تعمیر جلوبندی کپچر

تعمیر جلوبندی کپچر

موضوع مورد بحث ما در این مقاله تعمیر جلوبندی کپچر و هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی کپچر است. خودرو رنو کپچر یک خودرو کراس اوور کامپکت کوچک است که از طریق شرکت رنو تولید می شود. یکی از قسمت های مهم این خودرو جلوبندی آن است که در قسمت جلویی و زیرین آن می باشد. این قسمت باعث حرکت و حتی سکون خودرو شما شده و بسیاری از فعالیت های مهم آن را انجام می دهد. در مقاله امروز با عنوان تعمیر جلوبندی کپچر می خواهیم درمورد جلوبندی، قطعات آن، نشانه ها و دلایل خرابی و بسیاری از موضوعات دیگر مربوط به جلوبندی با شما صحبت کنیم. پس اگر می خواهید با این قسمت مهم آشنا شوید، با ما همراه باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی کپچر و عقب بندی رنو کپچر می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی کپچر

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی کپچر و عقب بندی رنو کپچر می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

جلوبندی چیست؟

جلوبندی یکی از قسمت های خودرو است که به قسمت های زیرین و جلویی آن گفته می شود. وظایفی همچون حرکت، سکون، هندلینگ، هدایت، تعادل، جلوگیری از چپ شدن خودرو و ایجاد احساس راحتی هنگام حرکت خصوصا در سطوح ناهوار را جلوبندی انجام می دهد. سیستم تعلیق به جلوبندی رابطه نزدیک و تنگاتنگی دارد اما هر کدام شامل قطعات مختلفی هستند. جلوبندی تمام قطعات جلویی، میل فرمان و فرمان را شامل می شود. اما در حالی که سیستم تعلیق دارای قطعاتی مانند چرخ ها و  کمک فنر ها جلو می باشد. در ادامه می خواهیم قطعات این قسمت را به شما معرفی کنیم.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی کپچر و عقب بندی رنو کپچر می توانید با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی رنو کپچر

-رام

-سگ دست

-شغال دست

-چرخ ها

-کمک فنر و فنر ها

-توپی چرخ

-سیبک

-میل موجگیر یا میل تعادل

-بوش ها

-بلبرینگ ها

-دسته موتور

-سیبک مفصلی

-میل فرمان و فرمان

جهت تعمیر و تعویض شیشه جلو کپچر به وب سایت شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید.

وظایف قطعات جلوبندی کپچر

-سیستم فرمان

این قطعه تمام کنترل و تعادل خودرو را از طریق راننده انجام می دهد. همچنین سیستم فرمان از جعبه فرمان توسط سگ دست و سیبک ها به چرخ خودرو وصل می شود. بدین ترتیب نظام خودرو را یکپارچه می کند. هنگامی که کوچیکترین خللی در سیستم جلوبندی خودرو پیش بیاید، اولین آثار و علائم این مشکلات در جلوبندی در سیستم فرمان قابل تشخیص است. حتی جلوبندی ها نیز عیب یابی خودرو را از همین قسمت انجام می دهند.

-سیبک ها

قطعه بعدی سیبک است که جهت اتصال فرمان و قطعاتی همچون طبق و قطعات ثابتی همچون سگ دست و تشکلات فنر، در سیستم جلوبندی قرار دارد. سیبک هنگامی که خودرو به سمت راست یا چپ بچرخد، وظیفه حفظ تعادل چرخ را دارد که بدین ترتیب چرخ خودرو قادر به حرکت بوده و مشکلی در جا به جایی خودرو و زاویه چرخ به وجود نمی یاید

-گردگیر

این قطعه یکی از اجزای مهم جلوبندی محسوب می شود که نمی گذارد به قطعاتی همچون سیبک و کمک فنر ضربه وارد شود و از آن ها محافظت می کند.

-کمک فنر

کمک فنر ها باعث آسان شدن کار برای فنر ها می شوند. در خودرو های قدیمی اگر با ناهمواری هایی همچون دست انداز ها مواجه می شدید، خودرو به گونه ای از آن عبور می کرد که تمام سیستم خودرو شما بهم می ریخت. دلیل این موضوع نبودن سیستم کمک فنر بود.

-سگ دست

این قطعه از طرفی به کمک فنر خودرو وصل می شود. هنگامی که سگ دست به علت ضربه و یا فشار نا متعارف تاثیر زیادی روی چرخ ها می گذارد، به معنای خرابی این قطعه می باشد. بدین ترتیب سیستم جلوبندی در خودرو بهم می ریزد و آسیب های دیگری به طبق ها و کمک فنر خودرو وارد می شود. در بخش های بعدی به نشانه های خرابی جلوبندی می پردازیم.

نشانه های خرابی جلوبندی کپچر

علائم خرابی کمک فنر

در صورتی که کمک فنر نشتی داشته باشد، خوابیدگی به یک سمت خودرو، شیرجه زدن خودرو به سمت جلو هنگام ترمز گرفتن، بالا پایین شدن دائم چرخ ها در سطح ناهموار، فرسودگی تایر ها، کشیده شدن خودرو به یک سمت، صدای تقه موقع عبور از دست انداز ها را داشته باشد، یعنی این قطعه خراب شده است.

علائم خرابی سیبک

از جمله علائم خرابی این قطعه شامل لرزش فرمان در حین حرکت و هنگام چرخاندن فرمان، خلاصی بیش از حد فرمان، کشیده شدن فرمان به یک سمت، عدم بازگشت به موقعیت اصلی خود بعد از چرخش، شنیده شدن صدای تق تق هنگام عبور از دست انداز، کم شدن میزان فرمان پذیری خودرو، عدم حرکت خودرو در خط مستقیم و ایجاد انحراف در حین حرکت، ساییدگی در چرخ جلو هستند.

علائم خرابی طبق

یکی از نشانه های خرابی طبق صدای تق تق در دست انداز ها و یا صدای جیر جیر که ممکن است بر اثر حرکت طبق تماس سایشی آن با شاسی باشد، می باشد. نشانه دیگر خرابی طبق انحراف چرخ ها و علائم همراستیی آن ها است.  همچنین برخورد چرخ ها با پستی و بلندی های جاده که موجب کج شدن طبق خودرو می شود، نشانه دیگر خرابی طبق محسوب می شود. طبق ها معمولا از دو ناحیه بوش و سیبک خرابی بیشتری دارند. چرا که این دو قسمت  فشار های وارد از جاده را کنترل می کند. از آنجایی که وظیفه طبق اتصال طبق به قطعات دیگر سیستم تعلیق است. لرزش قسمت هایی از سیستم تعلیق و انتقال آن به فرمان خودرو حتی در هنگام در یک مسیر صاف هم نشانه خرابی بوش طبق ها می باشد. کاهش تعادل خودرو هنگام حرکت به خصوص در پیچ ها هم نشان دهنده خرابی بوش یا سیبک ها است. درواقع در صورتی که بوش طبق نتواند میل تعادل خودرو که وظیفه حفظ تعادل خودرو را بر عهده دارد، را به سیستم تعلیق متصل کند، تعادل اتومبیل هنگام رانندگی با مشکل مواجه خواهد شد.

دلایل خرابی جلوبندی کپچر

-خرابی لاستیک ها

-بالانس نبودن چرخ ها

-خرابی بلبرینگ چرخ

-غیر استاندارد و ضعیف بودن کمک فنر و فنر

-وارد شدن ضربه به شاسی ها

-هر قطعه از جلوبندی خراب شود موجب خرابی قسمت های دیگر در جلوبندی می شود.

هزینه تعمیر جلوبندی کپچر

جهت اجرت تعمیر جلوبندی کپچر می توانید به اتو رگلاژ تماس بگیرید و از آن ها با خبر شوید. اما قبل از هر چیزی باید بدانید که مواردی مانند قطعه خراب شده، شدت خرابی آن، خدماتی که روی آن ها انجام می شود، قطعات و متریال مورد استفاده در قیمت آن تاثیر زیادی دارد.  در نتیجه برای هزینه تعمیر جلوبندی کپچر باید این موارد مشخص شود.

خدمات تعمیر جلوبندی کپچر اتو رگلاژ

برای کسب اطلاعات بیشتر برای این خودرو و جلوبندی آن به ویکی پدیا مراجعه کنید.

2 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر جلوبندی کپچر»

    1. بله موجوده بوده اما متاسفانه فعلا مشکلی براشون پیش امده اما می توانید به صورت حضوری از خدمات سیارشون استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید