تعمیر جلوبندی چانگان

تعمیر جلوبندی چانگان cs35

در مقاله امروز‌ از‌ سایت اتو رگلاژ می خواهیم درمورد جلوبندی چانگانcs35  با شما صحبت کنیم. همانطور که می‌ دانید جلوبندی یکی از‌ حساس ترین و مهم ترین قسمت های ماشین محسوب می شود. به حدی که حتی اگه کوچک ترین آسیبی در آن مشاهده کردید و یا کوچک ترین صدایی شنیدید، سریعا باید یه تعمیرگاه مراجعه کنید. چرا که بی توجهی به هر گونه نشانه و یا صدا مربوط به جلوبندی موجب اختلال در عملکرد ماشین و رانندگی شما می شود. حتی می تواند زیان های بیشتری برای شما به بار بیاورد و هزینه تعمیر آن نیز چند برابر می شود. چانگان سی اس ۳۵ یک خودرو محصول سایپا است که از شرکا چانگان موتورز و از سال ۱۳۹۴ مونتاژ می شود. این خودرو یکی از اولین خودرو های شاسی بلند شرکت چینی چانگان به شمار می آید. با ما همراه باشید چرا که می خواهیم درمورد جزئیات این خودرو و همچین تعمیر جلوبندی چانگان cs35 بیشتر با شما صحبت کنیم. پس این مقاله مفید را از دست ندهید.

جلوبندی چانگان

 

خودرو چانگانcs35

همانطور که پیش تر به شما گفتیم، خودو چانگان سی آی ۳۵ یک خودروی چینی است که در شرکت چانگان موتورز تولید شده و در کشور‌ ایران نیز از‌ طریق سایپا از‌ سال ۱۳۹۴ مونتاژ می شود. در‌ ابتدا  این خودرو در قالب طرحی‌ به نام چانگان اس یووی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت و در سال ۲۰۱۱ به نمایش گذاشته شد. همچنین اولین نسخه تجاری خودرو چانگان در نمایشگاه خودروی پکن در سال ۲۰۱۲ عرضه شد. ور ماه اکتبر ۲۰۱۲ به صورت رسمی به بازار چین عرضه شده و در آخر‌ در سال ۲۰۱۷ نسخه فیس لیفت آن‌ معرفی شد.خودروی چانگان سی اس 35 دیگر توسط سایپا تولید نمی شود.

جلوبندی ماشین شامل کدام قسمت می شود ؟

جلوبندی ماشین شامل قسمت جلویی و زیرین ماشین است که بسیار حساس و حیاتی می‌ باشد.  این قسمت قطعات مختلفی دارد که هر کدام از این‌ قطعات به یکدیگر مرتبط هستند. قطعاتی که در جلوبندی وجود دارند شامل : طبق، سگ دست و شغال دست، رام، فرمان، موجگیر و … هستند.

سیستم تعلیق و جلوبندی چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟

سیستم تعلیق و جلوبندی رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند اما یه تفاوت دارند و آن هم این است که سیستم تعلیق چرخ ها را نیز شامل می شود. شباهت سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو در این است که هر دو در حفظ تعادل خودو در حال حرکت و سکون آن نقش مهمی را ایفا می کنند. در صورتی که سیستم تعلیق خودرو دارای سلامت عملکرد خودرو باشد، باعث آرامش و آسایش سرنشینان خودو می شود.  سیستم جلوبندی خودرو، حرکت خودرو را در ناهمواری، چاله ها، پیچ جاده ها، دست انداز ها و ‌‌‌‌‌…. باعث سهولت در حرکت خودرو و هندل کردن آن می شود. در بخش های بعدی می خواهیم درمورد تعمیر جلوبندی چانگان cs35 با شما صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید : تعمیر جلوبندی پاترول

قیمت تجهیزات جلوبندی چانگانcs35

برای تعمیر جلوبندی چانگان cs35  بهتر است که از  قیمت تجهیزات جلوبندی آن به صورت جداگانه، اطلاع داشته باشید. قیمت قطعات جلوبندی چانگان به شرح زیر است :

 

 

– بوش طبق بزرگ : 140,000

 

– بوش طبق کوچک : 95,000

 

– سیبک فرمان : 140,000

 

– قرقری فرمان : 155,000

 

– لاستیک چاکدار : 70,000

 

– کمک فنر عقب : 850,000

 

– جعبه فرمان : 3,600,000

 

– کمک جلو چانگان طرح ۱ : 2,400,000

 

– کمک جلو چانگان طرح ۲ : 2,500,000

 

– دست موتور چپ دستی : 1,400,000

علائم خرابی کمک فنر :

  1. ساییدگی لاستیک

 

2. کله کردن در زمان ترمز گیری

 

3. بازی بیش از حد و گیجی

 

4. صدای تقه

 

5. نشتی روغن

 

6. تابیدگی کمک فنر

 

7. کشیدن فرمان

 

8. کاهش ارتفاع خودرو

5 کاری که به جلوبندی ماشین آسیب می رساند

 

قبل از اینکه کار به تعمیر جلوبندی چانگان cs35 برسد شما باید بدانید که برای پیشگیری از آسیب به جلوبندی ماشین خود چه کار هایی را نباید انجام دهید.
این 5 کار شامل موارد زیر است :

 

  1. هنگام دور زدن فرمان خود را بیش از حد خم نکنید که یو صدای تق مانند بدهد زیرا موجب آسیب رساندن به جلوبندی می شود.

 

  1. با شتاب و سرعت زیاد دور نزنید، سعی کنید سرعت ماشین خود را کنترل کنید و با سرعت کم دور بزنید که با جلوبندی خودرو خود فشار نیارید.

 

  1. فرمانتان را تنظیم کنید و تنظیم فرمان انجام دهید. هنگامی که ارتفاع ماشین را تغییر دادید تنظیم فرمان انجام داهید و یا اگر لاستیک خود را عوض کردید دوباره باید تنظیم فرمان انجام دهید.

 

4. از‌ ترمز ناگهانی خودداری کنید زیرا باعث وارد آسیب جدی به جلوبندی شما می شود. همچنین روی سرعت گیر و یا همان دست انداز نیز به هیچ وجه ترمز نگیرید. هنگامی که به سرعت گیر نزدیک شدید، ابتدا سرعت خود را کم کنید و پای خود را هرگز روی ترمز نگذارید.

5. درصورتی که لاستیک های ماشینتان جهت دارد، حتما باید به جهت های آن دقت کنید که جهت درستی را انتخاب کنید. برای اینکه باید طرح لاستیک های شما باید هر دو طرف یکی باشد و همچنین میزان ساببیدگی آن ها هم باید شبیه هم باشند. همچنین برای باد لاستیک خود، همیشه به یک تنظیم باد بروید که کم و زیاد نباشد. زیرا این کار موجب فشار آوردن به جلوبندی می شود.

چند علائم خرابی جلوبندی

1- ایجاد آج های ناهماهنگ روی سطح لاستیک ها

یکی از مهم ترین علائم خرابی جلوبندی ها، به وجود آمدن آج هایی بر روی سطح تایر ها است. هنگامی که این اتفاق می افتد، با مرور زمان لاستیک ساییده و فرسوده می شود. علاوه بر این اگر روی سطح لاستیک ها نقاط صاف و مسطح وجود داشته باشد، ممکن است نشان دهنده خراب شدن سیستم جلوبندی خودرو باشد. این مورد باعث می شود تا تعادل سیستم تعلیق از بین برود.

2. کشیدن شدن فرمان خودرو و لرزش آن

این مشکل هنگام دور زدن و پیچیدن بیشتر نمایان است، در این حالت، خودرو برعکس فرمان عمل می کند و برعکس کشیده می شود.

3. اشکال در سیستم تعلیق

خرابی در سیستم تعلیق خودرو، یکی دیگر از نشانه های خراب شدن جلوبندی می باشد. در صورتی که در این سیستم نقص فنی ایجاد شود، تاثیر منفی بر روی عملکرد، کارکرد هندلینگ و هدایت پذیری خودرو می گذارد.

4. روغن زدگی اجزا و قطعات سیستم تعلیق

یکی دیگر از نشانه های مهم خرابی در سستم جلوبندی، روغنی بودن قطعاتی همچون کمک فنر محسوب می شود.  اگر در قسمت فنر و کمک فنر روغنی مشاهده کردید، این یعنی سیستم جلوبندی شما به مشکل برخورده است. در این صورت باید سریعا به نزدیک ترین تعمیرگاه مراجعه کنید و مشکل کمک فنر خود را حل کنید.

یکی از بهترین تعمیرات شیشه اتومبیل شیشه اتومبیل عبدالهی است که شما در صورت نیاز می توانید خودرو خود را به این تعمیرگاه نشان دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید