقاله و با این قسمت مهم خودرو در اتو رگلاژ با ما همراه باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی تیگو 5 و عقب بندی تیگو 5 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی تیگو 5

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی تیگو 5 و عقب بندی تیگو 5 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی چیست؟

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از جلوبندی خودرو بدهیم، می توانیم بگوییم که جلوبندی شامل تمام قسمت های جلویی و زیرین خودرو می شود. البته قسمت دیگری در خودرو وجود دارد که به آن سیستم تعلیق گفته می شود. این قسمت با جلوبندی ارتباط نزدیکی دارد اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند. قسمت هایی تمام قسمت های جلویی، سیستم فرمان و میل فرمان جلوبندی را تشکیل می دهند. با این تفاوت که سیستم تعلیق دارای قطعاتی همچون کمک فنر و چرخ های جلو است.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی تیگو 5 و عقب بندی تیگو 5 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظایف جلوبندی تیگو ۵

جلوبندی وظایف مهمی را بر عهده دارد. این وظایف شامل تعادل، هندلینگ، هدایت، حرکت و سکون خوردو هستند. علاوه بر این جلوبندی از چپ شدن خودرو جلوگیری کرده و باعث ایجاد راحتی هنگام رانندگی می شود. این احساس راحتی هنگام رد شدن از سطوح ناهموار مانند دست انداز ها هم ایجاد می شود.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی تیگو 5 و عقب بندی تیگو 5 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی تیگو ۵

  • -رام
  • -اکسل
  • -طبق
  • -سیبک
  • -بلبرینگ ها
  • -تایر ها
  • -سیستم تعلیق خودرو
  • -سیبک مفصلی یا قرقری فرمان
  • -سیستم فرمان و میل فرمان
  • -توپی چرخ
  • -سگ دست
  • -شغل دست
  • -دسته موتور
  • -میل موجگیر یا میل تعادل

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی تیگو 5 و عقب بندی تیگو 5 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظایف قطعات جلوبندی تیگو ۵

-رام

رام قطعه ای از جنس فلز است که از دو سر به شاسی ها وصل می شود و بقیه قسمت های جلوبندی را به اتاق خودرو وصل می کند.

-فنر

فنر یا لول فنر قطعه بعدی است که وزن اتاق خودرو را تحمل می کند. این قطعه قابلیت ارتجاعی دارد و بیشتر ضربات جاده روی آن وارد می شود. ارتفاع زدن و تغییر فنر در این خودرو غیر استاندارد محسوب می شود.‌

-کمک فنر

این قسمت در نزدیکی چرخ ها متصل می شود تل نوسانات فنر را کنترل و روان کند. یک سر فنر به اتاق و سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق وصل است. در این شرایط حرکت فنر موجب افزایش و کاهش طول کمک فنر می شود.

-سیبک ها

سیبک فرمان قطعه ای است که علاوه بر متصل کردن چرخ ها به سیستم تعلیق موجب چرخیدن چرخ ها هم می شود. این قطعه کروی شکل سه محور مختصاتی را می چرخاند که نتیجه هدایت و فرمان و دهی به قسمت جلوی خودرو می شود. همچنین سیبک، حرکت های ناخواسته مانند ورود به یک دست انداز را خنثی می کند. سیبک فرمان از یک طرف به طبق های خودرو و از سوی دیگر به متعلقات چرخ متصل می شود. فرمان خودرو را به هر طرف بچرخد، سیبک نیز چرخ ها را به همان طرف می چرخاند. سیبک ها همواره تحت فشار نیروی کششی هستند و تلاش می کنند که از میزان اصطکاک به وجود آمده در بین قطعات بکاهند و تحمل بخشی از خودرو روی سیبک است.‌

-طبق

طبق بازو هایی هستند که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو وصل می کنند. این قطعه از طریق‌بوش ها به شاسی خودرو از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ خودرو وصل می شود.

-میل موج گیر یا میل تعادل

میل تعادل یا به اصطلاح مکانیک ها در بیشتر موارد برای تعادل خودرو و جلوگیری از چپ شدن خودرو بکار می رود. این قطعه وظیفه تقسیم نیرو بین چرخ ها به هنگام حرکت خودرو در پیچ ها را بر عهده دارد و از خم شدن بیش از خودرو به یک طرفین جلوگیری می کند. این  قطعه دو سر فنر های چپ و راست را به هم وصل می کند.‌این کار استقلال عملکرد فنر های چپ و راست را کاهش می دهد.‌موج گیر معمولا بین دو طبق پایین در جهت مخالف حرکت می کند و میل تعادل را می چرخاند. میل تعادل در برابر پیچش مقاومت می کند. این عمل باعث سفت شدن سیستم تعلیق هنگام پیچیدن خودرو می شود که در نتیجه اتاق خودرو کمتر کج می شود.

-سگ دست

این قسمت وظیفه نگهداری چرخ و چرخاندن آن روی محور فرمان با بر عهده دارد. در واقع سگ دست قطعه ای لولا مانند است که دیسک های ترمز، فرمان خودرو، کمک ها و توپی اتصالات چرخ ها همگی به آن وصل می شوند. سگ دست اصلی ترین قطعه جلوبندی است که سایر اجزای چرخ و سیستم تعلیق روی آن بسته می شود.

نشانه های خرابی جلوبندی

سواری خشک و سفت

در صورتی که احساس کردید خودرو شما خشک و سفت سواری می دهد یا دیگر احساس راحتی ندارید، یعنی جلوبندی شما به مشکل خورده است.

روغنی بودن قطعت خودرو

اگر روی قطعات خودرو خود خصوصا کمک فنر و فنر آن روغن مشاهده کردید، یعنی جلوبندی شما ایراد دارد.

سیستم فرمان خودرو

در صورت خرابی فرمان خودرو،  فرمان شما لرزیده و اصطلاحا می زند. همچنین در چنین شرایطی فرمان خودرو شما بر خلاف فرمان دهی راننده عمل کرده و به طرفیت منحرف می شود.

سیستم تعلیق خودرو

برای تست خرابی سیستم تعلیق خودرو خود می توانید خودرو خود را در مکانی پارک کرده و دستان خود را روی کاپوت خودرو گذاشته و آن را به سمت پایین فشار دهید و سپس دستان خود را بردارید. اگر خودرو شما بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد یعنی سیستم تعلیق خودرو شما مشکل داشته و بهزبینی و تعمیر نیاز دارد.

هزینه تعمیر جلوبندی تیگو 5

در این قسمت می خواهیم به یکی از موضوعات مهم یعنی هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و یا اجرت تعمیر جلوبندی تیگو 5 بپردازیم. اولین موردی که در تعیین قیمت تعمیر این قطعه مهم است، قطعه ای که خراب شده می باشد. دومین مورد شدت خرابی آن است که در تغییر قیمت آن بسیار موثر می باشد. همچنین کاری که روی خودرو شما انجام می شود نیز در قیمت جلوبندی موثر است. و اما دو مورد اخر یعنی متریال مورد استفاده و کیفیت قطعات هم در قیمت تعمیر جلوبندی خودرو تاثیر می گذارد.

خدمات تعمیر جلوبندی تیگو 5 اتو رگلاژ

جهت تمایل برای کسب اطلاعات درمورد جلوبندی این خودرو و مشخصات آن می توانید ویکی پدیا مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید