تعمیر جلوبندی سانتافه

تعمیر جلوبندی سانتافه

ما در این مقاله می خواهیم درباره ی تعمیر جلوبندی سانتافه و اجرت جلوبندی سازی سانتافه بحث و بررسی کنیم.جلوبندی ماشین یکی از حساس ترین و مهم ترین قسمت های ماشین است که نقص فنی در هر کدام از قسمت های آن موجب اشکال در حرکت ماشین می شود. همچنین اگر هر اشکال کوچک در هر کجای خودروی خود را تعمیر نکنید، ممکن است به مرور زمان موجب به وجود آمدن مشکلات بدتر شود و هزینه بیشتری به دنبال داشته باشد. در مقاله امروز از سایت اتو رگلاژ ما اطلاعات جلوبندی خودرو و همچنین جلوبندی خودرو سانتافه را برای شما جمع آوری کردیم. هیوندای سانتافه خودروی اس یووی، یک شرکت کره ای بوده که نام آن هیوندای موتور است. در ادامه درباره این خودرو و همچنین درمورد تعمیر جلوبندی سانتافه بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

جهت اطلاع از قیمت و اجرت هزینه تعمیر جلوبندی سانتافه و تعمیر عقب بندی سانتافه با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی سانتافه

تعمیر جلوبندی سانتافه و سیستم تعلیق جلو و سیستم تعلیق عقب سانتافه از موارد مهمی است. که نباید نادیده گرفته شود. به خصوص اگر در جاده های کوهستانی تردد زیادی دارید جلوبندی خودرو را هر چند وقت به یک متخصص بدهید و چک نمایید.

رانندگی در چنین جاده هایی ممکن است مشکلات زیادی را برای شما به وجود آورد. مانند خرابی جلوبندی و لق لق افتادن جلوی خودرو سانتافه شما. بهترین کار در چنین مواردی مراجعه به یک متخصص جلوبندی هیوندا حتما مراجعه کنید.

جلوبندی خودرو چیست ؟

جلوبندی خودرو به قسمت های جلویی و زیرین خودرو گفته می شود. وظیفه این قسمت از ماشین راحتی و تعلقی خودرو در حال حرکت می باشد. همچنین این قسمت از خودرو به رد شدن از سطوح ناهموار نیز کمک می کند. جلوبندی شامل فرمان و میل فرمان می شود. جلوبندی خودرو شامل قطعات مختلفی است که این قطعات شامل مفصل قرقری، رام، بوش طبق، جعبه فرمان، کمک فنر، گردگیر فرمان، لاستیک، سیبک فرمان، مهره تنظیم فرمان، سیبک طبق طبق، سگدست، میل تعادل، چهار شاخ فرمان، جک هیدرولیک فرمان، کمک فنر و فنر و در آخر گردگیر فرمان هستند. نقص در هر کدام از این قطعات باعث ایراد در حرکت، سکون و تعادل ماشین می شود.

وظیفه جلوبندی ماشین چیست ؟

جلوبندی خودرو و سیستم تعلیق شباهت های زیادی با هم دارند. اما تفاوت آن ها در این است که در تعادل ماشین دارند. وظیفه جلوبندی این است که بین خودرو و جاده ارتباط به وجود بیاورد. همچنین عملکرد اجزاي مختلف خودرو همچون ترمز، شتاب و حتی موتور خودرو نیز به سیستم تعلیق وابسته است. جلوبندی خودرو باعث می شود تا قطعاه خودرو از ضربات وارد  شده در امان باشند.

علائم خرابی جلوبندی سانتافه

از کجا بفهمیم مشکل خرابی ماشینمون از مربوط به جلوبندی خودرو است؟ زمانی که سانتافه شما در هنگام رانندگی فرمانش سفت می شود و یا به چپ و راست کشیده می شود. و یا حس می کنید لاستیک ها ساییده می شوند. اصطلاحا لاستیک سایی دارید.

اگر این موارد برای سانتافه شما رخ می دهد حتما به یک متخصص مراجعه کنید. توجه کنید که نادیده گرفتن این مورد سبب می شود علاوه بر این که مشکل خودرو جدی تر می شود ممکن است. به قطعات دیگرسانتافه شما نیز آسیب برساند.

جلوبندی ساز زاویه ی چرخها را تنظیم می کند و جلوبندی سانتافه شما را تعمیر می کند. که با مراجعه به جلوبندی سازی مهرداد می توانید سانتافه خود را تعمیر کنید.

خودروی سانتافه

برای تعمیر جلوبندی سانتافه اول باید با این خودرو آشنا شوید. اتومبیل خودرو هیوندای سانتافه جزو محصولات اس یووی خودروساز کره ای است.  در اوایل سال 2001 شرکت کره ای هیوندای به دلیل رقابت با شرکت فورد، مزدا و پونتیاک ایده های جدیدی ارائه داد و در قدم اول با مدل هایی همچون 3/3، 7/2 و 2 لیتری تولید می شدند. لازم به ذکر است که مدل آخر هیچوقت وارد کشور آمریکا نشد.

 

نسل اول سانتافه همراه سامانه های   FWD و 4WD از سیستم های قدرت نیز استفاده می کرد. در حالی که در سال 2002 تنها در یک سال خودرو سانتافه بدون هیچ تغییر خاصی دوبار تولید شد. تغییری که در صورت گرفت در حجم باک این مدل ها بود که از 65 به 75 تغییر پیدا کرد. این تغییر در اواسط سال 2002 صورت گرفت. البته علاوه بر این کمی طراحی داخلی و چیدمان کنسول آن نیز تغییر پیدا کرد.

تعمیر جلوبندی سانتافه

وجود رطوبت در قطعات جلوبندی خودرو موجب می شود تا تمام اتصالات، جوینت ها، پیچ ها و مهره ها با گذشت زمان دچار زنگ زدگی و در نتیجه سخت شدن می شوند. در ادامه تعمیر قطعات جلوبندی این خودرو را برای شما توضیح می دهیم.

 

اورهال کامل سانتافه

 

بهترین روش برای تعمیر جلوبندی سانتافه  اورهال کامل جلوبندی آن  است. لازم به ذکر می باشد که اتومبیل هایی که چندین سال در خیابان های ایران تردد داشتند، سیستم تعلیق آن ها دچار تنش های بسیاری شده است و در نتیجه، قطعات جلوبندی به سرویس کاری نیاز دارند.

 

عیب یابی تخصصی تعلیق سانتافه

 

خودرو علی وارداتی دارای قطعات مختلفی در جلوبندی هستند که از طریق مفصل های بوش و سیبک به یگدیگر وصل هستند.

 

فروش قطعات اصل ( اورجینال ) سانتافه

 

استفاده از قطعات اورجینال یکی از مهم ترین عامل سالم ماندن سیستم جلوبندی می باشد. در خرید این قطعات باید دقت داشته باشید به عنوان مثال باید از یک فروشگاه معتبر قطعات خود را بخرید‌. زیرا همانطور که می دانید امروزه بسیاری از افراد سر افراد را کلاه می گذارند.

تنظیم زوایای چرخ سانتافه

خودرو های وارداتی در قسمن جلوبندی دارای قابلیت تنظیم هستند که متاسفانه این تنظیمان بعد از گذشت مدت زمانی از تنظیم خارج می شوند. این تفاق باعث ایراداتی همچون لاستیک سایی، کشیدگی فرمان، و ناپایداری خودرو بشوند که در تعمیر جلوبندی سانتافه به آن ها رسیدگی شود.

چکاپ کامل و بازدید چرخ های سانتافه

جلوبندی سانتافه دارای حساسیت و اهمیت زیادی است. از همین رو شما باید قبل از سفر مخصوصا اگر سفرتان جاده ای باشد، خودروی خود را به تعمیرگاه ببرید تا چکاپ کامل و بازدید از آن انجام شود. چکاپ برای مشتریان هر تعمیرگاه کاملا رایگان است.

آیا جلوبندی وارداتی در مقایسه با خودرو ها دیگر متفاوت می باشد ؟

در جواب این سوال باید به شما بگوییم که بله به دلیل اینکه طراحی و مهندسی خاصی که در این ماشین ها وجود دارد، موجب می شود تا اشکلات به وجود آمده در آن ها نیز خاص و منحصر به فرد باشد. به طور کلی عملکرد بسیاری از قطعات خودرو، مانند ترمز و شتاب آن مربوط به سیستم تعلیق و جلوبندی ماشین می باشند.

بیشتر بخوانید : تعمیر جلوبندی برلیانس

قیمت قطعات جلوبندی هیوندای سانتافه

جهت تعمیر جلوبندی سانتافه و حتی خرید قطعات اورجینال آن ها شما باید از قیمت قطعات آن با خبر شوید. از همین رو ما در این بخش قصد داریم تا قیمت قطعت جلوبندی هیوندای سانتافه را برای شما شرح دهیم.

– میل موجگیر جلو هیوندای سانتافه : 252.000 تومان

– توپی و بلبرینگ چرخ هیوندای سانتافه : 2.967.000 تومان

– میل موجگیر جلو راست هیونادای سانتافه : 220.000 تومان

– طبق جلو چپ خودرو هیوندای سانتافه : 1.518.000 تومان

– طبق چپ هیوندای سانتافه : 3.696.000 تومان

– بوش طبق عقب هیوندای سانتافه از سال 2013 الی 2018 : 130.000 تومان

– میل موجگیر جلو چپ هیوندای سانتافه اچ اس : 220.000 تومان

– طبق جلو چپ هیوندای سانتافه 3500 : 4.216.000 تومان

– طبق جاو راست هیوندای سانتافه 3500 : 3.502.000 تومان

– سیبک فرمان چپ هیوندای سانتافه 3500 : 759.000 تومان

– دسته موتور جلو پایین هیوندای سانتافه : 530.00 تومان

– سیبک طبق هیوندای سانتافه : 319.000 تومان

– توپی سر کمک هیوندای سانتافه : 757.000 تومان

خودرو سانتافه

خودرو هیوندای سانتافه جزو محصولات اس یووی خودروساز کره ای هیوندای موتور محسوب می شود. ایده های جدی شرکت کره ای هیوندای جهت رقابلت با فورد escape، مزدا tribute و پونتیاک aztek در سال 2011 محقق شده و خودرویی با مدل جدید به نام سانتافه که نام آن از نام شهری در نیومکزیکو است، تولید شد.

جلوبندی سانتافه

هنگامی که حرف از جلوبندی به میان می آید، منظور دقیقا  محور جلویی و زیرین خودرو و قطعات موجود در آن به شمار می رود. وظایف مهمی بر دوش این قسمت است که شامل  هدایت، تعادل و حرکت آن هستند. با وجود این قطعه در خودرو سانتافه و همچنین تمام ماشین ها شما در ناهمواری ها  راحت تر حرکت کرده و در هنگام رانندگی احساس راحتی  می کنید. علاوه بر این در برخی از شرایط  این قطعه در خودرو مانع  از چپ شدن خودرو می شود. قطعات مختلفی در جلوبندی را تشکیل داده است که هر کدام از این قطعات، کار مهمی را انجام می دهند و  در صورت خرابی آن ها حرکت و تعادل خودرو شما یه مشکل بر میخورد و جلوبندی شما خراب می شود.

هشدار: در صورتی که هر گونه نشانه و صدای نامتعارف و غیر عادی در جلوبندی خودرو خود مشاهده کردید سریعا به تعمیرگاه مراجعه کنید چرا که هر چقدر دیر تر اقدام کنید مشکل قطعه جلوبندی شما بدتر شده و هزینه بیشتری نیز باید بپردازید.

قطعات جلوبندی سانتافه

در این بخش قصد داریم برخی از قطعات جلوبندی این خودرو را به شما معرفی کنیم. این قطعات شامل:

-فنر و کمک فنر ها

-فرمان و میل فرمان

-سیستم تعلیق جلوبندی

-سگ دست

-شغال دست

-طبق

-میل تعادل یا میل موجیگر

وظایف هر کدام از قطعات جلوبندی سانتافه

 

همانطور که می دانید هر کدام از این قطعات وظایف به خصوص خودشان را دارند که این وظایف شامل موارد زیر هستند:

سیبک ها

اولین قعه سیبک ها هستند که هم چرخ ها را به سیستم تعلیق متصل می کند و هم موجب چرخش چرخ ها می شود.  شکل این قطعه کروی بوده و سه محور مختصاتی را به چرخش در میاورد که بدین ترتیب باعث هدایت و فرمان دهی به قسمت جلویی خودرو می شود. علاوه بر این سیبک حرکت های نا خواسته مانند ورود به یک دست انداز را خنثی می کند.  این قطعه از سمتی به طبق های خودرو و از طرفی دیگر به متعلقات چرخ متصل می شود. فرمان خودرو را به هر طرف بچرخد سیبک خودرو نیز به همان طرف می چرخد. سیبک ها همیشه تحت فشار نیروهای کششی می باشند و در تلاش هستند تا میزان اصطکاک بیت قطعات را کاهش دهند.

 رام

قطعه بعدی رام است که از جنس فلز بوده و از دو سمت به شاسی ها وصل می شود. این قطعه همچنین قسمت های دیگر جلوبندی از طریق این قطعه به اتاق وصل می شوند.

طبق

طبق ها بازویی هستند که باعث اتصال  سیستم تعلیق خودرو  به شاسی می شوند. آطبق ها توسط بوش ها به شاسی خودرو از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ خودرو متصل می کند.

فنر

قطعه بعدی فنر یا لول فنر است  که وزن اتاق روی آن قرار دارد.  فنر ها با توجه به قابلیت ارتجاعی که دارند، بیشتر ضربات جاده بر روی آن ها وجود دارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر در خودرو یک امر غیر استاندارد به حساب می آید.

کمک فنر

کمک فنر ها انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر می شود:

انواع کمک فنر

-کمک فنر گازی یا بادی

-کمک فنر تلسکوپی

– هیدرواستاتیکی

-کمک فنر اهرمی

این قطعه در نزدیک چرخ ها نصب شده تا نوسانات فنر را کنترل کند و همچنین موجب روان بودن آن شود. یک سر کمک فنر ها به سیستم تعلیق همچون پوسته اکسل و یا طبق متصل است. با حرکت فنر طول آن افزایش  و کاهش می یابد. در ادامه هزینه تعمیر جلوبندی و اجرت آن را  برای شما شرح خواهیم داد.

هزینه تعمیر  قطعات جلوبندی  سانتافه

هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی سانتافه به موارد زیادی بستگی دارد. که برخی از آن ها شامل قطعی که قرار است تعمیر شود، شدت خرابی آن، متریالی که برای تعمیر آن مورد استفاده قرار می گیرد و … هستند. اما برای اطلاعات دقیق از هزینه تعمیر جلوبندی و اجرت آن می توانید با اتو رگلاژ تماس حاصل فرمائید. از همین رو در این بخش می خواهیم چند نمونه از قیمت قطعات جلوبندی را برای شما بررسی کنیم.

قیمت برخی از قطعات جلوبندی این ماشین به شرح زیر هستند:

-کمک فنر جلو راست هیوندای سانتافه 3500 سی سی: 3.012.000 میلیون تومان

-کمک فنر جلو چپ هیوندای سانتافه 3500 سی سی : 2.790.000 میلیون تومان

-کویل سر شمع هیوندای سانتافه: 949.000 هزار تومان

-دسته موتور چپ هیوندای سانتافه: 2.182.000 میلیون تومان

-شلگیر جلو چپ هیوندای سانتافه: 520.000 هزار تومان

-توپی سر کمک هیوندای سانتافه: 815.000 هزار تومان

-رام کامل زیر موتور هیوندای سانتافه: 9.243.000 میلیون تومان

-میل موجگیر یا میل تعادل  جلو راست هیوندای سانتافه: 627.000 هزار تومان

-طبق جلو چپ هیوندای سانتافه: 1.481.000 میلیون تومان

-توپی سر کمک هیوندای سانتافه: 757.000 هزار تومان

تهیه قطعات و لوازم یدکی هیوندای سانتافه

قطعات سانتافه شامل لوازم بدنه، موتوری، گیربکسی، برفی، جلوبندی و تعلیق و لوازم جانبی سانتافه در برند های جنیون تولید می شود و به عنوان قطعه اورجینال و یا اصلی شناخته می شوند. لازم به ذکر است که به دلیل مسئله برندینگ این قطعات از قیمت بالایی برخودار هستند و شما می توانید لوازم سانتافه را در برند های وارداتی که  نشان کیفیت، استاندارد و ضمانت اصل را دارا می باشند و قیمت پایینتر و کیفیت مشابه دارند، خریداری کنید. اما در اتو رگلاژ تمامی این قطعات موجود هستند که شما می توانید با خیال راحت آن ها را خریداری کنید.

شما می توانید تمامی قطعات جلوبندی سانتافه و برای تعمیر جلوبندی سانتافه فقط با یک تماس یا اگر تمایل دارید به صورت حضوری از اتو رگلاژ تهیه کنید.

جهت تعمیر شیشه اتومبیل خود می توانید به یکی از بهترین و در عین حال حرفه ای ترین تعمیرگاه ها یعنی شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی سانتافه اتو رگلاژ

تمامی خدمات  اعم از :

بهترین تعمیرگاه جلوبندی سانتافه کجاست؟

رسالت خیابان سراج،مظفری نیا،بعد از پمپ بنزین سراج ،زیر پل وفادار بن بست شکوفه، جلوبندی سازی مهرداد (اتو رگلاژ)

مدت زمان تعمیر سانتافه چند دقیقه است؟

بستگی به نوع کار خودرو شما دارد. از 1 ساعت می تواند زمان ببرد تا 7 الی 8 ساعت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید