تعمیر جلوبندی بیسو

تعمیر جلوبندی بیسو

امروز می خواهیم درمورد تعمیر جلوبندی بیسو با شما صحبت کنیم. این جلوبندی در قسمت جلویی و زیرین خودرو قرار دارد و شامل قسمت هایی همچون کمک فنر، فنر، اکسل، توپی چرخ، تایر و … می شود. این قسمت وظایف مهمی را بر عهده دارد که این وظایف شامل حرکت، سکون، هندلینگ، جلوگیری از چپ کردن خودرو و … هستند. در صورتی که می خواهید با جلوبندی این خودرو، قطعات و تعمیر جلوبندی این خودرو و قطعات آن آشنا شوید، تا انتهای این مقاله از سایت اتو رگلاژ با ما همراه باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی بیسو و هزینه و اجرت و تعمیر عقب بندی بیسو با شماه 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی بیسو

جلوبندی بیسو

جلوبندی همانطور که در ابتدای این مقاله بیان کردیم، جلوبندی شامل قسمت جلویی و زیرین خودرو می شود که با سیستم تعلیق خودرو ارتباط نزدیکی دارد. اما جلوبندی دارای قطعاتی مانند تمام قطعات جلویی، میل فرمان و فرمان می شود. با این تفاوت که سیستم تعلیق خودرو شامل قطعاتی مانند چرخ های جلو و کمک فنر های جلو می شود. جلوبندی وظایف مهمی را در خودرو انجام می دهد که حرکت، سکون، جلوگیری از چپ شدن خودرو، ایجاد احساس راحتی هنگام رد شدن از ناهمواری ها مانند دست انداز ها، هندلینگ، هدایت و تعادل این وظایف مهم هستند.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی بیسو و هزینه و اجرت و تعمیر عقب بندی بیسو با شماه 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی بیسو

-سگ دست

-رام

-شغل دست

-کمک فنر و فنر

-چرخ ها

-سیبک ها

-بوش طبق

-توپی چرخ ها

-بلبرینگ ها

-اکسل

-میل موجگیر و میل تعادل

-میل فرمان و فرمان

لازم به ذکر است که هر کدام از این قطعات در بهم مرتبط هستند و در صورت خرابی هر کدام از آن ها ممکن است روی قطعه دیگر هم تاثیر بگذارد.

وظایف قطعات جلوبندی بیسو

رام

اولین قطعه رام است که یک قطعه فلزی بوده و از دو سر به شاسی ها متصل است و بقیه قسمت های جلوبندی از طریق رام به اتاق وصل می شوند.

فنر

قطعه بعدی فنر یا لول است که وزن اتاق روی آن قرر دارد. فنر ها قابلیت ارتجاعی بالایی دارند و به همین دلیل بیشترین ضربات جاده روی آن ها قرار دارد.ارتفاع زدن و تعییر فنر در خودرو غیر استاندارد به شمار می رود.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی بیسو و هزینه و اجرت و تعمیر عقب بندی بیسو با شماه 09194143400 تماس بگیرید.

کمک فنر

کمک فنر در نزدیکی چرخ ها واقع شده تا نوسانات فنر را کنترل و روان کند. یک سر فنر به اتاق یا شاسی و سر دیگر آن به قسمتی از سیستم تعلیق همچون پوسته اکسل یا طبق وصل است. در چنین شرایطی حرکت فنر باعث  افزایش و کاهش طول کمک فنر می شود.

انواع کمک فنر: کمک فنر انواع مختلفی دارد که شامل کمک فنر هیدرولیکی یا روغنی، گازی یا بادی، کمک فنر تلسکوپی، هیدرواستاتیکی و کمک فنر اهرمی هستند.

سیبک ها

سیبک فرمان قسمتی است که علاوه بر متصل کردن چرخ ها به سیستم تعلیق خودرو، موجب چرخیدن چرخ ها نیز می شود. این قطعه کروی شکل، موجب چرخیدن سه محور مختصاتی که نتیجه هدایت و فرمان دهی به قسمت جلوی خودرو می شود. علاوه بر این سیبک باعث سازی حرکت های ناخواسته همچون ورود به یک دست انداز شده و فرمان خودرو به هر طرف بچرخد، سیبک نیز به همان طرف می چرخد. این قطعه تحت فشار نیرو های کششی است و در تلاش می باشد تا از میزان اصحکاک وجود آمده بین قطعات بکاهد. همچنین تحمل بخشی از وزن خودرو بر عهده سیبک می باشد.

طبق

طبق ها بازو هایی هستند که سیستم تعلیق را به شاسی خودرو متصل می کند. این بازو ها توسط بوش ها به شاسی خودرو و از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ متصل می شود.

میل تعادل یا میل موج گیر

 میل تعادل یا مکانیک در بیشتر موارد جهت بالا بردن تعادل خودرو و جلوگیری از چپ شدن آن کاربرد دارند. این قطعه وظیفه تقسیم نیرو میان چرخ ها هنگام حرکت در پیچ ها را انجام داده و از خم شدن بیش از حد خودرو به طرفین جلوگیری می کنند. میل فنر دو سر فنر های چپ و راست را به هم متصل می کند و این کار استقلال عملکردی فنر های چپ و راست را کاهش می دهد. تعادل بین دو قطعه پایین نصب می شود و به همین دلیل طبق هی پایین در جهت مخالف حرکت کرده و میل تعادل را می پیچانند. میل تعادل در برابر پیچش مقاومت می کند. این کار باعث سفت شدن سیستم تعلیق هنگام پیچیدن خودرو می شود و در نتیجه اتاق خودرو کمی کج می شود.

سگ دست

سگ دست نگهداری چرخ و چرخاندن آن ها روی محور فرمان را بر عهده دارد. در حقیقت سگ دست یک قطعه منند لولا است که قطعاتی همچون دیسک های ترمز، فرمان خودرو، کمک ها، توپی و اتصالات به آن متصل هستند. این قطعه اصلی ترین قطعه جلوبندی به شمار می رود که اجزای دیگر چرخ و سیستم تعلیق روی آن نصب می شوند.

نکته: به محض مشاهده هر کدام از این نشانه ها در اسرع وقت به یک جلوبندی سازی مراجعه کنید. چرا که در صورت بی توجهی به هر کدام از این نشانه ها مشکل جلوبندی شما شدید تر خواهد شد که در نتیجه هزینه های بیشتری به دنبال خواهد داشت. شما می توانید جهت انجام خدمات جلوبندی خودرو خود به اتو رگلاژ مراجعه کنید.

اجرت تعمیر جلوبندی بیسو

برای اجرت تعمیر جلوبندی این خودرو و هزینه تعمیر جلوبندی بیسو باید به نکات زیادی توجه داشت. اولین نکته این است که باید به قطعه ای که خراب شده است توجه داشت. چرا که هر قطعه با قطعه ای دیگر و در خودروی دیگر متفاوت است. نکته بعدی شدت خرابی آن ها است که می تواند در هر قطعه ای متفاوت باشد. سپس با توجه به این موارد کاری که قرار است روی خودرو و قطعات جلوبندی آن خودرو انجام شود مشخص می شود که در قیمت جلوبندی این خودرو تاثیر زیادی دارد. البته متریال مورد استفاده در تعمیر یا تعویض قطعات، به کار بردن قطعات مختلف هم در هزینه تعمیر جلوبندی تاثیر زیادی دارد. چرا که هر قطعه در کشور و در کارخانه مختلفی تولید می شود که قیمت متفاوتی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از هزینه تعمیر جلوبندی بیسو و مشاوره رایگان می توایند با اتو رگلاژ تماس حاصل فرمائید.

خدمات تعمیر جلوبندی بیسو اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید