تعمیر جلوبندی جنتو

تعمیر جلوبندی جنتو

با مقاله ای دیگر از سایت اتو رگلاژ سراغ شما آمده ایم و می خواهیم درمورد تعمیر جلوبندی جنتو است. جلوبندی این خودرو همان قسمت جلویی و زیرین آن است که بدون آن خودرو با یک گاری تفاوتی ندارد. چرا که این قسمت فعالیت های کلیدی و مهمی همچون حرکت، سکون، جلوگیری از چپ کردن خودرو و … را انجام می دهد. جلوبندی با قسمت دیگری به نام سیستم تعلیق خودرو رابطه نزدیکی و تنگاتنگی دارد. پس اگر می خواهید با این قسمت در خودرو جنتو آشنا شوید، تا انتهای این مقاله جایی روید و با ما همراه باشید.

برای اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی جنتو می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی جنتو

برای اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی جنتو می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی چیست؟

با توجه به نام این قسمت، جلوبندی همان قسمت و قطعات جلویی و زیرین خودرو است که وظایف آن شامل حرکت، سکون، هندلینگ، هدایت، جلوگیری از چپ کردن خودرو و ایجاد احساس راحتی هنگام رانندگی خودرو می باشد. جلوبندی با سیستم تعلیق ارتباط نزدیکی دارد با این تفاوت که جلوبندی شامل تمام قطعات جلویی، میل فرمان و فرمان است. اما سیستم تعلیق دارای قطعات دیگری همچون چرخ های جلو و کمک فنر های جلو است. در ادامه به قطعات جلوبندی این خودرو اشاره خواهیم کرد.

برای تعویض و خرید شیشه جنتو (شیشه جلو ، عقب ، درب ) به شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید و از خدمات حضوری یا سیار ایشان بهره مند شوید.

قطعات جلوبندی جنتو کدامند؟

-رام

-سیبک ها

-بوش طبق

-فنر و کمک فنر ها

-چرخ ها

-سیستم فرمان

-سیستم تعلیق خودرو

-سگ دست

-شغال دست

-میل موجگیر یا میل تعادل

-میل فرمان

-بلبرینگ

-اکسل

-توپی چرخ

-سیبک

-سسیبک مفصلی

-دسته موتور

عمده فروشی لوازم یدکی خودرو می خوای یه سر برو به سایت لوازم یدکی عبدالهی همه چی دارند. زود برو تا تموم نشده.

قطعات جلوبندی خودرو جنتو چه وظایفی دارند؟

1-رام

رام قطعه ای فلزی است که از دو سر به شاسی ها متصل بوده و بقیه قسمت های جلوبندی از طریق رام به اتاق وصل می شود.

2-فنر

فنر که به آن لول فنر نیز می گویند، وزن اتاق روی آن قرار دارد. فنر ها بر با توجه به قابلیت ارتجاعی که دارند، بیشترین ضربات جاده روی آن ها تاثیر می گذارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر خودرو غیر استاندارد به شمار می رود.

3- کمک فنر

قطعه بعدی کمک فنر است که محل قرار گیری آن در نزدیکی چرخ ها می باشد. به این دلیل که موجب کنترل و روان کردن  نوسانات فنر شود. یک سر این قطعه به اتاق یا شاسی و سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق متصب است. در این شرایط وضعیت حرکت فنر موجب افزایش و کاهش طول  کمک فنر می شود.

4- سیبک ها

قطعه سیبک است که همان قطعه ای می باشد که چرخ ها را به سیستم تعلیق خودرو متصل می کند و باعث چرخیدن آن ها هم می شود. این قطعه کروی شمل موجب چرخیدن سه محور مختصاتی می شود که در نتیجه قسمت جلوی خودرو را هدایت و فرمان دهی می کند. علاوه بر ین سیبک حرکت های ناخواسته مانند ورود به یک دست انداز را ختصی می کند. سیبک فرمان از یک سو به طبق های خودرو از سوی دیگر به متعلقات چرخ متصل است.

5- طبق ها

طبق قطعه بعدی می باشد که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو وصل می کند. این قطعه از طریق بوش ها به شاسی خودرو و از طریق اتصال گوی و کاسه ها به چرخ خودرو وصل می شوند.

نشانه های خرابی جلوبندی جنتو چیست؟

ختلالات فرمان خودرو

یکی از نشانه های خرابی جلوبندی ماکسیما کشیدن فرمان یا زدن آن است. بدین معنا که هنگام پیچیدن خودرو فرمان آن بر خلاف فرمان دهی راننده عمل می کند. مثلا امکان دارد زاویه تایر ها، مرکز تعادل و بالانس خودرو دچار اختلالاتی شده باشد. دلایل آن معمولا بالانس نبودن چرخ یا وجود مشکل در سیبک ها می باشد. در این شرایط خودرو گیج می زند و به طرفین منحرف می شود.

آج ناهمگون روی تایر ها

در صورتی که روی لاستیک های خود ساییدگی و یا آج های ناهمگون مشاهده می کنید، یعنی جلوبندی خودرو ایراد دارد. شنیدن صدای سوت مانند از چرخ ها نیز که معمولا هنگام دور زدن شنیده می شود، در اثر خرابی بلبرینگ چرخ ها است.

روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی

اگر روی قطعاتی همچون فنر و کمک فنر ها روغن و یا چربی مشاهده کردید، یعنی جلوبندی شما به مشکل خورده است.

خرابی سیستم تعلیق

برای تست این خرابی ابتدا خودرو خود را در مکانی پارک کنید، سپس با کمک دستان خود کاپوت آن را به سمت پایین فشار دهید. سپس دستان خود را بردارید. اگر با برداشتن دستان خود کاپوت خودرو بیش از دو سه بار تکان خورد یعنی سیستم تعلیق خودرو شما به بازبینی و تعمیر نیاز دارد. یادتان باشد کع شنیدن صدای نامعتارف در هنگام عبور از موانع و دست انداز ها به دلیل خرابی در کمک فنر ها و میل تعادل است.

سواری سفت و خشک

اگر احساس کردید با گذشت مدت زمان کوتاهی احساس راحتی شما کم شده و خودرو شما سفت و سخت سواری می دهد، یعنی جلوبندی خودرو دچار ایراد و اختلالاتی شده است. در چنین شرایطی تمام پستی و بلندی های جاده را احساس خواهید کرد.

نکته: در صورت مشاهده هر کدام از این خرابی ها در سریع ترین زمان ممکن به یک تعمیر گاه یا جلوبندی سازی مراجعه کنید. چرا که در صورت بی توجهی به هر کدام از این نشانه ها هزینه و مشکلات جلوبندی خودرو شما بدتر و بیشتر خواهد شد.

هزینه تعمیر جلوبندی جنتو

برای تشخیص هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت تعمیر جلوبندی جنتو در مرحله اول باید کارشناس تشخیص دهد که کدام قطعه خراب شده است. چرا که هر کدام از قطعات با قطعات دیگر و در خودرو های دیگر متفاوت هستند. در قدم بعدی باید شدت خرابی آن تشخیص داده شود چرا که با توجه به شدت خرابی، اقدامات مورد نیاز روی آن قطعه هم مشخص می شود. سپس باید اقدامات و تعمیراتی که قرار است روی آن قطعه انجام شود، مشخص شود.

پس از آن با توجه به کیفیت متریال مورد نظر و کیفیت قطعات مورد استفاده در تعمیر یا تعویض جلوبندی، قیمت نهایی اعلام می شود. چرا که قطعات در شرکت ها و کشور های مختلفی تولید می شود و قیمت متفاوتی دارند. از همین رو می توانند در قیمت تعمیر جلوبندی خودرو هم تاثیر بگذارند.  شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و پرسیدن سوالات خود با اتو رگلاژ تماس حاصل بفرمایید.

خدمات تعمیر جلوبندی جنتو اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید