علت ریپ زدن ماشین

ریپ زدن ماشین

خودرو یکی از ضروری ترین و اصلی ترین وسایل نقلیه محسوب می شود که در برخی از مواقع ممکن است دچار عیب و مشکلات زیادی شود. ریپ زدن خودرو در حین حرکت یکی از این مشکلات است که بی شک برای بیشتر افراد پیش آمده است. حال ما امروز در مقاله علت ریپ زدن ماشین می خواهیم به دلایل این مشکل بپردازیم. پس اگر می خواهید با دلایل این مشکل آشنا شوید پیشنهاد می کنیم جایی نروید و در این مقاله از سایت اتو رگلاژ تا انتها همراه با ما باشید.

علت ریپ زدن ماشین

ریپ زدن خودرو چیست

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ ریپ زدن خودرو برویم می خواهیم ریپ زدن خودرو را برای شما توضیح دهیم.

ریپ زدن خودرو یعنی اینکه خودرو شما دچار لرزش های ریز و درشت شود و به طور کلی خودرو تعادل نداشته باشد. این اتفاق ممکن است همه پس از چند ثانیه روشن کردن خودرو با تکان خوردن های عجیب تجربه کرده باشند. البته برای پی بردن به اقداماتی که بعد از ریپ زدن خودرو باید انجام داد، باید این را بدانید که ریپ زدن با لرزش تفاوت دارد و علت هر کدام متفاوت است. علت این اتفاق هنگام در زمان شتاب گرفتن و یا در زمان استارت زدن خودرو مشخص می شود و زمان وقوع ریپ زدن خودرو مشخص می شود.

علت ریپ زدن خودرو

حال که با ریپ زدن خودرو آشنا شدید، در این بخش می خواهیم دلایل این مشکل را برای شما شرح دهیم. در صورتی که موتور خودرو شما به طور روان کار نمی کند و ضربه را احساس می کنید، موارد پایین را مطالعه کرده و با علائم ریپ زدن خودرو آشنا شوید. دلایل ریپ زدن خودرو شامل موارد زیر هستند:

ریپ زدن موتور در هر شرایطی

اگر خودرو شما در هر شرایطی در حال ریپ زدن می باشد و مانند گذشته کار نمی کند به احتمال زیاد خودرو شما در محل خروجی دود به مشکل خورده است. دود خودرو باید از لوله خارج شود اما در صورتی که مسیر آن توسط شی بسته شده باشد، دود در خودرو و لوله های مربوطه باقی می ماند و خارج نمی شود. این اتفاق بین ماشین باز ها به خفه شدن ماشین شهرت دارد.

کار نکردن مدار جرقه

یکی دیگر از دلایل ریپ زدن خودرو کار نکردن مدار جرقه می باشد. در صورتی که این قسمت به خوبی کار نکند، خودرو شما ریپ می زند. برای اطمینان پیدا کردن باید مدار جرقه و یا چکش برق را مورد بررسی قرار دهید و از خشکی و سالم بودن آن مطمئن شوید.

تعمیر و تعویض کردن شمع ها

علت بعدی برای ریپ زدن خودرو عدم کار کردن شمع ها می باشد. برای رفع کردن این مشکل باید در اولین قدم برای شستن شمع ها اقدام کرده و سپس پلاتین را تنظیم کنید و در مکان درست (مدار مربوط) قرار دهید. در صورتی که ریپ زدن خودرو شما تمام نشد نسبت به تعویض شمع ها اقدام کنید.

خالص نبودن یا کمبود بنزین

نا خالص بودن یا عدم وجود بنزین کافی در مخزن یکی دیگر از دلایل ریپ زدن خودرو به شمار می رود.  همچنین اگر مایعاتی همچون آب قاتی بنزین خودرو شما شده باشد و بنزین شما خاصل نباشد، می تواند باعث ریپ زدن خودرو شود. جهت از بین بردن این مشکل باید مخزن بنزین خود را خالی کنید و دوباره بنزین بریزید. البته باید یادتان باشد بنزینی که داخل مخزن خود می ریزید، خالص باشد.

وجود آلودگی در مخزن احتراق

یکی از مهم ترین بخش های خودرو که می تواند باعث ضربه زدن و ریپ زدن خودرو شود که در نتیجه یکی از دلایل ریپ زدن خودرو است، محفظه های احتراق خودرو هستند.

برای جلوگیری از ضربه زدن خودرو خود می توانید محفظه ها، لوله ها و بخش های مربوط به احتراق خودرو خود را تمیز کنید.

داغ شدن بیش از حد خودرو

در صورت بالا رفتن بیش از حد دمای خودرو، امکان دارد مشکلات زیادی برای خودرو ایجاد کند که یکی از آن ها ریپ زدن خودرو است. یکی از مهم ترین نکاتی که در این مواقع باید بررسی کنید، چک کردن سیستم های خنک کننده است. داغ کردن خودرو به دلیل بالا رفتن حرارت شمع ها می باشد که در نتیجه شما باید شمع ها را نیز بررسی کرده و در صورت حل نشدن ریپ زدن خودرو، آن ها را تعویض کنید. استاندارد نبودن آوانس دلکو دلیل دیگری برای این مشکل است که باید مثدار آوانس به طور دقیق تنظیم شود تا به مشکل نخورید.

داخل کاتالوگ های مربوطه و راهنمایی که فروشنده به شما می کند، می تواند مقدار دقیق آن را تشخیص داده و آن را تنظیم کنید. اگر باز هم مشکلاتان حل نشد، باید آن را تعویض کنید.

علت ریپ زدن ماشین در دنده 2

ریپ زدن خودرو در سرعت های بالا دنده دو می تواند مشکلات جبران ناپذیری به وجود بی آورد در نتیجه باید آن را در سریع ترین زمان ممکن تعمیر کنید. مهم ترین دلیل ریپ زدن ماشین در دنده 2 سوخت پلاتین می باشد. فراموش نکنید شمع هایی که بیش از یک پلاتین دارند، به صورت کامل بررسی و تمیز و در صورت نیاز تعوض شوند. چرا که گاهی ریپ زدن در دنده دو ایراد در شمع های ماشین می باشد. علاوه بر این تنظیم کردن پلاتین باید از ابزاری که فیلر نام دارد، استفاده کرده و آن را درست کنید.

دلیل دیگر که می تواند باعث ریپ زدن خودرو در سرعت های بیشتر از 40 شود، وایر ها می باشند. به همین ترتیب باید مطمئن شوید که وایر ها به درستی جایگزین شده اند و محکم و سفت و همچنین تمیز و سالم باشند. جهت حل این مشکل باید وایر را از جایش درآورده و آن را تمیز کنید. سپس باید آن را محکم ببندید و تمامی قسمت های داخلی و بیرونی اتصالات اطراف آن را تمیز کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام خدمات جلوبندی خودرو خود می توانید با ما تماس گرفته و از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خودرو به ویکی پدیا مراجعه کنید.

خدمات تعمیر جلوبندی اتو رگلاژ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید