تعمیر جلوبندی هایما s5

تعمیر جلوبندی هایما s5

اگر مالک خودرو هستید، بی شک چمدین بار قطعات جلویی و یا زیرین خودرو شما خراب شده است. درواقع به تمام قسمت ها و قطعاتی که در قسمت جلویی و زیرین خودرو شما قرار دارد جلوبندی گفته می شود. جلوبندی محور اضلی خودرو شما محسوب شده و بدون آن خودرو شما دیگر با یک ارابه چوبی تفاوتی ندارد. خرابی جلوبندی از اهمیت زیادی برخودار است و با خراب شدن آن فعالیت ای مهم خودرو شما اعم از حرکت، سکون، تعادل و هندلینگ آن بهم می خورد. از همین رو شما باید با نشانه و دلایل خرابی جلوبندی خودرو خود آشنا شوید. به همین ترتیب با مقاله تعمیر جلوبندی شنا شوید. به همین ترتیب با مقاله تعمیر جلوبندی هایما s5  با ما همراه باشید.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی هایما s5 تعمیر عقب بندی هایما اس 5 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

تعمیر جلوبندی هایما s5

جلوبندی هایما s5

جلوبندی همانطور که در ابتدای مقاله عنوان کردیم همان قطعه جلویی و زیرین خودرو محسوب می شود. این قسمت باعث به حرکت در آوردن خودرو و سکون آن می شود. همچنین هندلینگ، تعادل و جلوگیری از چپ شدن خودرو شده و همچنین هنگام حرکت خودرو احساس راحتی را ایجاد می کند.

این قسمت با سیستم جلوبندی خودرو رابطه تنگاتنگی دارد اما تفاوت هایی نیز با آن دارد. به عنوان مثال جلوبندی شامل تمام قطعات جلویی، میل فرمان و فرمان می شود. اما سیستم تعلیق دارای قطعاتی همچون کمک فنر های جلو و چرخ های جلو است. این قسمت دارای قطعات مختلفی می باشد که در ادامه به شما توضیح می دهیم.

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی هایما s5 تعمیر عقب بندی هایما اس 5 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

قطعات جلوبندی هایما s5

-سگ دست

-بلبرینگ

-شغال دست

-رام

-کمک فنر و فنر ها

-سیستم تعلیق خودرو

-میل فرمان و فرمان

-تایر ها

-توپی چرخ

-دسته موتور

-سیبک

-طبق

-سیبک مفصلی

-میل موج گیر یا میل تعادل

جهت اطلاع از هزینه و اجرت تعمیر جلوبندی هایما s5 تعمیر عقب بندی هایما اس 5 با شماره 09194143400 تماس بگیرید.

وظایف برخی از قطعات جلوبندی

1-سیبک

سیبک فرمان قطعه ای است که علاوه بر متصل کردن چرخ ها به سیستم خودرو، موجب چرخیدن چرخ ها نیز می شود. این قسمت به شکل کروی بوده و سه محور مختصاتی را می چرخاند که در نتیجه خودرو را به سمت جلو هدایت و فرمان دهی می کند.  همچنین سیبک حرکت های نا خواسته مانند ورود به یک دست انداز را خنثی می کند. سیبک فرمان از یک طرف به طبق هی خودرو و از سوی دیگر به متعلقات چرخ وصل می شود. فرمان خودرو را به هر طرف بچرخد سیبک نیز به همان طرف می چرخاند. سیبک همواره تحت فشار نیرو های کششی بوده و از میزان اصحکاک وجود آمده بین قطعات خودرو می کاهد و قسمتی از وزن خودرو را تحمل می کند.

علائم خرابی سیبک

-لرزش فرمان در حین حرکت و هنگام چرخاندن فرمان

-خلاصی بیش از حد فرمان

-کشیده شدن فرمان به یک سمت

-عدم بازگشت فرمان به موقعیت اصلی خود بعد از چرخش

-شنیده شدن صدای تق تق هنگام عبور از دست انداز

-کم شدن میزان فرمان پذیری خودرو

-عدم حرکت خودرو در خط مستقیم

-ایجاد انحراف در حین حرکت

-سائیدگی در چرخ های جلو

2-طبق

قطعه بعدی بازو هایی هستند که تعلیق را به شاسی خودرو متصل می کنند. طبق ها توسط بوش ها به شاسی خودرو و از طریق گوی و کاسه به چرخ خودرو وصل می شوند.

علائم خرابی طبق

-بروز صدا تق تق در دست انداز ها بر اثر حرکت طبق و تماس سایشی آن با شاسی خودرو

-انحراف چرخ ها و عدم همراستایی آن ها

-برخورد چرخ ها با پستی و بلندی های جاده

-شنیدن صدای زیاد از چرخ های جلو در هنگام حرکت

-لرزش قسمت هایی از سیستم تعلیق و انتقال آن به فرمان خودرو

-کاهش تعادل خودرو در حین حرکت

3-میل تعادل یا میل موج گیر

میل موج گیر قسمت دیگری از جلوبندی خودرو است که جهت بالا بردن تعادل خودرو و جلوگیری از چپ شدن خودرو می شود. این قطعه وظیفه تقسیم نیرو میان چرخ ها هنگام حرکت خودرو در پیچ ها را بر عهده دارد و از خم شدن بیش از حد خودرو جلوگیری می کنند. میل تعادل دو سر فنر های چپ و راست را به هم وصل کرده و با این کار استقلال عملکردی فنر های چپ و راست را کم می کند. میل موج گیر معمولا بین دو طبق پایین قرار دارد.

علائم خرابی میل تعادل

-پارگی گردگیر و نفوذ گرد و خاک و آب در آن

-صدای تق تق و ضربه خوردن هنگام چرخیدن فرمان

-لرزش فرمان

-تقسیم نکردن وزن خودرو میان چرخ ها به درستی

-گیج زدن خودرو در پیچ ها

4- سگ دست

این قسمت وظیفه نگهداری چرخ و چرخاندن آن را بر عهده دارد. در حقیقت سگ دست قطعه ای به شکل لولا است که دیسک های ترمز، فرمان خودرو، کمک ها و توپی و اتصالات چرخ ها به آن وصل می شوند. یکی از اصلی ترین قطعه جلوبندی سگ دست بوده و سایر اجزای چرخ و سیستم تعلیق روی آن وصل می شوند.

5-کمک فنر

قطعه بعدی که می خواهیم برای شما شرح دهیم کمک فنر است که در نزدیکی چرخ ها متصل می شود تا نوسانات فنر را کنترل و روان کند. یک سر فنر به اتاق یا شاسی و سر دیگر به قسمتی از سیستم تعلیق مانند پوسته اکسل یا طبق وصل می شود. در این شرایط حرکت فنر باعث افزایش و کاهش طول کمک فنر می شود.

انواع کمک فنر

-کمک فنر هیدرولیکی یا روغنی

-کمک فنر گازی یا بادی

-تلسکوپی

-هیدرواستاتیکی

-اهرمی

علائم خرابی کمک فنر

-نشتی کمک فنر

-خوابیدگی یک سمت خودرو

-شیرجه زدن خودرو به سمت جلو هنگام ترمز گرفتن

-بالا و پایین شدن دائم چرخ ها در سطوح ناهموار

-فرسودگی تایر ها

-کشیده شدن خودرو به یک سمت

-صداق تق تق موقع عبور از دست انداز ها

اجرت تعمیر جلوبندی  هایما s5

برای هزینه تعمیر جلوبندی این خودرو و اجرت آن دانستن چند نکته ضروری است. اولین نکته قطعه خراب شده خودرو شما می باشد چرا که هر قطعه ای دیگر و با توجه به خودرو متفاوت است. علاوه بر این شدت خرابی آن هم از اهمیت زیادی برخودار است. خدماتی که تعمیرکار برای خودرو شما و قطعات آن انجام می دهد نیز برای تایین قیمت آن اهمیت دارد. متریال مورد استفاده و کیفیت قطعات هم در قیمت خودرو بی تاثیر نیستند. جهت استعلام قیمت و اطلاع از جزئیات تعمیر جلوبندی خود با اتو رگلاژ تماس حاصل فرمائید.

خدمات تعمیر جلوبندی هایما s5 اتو رگلاژ

می توانید جزئیات جلوبندی خودرو هایما s5 را در ویکی پدیا مطالعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید