تعمیر جلوبندی گریت وال

تعمیر جلوبندی گریت وال

آیا تا به حال با خودتان فکر کرده اید که حرکت، سکون و تعادل خودرو شما توسط کدام قسمت از خودرو انجام می شود؟در جواب به این سوال باید بگوییم که این تمامی این فعالیت های مهم و فعالیت های دیگر توسط جلوبندی انجام می شود. این قسمت دارای قطعاتی همچون کمک فنر، فنر، بوش، طبق و … است. امروز قصد داریم در مقاله تعمیر جلوبندی گریت وال درمورد جلوبندی این خودرو، قطعات آن، خرابی و بسیاری دیگر از موضوعات مهم و مرتبط با جلوبندی این خودرو با شما صحبت کنیم. پس اگر می خواهید با این موضوعات مهم آشنا شوید جایی نروید و این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی گریت وال و عقب بندی گریت وال با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی گریت وال

جلوبندی گریت وال

جلوبندی این خودرو و خودرو های دیگر شامل قسمت های جلویی و زیرین آن ها می شود. این قسمت فعالیت های مهمی مانند حرکت، سکون، تعادل، هدایت، جلوگیری از چپ شدن، هندلینگ و احساس راحتی در ناهمواری ها را انجام می دهد. جلوبندی با سیستم تعلیق رابطه نزدیک و تنگاتنگی دارد اما جلوبندی شامل تمام قطعات جلویی، میل فرمان و فرمان می شود. در حالی ک سیستم تعلیق دارای قطعاتی مانند چرخ های جلو و کمک فنر های جلو است. در ادامه با موضوعاتی همچون قطعات جلوبندی، نشانه های خرابی جلوبندی این خودرو و اجرت تعمیر جلوبندی گریت وال همراه ما باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی گریت وال و عقب بندی گریت وال با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی گریت وال

-کمک فنر

-فنر

-میل فرمان

-فرمان

-اکسل

-بلبرینگ

-سیبک

-طبق

-بوش

-دسته موتور

-سیبک مفصلی

-تایر ها

-توپی چرخ

-رام

-سگ دست

-شغال دست

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی گریت وال و عقب بندی گریت وال با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظیفه قطعات جلوبندی گریت وال

1-سیبک

اولین قعه سیبک ها هستند که هم چرخ ها را به سیستم تعلیق متصل می کند و هم موجب چرخش چرخ ها می شود.  شکل این قطعه کروی بوده و سه محور مختصاتی را به چرخش در میاورد که بدین ترتیب باعث هدایت و فرمان دهی به قسمت جلویی خودرو می شود. علاوه بر این سیبک حرکت های نا خواسته مانند ورود به یک دست انداز را خنثی می کند.  این قطعه از سمتی به طبق های خودرو و از طرفی دیگر به متعلقات چرخ متصل می شود. فرمان خودرو را به هر طرف بچرخد سیبک خودرو نیز به همان طرف می چرخد. سیبک ها همیشه تحت فشار نیروهای کششی می باشند و در تلاش هستند تا میزان اصطکاک بیت قطعات را کاهش دهند.

2-رام

قطعه بعدی رام است که از جنس فلز بوده و از دو سمت به شاسی ها وصل می شود. این قطعه همچنین قسمت های دیگر جلوبندی از طریق این قطعه به اتاق وصل می شوند.

طبق: .۳

طبق ها بازویی هستند که باعث اتصال  سیستم تعلیق خودرو  به شاسی می شوند. آطبق ها توسط بوش ها به شاسی خودرو از طریق اتصال گوی و کاسه به چرخ خودرو متصل می کند.

4.فنر:

قطعه بعدی فنر یا لول فنر است  که وزن اتاق روی آن قرار دارد.  فنر ها با توجه به قابلیت ارتجاعی که دارند، بیشتر ضربات جاده بر روی آن ها وجود دارد. ارتفاع زدن و تغییر فنر در خودرو یک امر غیر استاندارد به حساب می آید.

5. کمک فنر:

کمک فنر ها انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر می شود:

انواع کمک فنر

-کمک فنر گازی یا بادی

-کمک فنر تلسکوپی

– هیدرواستاتیکی

-کمک فنر اهرمی

این قطعه در نزدیک چرخ ها نصب شده تا نوسانات فنر را کنترل کند و همچنین موجب روان بودن آن شود. یک سر کمک فنر ها به سیستم تعلیق همچون پوسته اکسل و یا طبق متصل است. با حرکت فنر طول آن افزایش  و کاهش می یابد.

نشانه های خرابی جلوبندی گریت وال

سواری خشک و صفت

در صورت خرابی جلوبندی شما دیگر نمی توانید هنگام رانندگی مانند گذشته راحتی داشته باشید. از همین رو خودرو شما خشک و سفت سواری می دهد و شما ممکن است هنگام رانندگی تمام پستی و بلندی های جاده را احساس کنید.

آج های روی تایر ها

اگر در مدت زمان کوتاهی تایر های شما ساییده شد و یا آج های ناهماهنگی روی آن نمایان شد، یعنی جلوبندی شما ایراد دارد. به همین دلیل شما صدای سوت مانند از چرخ ها به گوشتان می خورد.

خرابی سیستم تعلیق خودرو

بری اطمینان از خرابی جلوبندی خودرو و سیستم تعلیق باید خودرو خود را در مکانی پارک کنید و دستان خود را روی کاپوت خودرو گذاشته و به سمت پایین فشار دهید. سپس دستان خود را بردارید و اگر خودرو شما بیش از دو یا سه بار بالا و پایین شد یعنی سیستم تعلیق شما ایراد داشته و باید بازبینی و تعمیر شود.

خرابی فرمان خودرو

هنگام خرابی جلوبندی فرمان نشانه هایی دارد که می توانید با کمک آن به خرای جلوبندی پی ببرید. فرمان شما لرزیده و یا می زند. علاوه بر این در صورت خرابی جلوبندی فرمان خودرو شما خلاف جلوبندی عمل می کند و به طرف دیگری می پیچد. لرزش فرمان معمولا در سرعت های بالا نمایان می شود.

دلایل خرابی جلوبندی گریت وال

-خرابی لاستیک ها

-بالانس نبودن چرخ ها

-خرابی بلبرینگ چرخ

-غیر استاندارد و ضعیف بودن کمک فنر و فنر ها

-وارد شدن ضربه به شاسی ها

-هر قطعه از جلوبندی خراب شود موجب خرابی و آسیب رساندن به قسمت های دیگر جلوبندی می شود.

اجرت تعمیر جلوبندی گریت وال

یرای اجرت تعمیر جلوبندی این خودرو و هزینه تعمیر جلوبندی گریت وال باید خودرو شما به طور کلی بررسی شود. در مرحله اول باید مشخص شود که کدام قطعه از خودرو شما خراب شده است. چرا که هر قطعه با قطعه دیگر و در خودرو های دیگر تفاوت دارد. نکته بعدی که باید مشخص شود شدت خرابی این قطعه است. چرا که برای مشخص شدن کار ها و تعمیراتی که روی آن قطعه انجام می شود تاثیر بسیار زیادی دارد. از همین رو کار ها و خدماتی که روی آن قطعه انجام می شود هم روی هزینه تعمیر جلوبندی آن تاثیر دارد. شما برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت تعمیر جلوبندی خود و جزئیات آن می توانید با شماره درج شده در این صفحه تماس بگیرید و در صورت تمایل به صورت رایگان از متخصصین و کارشناسان ما مشاوره بگیرید.

خدمات تعمیر جلوبندی گریت وال اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید